توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

سینما رسانه؛

رفع توقیف سریال «غربت» در هاله ای از ابهام

تهران رسانه | انتشار اخبار ضد و نقیض از رفع توقیف سریال غربت درحالی در رسانه ها منتشر می شود که هنوز هیچ مرجع رسمی علت اصلی توقیف آن را اعلام نکرده است.

رفع توقیف سریال «غربت» در هاله ای از ابهام

به گزارش تهران رسانه ؛ پس از انتشار خبر اعلام توقیف جوکر ۲ و سریال غربت در رسانه ها، تاکنون هیچ مرجع رسمی دلیل اصلی توقیف سریال غربت را به صورت شفاف بیان نکرده است.

نخستین قسمت از مجموعه «غربت»، به نویسندگی و کارگردانی امیرپورکیان و تهیه‌کنندگی صادق یاری و با بازی آناهیتا درگاهی، مهدی حسینی نیا، بهاره کیان افشار، حسین مهری، ترلان پروانه و ... از جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ از پلتفرم نماوا پخش شد.

بنابر گزارش تحریریه تهران رسانه؛ قرار بود تا جمعه هرهفته این سریال زنانه از پلتفرم نماوا پخش شود تا اینکه پس از نمایش قسمت سوم آن در روز جمعه دوم شهریورماه، به یکباره ورق پرونده این سریال در رسانه ها باز شد و خبر توهین سریال به اعراب زبانان ایرانی سر و صدا ایجاد کرد.

پرونده از اینجا آغاز شد که عده ای با حمله به صفحه نماوا و کارگردان این اثر در اینستاگرام اعلام کردند که در قسمت سوم سریال غربت به اعراب و به خاصه زن عرب توهین شده است و خواستار توقیف آن شدند.

این جریانات به ظاهر هنری اما در باطن سیاسی در اواخر ماه صفر رخ داد و همین موضوع باعث شد تا برگ های پرونده آن به نماینده مردم اهواز در مجلس و افراد اثرگذار خوزستان برسد که با گذشت چندین روز خبر توقیف آن در رسانه ها بازنشر داده شد.

برخی از رسانه ها که به توئیت نماینده مردم اهواز در مجلس استناد کردند علت توقیف را توهین به اعراب دانستند و برخی نیز نداشتن مجوز پخش از ساترا را عنوان نمودند.

 موسوی زاده نماینده مردم اهواز در مجلس همان زمان در توئیتی نوشت: اقدام نابخردانه سریال نمایش خانگی "غربت" در توهین به قومیت شریف عرب را به صورت جدی پیگیری کردم. رئیس ساترا کشور در پاسخ اعلام کرد این سریال فاقد مجوز است و باید از شبکه خانگی حذف شود.

پس از قطور شدن پرونده توقیف این سریال، زمزمه هایی به گوش رسید که سریال مذکور مجوز پخش ندارد و غیرقانونی نمایش داده شده است، برخی نیز دستور دادستان تهران را ضمیمه خبر توقیف کردند، عده ای نیز عنوان نمودند که شورای تامین استان خوزستان دستور توقیف داده است، برخی رسانه نیز مدعی شدند که دستور از دادستانی کل کشور صادر شده و تهیه کننده سریال نیز عنوان نمود که پرونده غربت در دادسرای فرهنگ و رسانه مفتوح است و رفت و آمد با کارگردان برای حل مشکل به دادسرا صورت میگیرد و همچنین کارگردان غربت نیز در یک استوری در صفحه شخصی خود مدعی شده بود که نهاد بالادستی امنیت کشور او را برای پاره ای از توضیحات احضار نموده است.

حال با گذشت مدت زمان قابل توجیه از توقیف سریال غربت، مخاطبان آن منتظر هستند تا شاهد پخش قسمت چهارم آن از پلتفرم نماوا باشند و تاکنون نیز خبری رسمی و قطعی از دلیل یا دلایل توقیف آن در رسانه ها منتشر نشده است و این موضوع خلا ضعف اطلاع رسانی در دستگاه فرهنگی هنری کشور را به مسئولان عالیرتبه نظام گوشزد می کند که اگر در داخل شفاف نباشید، رقبای رسانه ای شما در خارج از کشور ابهامات فراوانی را مطرح میکنند که هزینه پاسخ به آنها سنگین تر از شفافیت انتشار حقایق در داخل کشور خواهد بود.  

 

رفع توقیف سریال «غربت» در هاله ای از ابهام

 

بنابر اعلام خبرنگار گروه هنر تهران رسانه؛ به تازگی گروهی به نام پلاریس به سرپرستی بهار ایلچی در صفحه اینستاگرام خود، موسیقی سریال غربت را به صورت گروهی نواخته اند و عنوان کردند؛ 

انتخاب موسیقی این سریال اتفاقی نبود؛

در اصل هدف ما حمایت از داستانی ست که به غم و رنج زنان در غربت میپردازد...

برای ما دیدن بانوی نوازنده ساز نی انبان بسیار دلچسب بود ؛ او به ما و زنان ایران امید می دهد که هنر زنده است ما نیز هستیم و ساز میزنیم و می توانیم این هنر والا را به زیبایی نشان دهیم




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت