آگهی رسانه؛
چک لیست اقلام مورد نیاز پیش از حضور در نمایشگاه
تهران رسانه | آیا برای شرکت در نمایشگاه های مختلف چک لیست ندارید و به یک چک لیست به روز نیاز دارید، به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید.
حضور در نمایشگاه برای بسیاری از کسبوکارها یک سکوی پرش برای فروش بیشتر و رشد درآمد محسوب میشود. در نمایشگاه، ابزارهای تبلیغات چاپی مهمترین المان برای هدف قرار دادن بازدیدکنندهها و تبدیل آنها به مشتری هستند. کاربرد ابزارهای چاپی در نمایشگاه، به تبلیغات محدود نمیشود و حتی برای طراحی دکوراسیون غرفه هم کاربرد دارند؛ بهعنوان مثال میز کانتر بهترین ابزاری است که میتوانید برای ارتباط اپراتور با بازدیدکنندهها استفاده کنید. بازدیدکنندهها به محض دیدن اپراتوری که پشت میز کانتر نمایشگاهی حضور دارد، متوجه میشوند میتوانند از او راهنمایی بگیرند و سوالاتشان را بپرسند.
نمایشگاه یکی از معدود موقعیتهایی است که کاربران دقیقا مخاطبان هدف شما هستند و با هدف کسب اطلاعات درباره محصولات و خدمات شما به غرفهتان مراجعه میکنند. اگر از این فرصت طلایی استفاده کنید، میتوانید تعداد زیادی مشتری دائمی برای محصولات خود پیدا کنید و برندتان را به شهرت برسانید. در این گزارش توضیحاتی درباره ابزارهای چاپی مورد نیاز ارائه میدهیم تا پیش از حضور در نمایشگاه مطمئن شوید همه چیز تکمیل است.
چک لیست ابزارهای چاپی مورد نیاز پیش از حضور در نمایشگاه
لیست ابزارهای چاپی مورد نیاز برای نمایشگاه عبارتند از:
-
استند پاپ آپ
-
استند رول آپ
-
کاتالوگ
-
کارت ویزیت
-
ساک دستی تبلیغاتی
-
پوستر
-
میز کانتر
-
بنر
-
دفترچه یادداشت (اگر میخواهید به بازدیدکنندهها هدیه تبلیغاتی بدهید)
در نمایشگاه شما به بیشترین تعداد ابزارهای چاپی نیاز خواهید داشت و بهتر است به سراغ چاپخانهای بروید که خدمات متنوعی ارائه میدهد و میتواند همه محصولات مورد نیاز شما را تهیه کند. تصور کنید در سفارش شما چاپ کاتالوگ تهران ، چاپ میز کانتر کرج و چاپ ساک دستی از چاپخانههای قزوین وجود داشته باشد! هماهنگی این سفارشها و دریافت آنها زمان زیادی از شما میگیرد؛ اما اگر همه سفارشها از یک چاپخانه بهصورت همزمان به دستتان برسد، هم نظم خواهید داشت و هم به راحتی آنها را به غرفه انتقال میدهید.
راهنمای انتخاب ابزارهای چاپی مناسب برای حضور در نمایشگاه
ما در نمایشگاههای بسیاری شرکت کردیم. در تجربههای اول تعداد زیادی از ابزارهای چاپی مختلف را سفارش میدادیم، اما استفاده نمیشد و در انبار باقی میماند. در نمایشگاههای بعدی هم بروزرسانیهایی در کسبوکارمان اجرا کرده بودیم؛ به همین دلیل نمیتوانستیم از ابزارهای قبلی استفاده کنیم و مجبور بودیم ابزارهای تبلیغاتی جدیدی سفارش دهیم. به مرور زمان تجربه حضور در نمایشگاههای متنوع به ما کمک کرد تا ابزارهای مناسب را انتخاب کنیم و از هر ابزار به تعداد کافی سفارش دهیم.
یکی از ابزارهای کاربردی برای نمایشگاه، استند است. استند رول آپ و پاپ آپ، هم برای تبلیغات مناسب هستند و هم برای طراحی دکوراسیون غرفه با کمترین هزینه. از طرف دیگر، سازه این استندها برای همیشه قابل استفاده است و میتوان فقط بنر آنها را تغییر داد؛ چاپ بنر هم هزینه زیادی ندارد. بنابراین لازم است حتما چند نوع استند و میز کانتر در غرفه خود داشته باشید.
در نمایشگاه کاتالوگ کاربرد بسیاری دارد. اکثر بازدیدکنندهها ترجیح میدهند اطلاعات مورد نیازشان را مختصر و مفید دریافت کنند و تنها تعداد محدودی از آنها به دنبال دریافت اطلاعات دقیق و جزئی هستند. بنابراین در نمایشگاه کاتالوگهای تکبرگی که ویژگیهای کلیدی محصولات را معرفی میکنند، بیشتر از کاتالوگهای دفترچهای که هر محصول را با جزئیات توضیح میدهند، کاربرد دارند.
در نمایشگاه هرچقدر میتوانید از ابزارهایی که راههای ارتباطی با برند شما را به مخاطب میدهند، ارائه دهید. ابزارهایی مثل کاتالوگ و کارت ویزیت یا حتی سربرگهایی که روی آن اطلاعات مورد نیاز مشتری را نوشتهاید، در نمایشگاه بسیار کاربردی هستند. مطمئن شوید هر چیزی به بازدیدکننده میدهید، رد و نشانی از برندتان دارد.
نکته دیگری که باید در این زمینه به آن توجه کنید این است که در چاپ، همیشه سفارش عمده قیمت مناسبتری دارد. بنابراین اگر ابزاری دارید که میدانید در آینده اطلاعات چاپشده روی آن تغییر نخواهد کرد، آن را بهصورت عمده سفارش دهید تا هزینه کمتری پرداخت کنید. بهعنوان مثال در کسبوکار ما طراحی دفترچه یادداشتهایی که بهعنوان هدیه تبلیغاتی به بازدیدکنندهها میدهیم، تغییر نمیکند. به همین خاطر در تعداد زیاد سفارش دادهایم و در هر نمایشگاه از آنها استفاده میکنیم.
چند نکته مهم که پیش از حضور در نمایشگاه باید بدانید
تا اینجا میدانید که برای حضور در نمایشگاه به چه اقلامی نیاز دارید. در ادامه نکات تکمیلی که باید برای حضور در نمایشگاه مورد توجه قرار دهید را توضیح میدهیم:
-
در کانالهای ارتباطی مختلف حضور خود در نمایشگاه را اعلام کنید.
-
سعی کنید اقلام تبلیغاتی و ابزارهای مورد نیاز را چند روز قبل از حضور در نمایشگاه تحویل بگیرید. حتما با چاپخانههای خوشقول و متعهد کار کنید تا از کیفیت و زمان تحویل سفارشتان مطمئن باشید.
-
دکوراسیون غرفه خود را بیش از حد شلوغ نکنید اما چند عنصر پررنگ برای جلب توجه مخاطبان داشته باشید.
-
در کنار ابزارهای تبلیغات چاپی، از ابزارهای دیجیتال هم استفاده کنید. مثلا میتوانید یک مانیتور در غرفه قرار دهید که کلیپها و تبلیغات ویدیویی کسبوکارتان را پخش میکند.
-
در غرفه به تعداد کافی نیروی انسانی داشته باشید تا همه بازدیدکنندهها پاسخ بگیرند و هیچ کاری روی زمین نماند.
-
راههایی ایجاد کنید که بعد از پایان نمایشگاه امکان پیگیری بازدیدکنندههایی که به محصولات و خدمات شما علاقه نشان دادهاند را داشته باشید.
-
در کنار استراتژیهایی که برای غرفه و حضور خود در نمایشگاه میچینید، نیمنگاهی هم به رقبا داشته باشید تا بتوانید یک پله جلوتر از آنها عمل کنید.
سخن پایانی
نمایشگاههای داخلی و خارجی همیشه برای بسیاری از کسبوکارها یک فرصت طلایی هستند. اگر در نمایشگاه برنامهریزی درستی برای هدف قرار دادن بازدیدکنندهها داشته باشید و از ابزارهای مناسب برای این کار استفاده کنید، ارتباطات جدید و موفقی خواهید ساخت و میتوانید مشتریهای جدید بسیاری را جذب کنید. دقت داشته باشید که منظور از استفاده از ابزارهای تبلیغاتی چاپی و دیجیتال این نیست که در تبلیغات زیادهروی کنید و به هر بازدیدکننده یک دسته بزرگ کاغذ و کاتالوگ و ساک دستی و هدیه تبلیغاتی ارائه دهید. منظور این است که نیاز مخاطب را شناسایی کنید، با ابزار مناسب به این نیاز پاسخ دهید و در نهایت با ارائه چند ابزار محدود، به هدفی که میخواهید دست پیدا کنید. مخاطب شما نه باید آنقدر در معرض اطلاعات گسترده قرار گیرد که سردرگم شود و نه باید آنقدر در فقر اطلاعاتی بماند که بخاطر پرسشهای بیپایان، از خرید منصرف شود.
- شنبه 1403/08/19 20:14
- گروه خبری : تریبون
- کد خبر : 8205
- چاپ
- منبع : تهران رسانه