مصرف روزانه آب توسط شهروندان استان تهران

معرفی «محمدصادق معتمدیان» به عنوان استاندار تهران

قهرمانی پارا دوچرخه سواری بانوان در استان تهران

معرفی و تقدیر از زنان اثرگذار استان تهران

سه شنبه 1403/08/01

دانستنی ها؛

افشای داده های ذخایر به صورت لحظه ای توسط تتر در سال ۲۰۲۴

تهران رسانه | تتر به دنبال افزایش شفافیت است، بنابراین اخیرا اعلام کرده است که ذخایر تتر را به‌صورت لحظه‌ای در سال ۲۰۲۴ منتشر می‌کند.

افشای داده های ذخایر به صورت لحظه ای توسط تتر در سال ۲۰۲۴

تتر به دنبال افزایش شفافیت است، بنابراین اخیرا اعلام کرده است که ذخایر تتر را به‌صورت لحظه‌ای در سال ۲۰۲۴ منتشر می‌کند. این خبر توسط پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر در مصاحبه‌ای اختصاصی با بلومبرگ اعلام شد. اقدامی که به نگرانی‌های پیرامون شفافیت استیبل کوین USDT خواهد پرداخت.

ذخایر تتر

چرا ذخایر تتر باعث نگرانی شده است؟

موضوع دارایی‌ها و ذخایر تتر همیشه در صدر نگرانی‌های سرمایه‌گذاران و شرکت‌های استفاده کننده از این استیبل کوین غالب در بازار بوده است. فقدان شفافیت و نوسان منابع مالی می‌تواند به طور قابل توجهی بر قیمت تتر و کل بازار کریپتو تاثیر بگذارد. به‌ویژه برای استیبل کوین‌هایی که مانند USDT که سهم بسیار بالایی در بازار ارزهای دیجیتال دارند.

مباحث پیرامون شفافیت ذخایر USDT همواره موضوع بحث بوده است. به‌ویژه زمانی که تتر توسط کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) در اکتبر 2021 به دلیل تعریف نادرست ذخایر خود 42.5 میلیون دلار جریمه شد.

همچنین تتر چندین نمونه از دی پگ (depeg) شدن را تجربه کرده است. به‌ویژه پس از حمله به کرو فایننس (Curve Finance) در ماه اوت 2024 که طی آن استیبل کوین تتر به‌سرعت دی پگ شد و بازیابی آن بیش از یک ماه طول کشید.

در ژوئن 2024 ارزش USDT به دلیل اخبار منفی مربوط به اسناد محرمانه منتشرشده توسط مقامات نیویورک در رابطه با شکایت تتر در سال 2021، به 0.9959 دلار کاهش یافت. البته در اوایل ماه مارس، USDT دوباره به ارزش 1.0077 دلار رسید. زیرا دیگر استیبل کوین محبوب بازار یعنی USDC به دلیل مشکلات بانکی ایالات متحده با بحران مواجه شد.

تتر

ذخایر تتر در چه وضعیتی قرار دارد؟

بنیاد تتر در گزارش راستی آزمایی ذخایر تتر در سه‌ماهه دوم سال 2024 اعلام کرد که دارای صندوق ذخیره مازاد 3.3 میلیارد دلاری و 72.5 میلیارد دلاری در قالب اسناد خزانه‌داری ایالات متحده (T-Bills) است. ذخایری که تتر را در میان 22 نهاد برتر دارای بیشترین طلب از دولت ایالات متحده در سراسر جهان قرار می‌دهد. این دستاورد از کشورهای دیگر مانند امارات متحده عربی، مکزیک، استرالیا و اسپانیا هم پیشی گرفته است!

البته در میانه محیط پیچیده اقتصادی و سیاسی کنونی، نگهداری حجم قابل توجهی از اسناد خزانه‌داری ایالات متحده خطر تاثیرپذیری از بحران‌های احتمالی را به همراه دارد. همچنین ذخایر تتر ممکن است با تاخیر در فرآیند تبدیل وجوه در طول نوسانات بازار مواجه شود.

با این حال، تتر همچنان موقعیت خود را به عنوان بزرگ‌ترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار حفظ می‌کند و بیش از 60 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. در حالی که گردش USDT در بازار رشد ثابتی را نشان می‌دهد. اما سهم بزرگ‌ترین رقیب آن یعنی USDC از بازار در چند وقت اخیر کاهش یافته است.

اهمیت انتشار ذخایر تتر به صورت لحظه ای

انتشار داده‌های لحظه‌ای می‌تواند برای استیبل کوین‌هایی مانند تتر در بازار ارزهای دیجیتال بسیار مفید باشد. زیرا آژانس‌های نظارتی مدتی است که استیبل کوین‌هایی مانند تتر را از نزدیک تحت نظر دارند. بنابراین گزارش لحظه‌ای ذخایر تتر با الزامات قانونی برای پاسخگویی و شفافیت مطابقت دارد.

ارائه داده‌های بلادرنگ می‌تواند اعتماد به بنیاد تتر را افزایش دهد و از هرگونه چالش قانونی در آینده تتر جلوگیری کند. چرا که بازار کریپتو اغلب بی‌ثبات و مستعد تغییرات سریع در احساسات و قیمت است. مدیرعامل تتر تضمین کرده است که همه به‌راحتی بتوانند پشتیبانی توکن‌های USDT توسط دلار آمریکا را بررسی کنند. این شفافیت به جلوگیری از نگرانی‌ها و پرسش‌های مربوط به پشتوانه ذخایر ارزی تتر کمک می‌کند.

جمع بندی

افشای داده‌های ذخایر تتر به عنوان یک نقطه عطف مهم در صنعت کریپتو تلقی می‌شود. زیرا، اهمیت شفافیت را برای حفظ اعتبار و اطمینان یک استیبل کوین نشان می‌دهد. شفافیت استیبل کوین‌هایی مانند تتر و فناوری بلاک چین می‌تواند به میزان قابل توجهی تعداد کسب‌وکارها در صنعت کریپتو را افزایش دهد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
عقد تفاهم نامه در ستاد گردشگری شهرداری تهران

عقد تفاهم نامه در ستاد گردشگری شهرداری تهران

تهران رسانه | تفاهم نامه ستاد گردشگری شهرداری تهران و شرکت سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم منعقد شد.

اعطای درجه سرتیپی به روسای پلیس تهران

اعطای درجه سرتیپی به روسای پلیس تهران

تهران رسانه | فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در احکامی جداگانه، حکم ارتقای درجه روسای پلیس پیشگیری، فتا و راهور تهران بزرگ به درجه سرتیپ دومی را صادر کرد.

ایجاد کتابخانه های مادر و کودک در تهران

ایجاد کتابخانه های مادر و کودک در تهران

تهران رسانه | کتابخانه‌های مادر و کودک در محله‌های مختلف پایتخت ایجاد می‌شود تا مادرانی که با فرزندان خود به مراکز فرهنگی می‌روند، بتوانند به بهترین شکل از خدمات آن بهره ببرند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت