توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

پنج شنبه 1403/06/29

ملارد رسانه؛

خانه هلال تخصصی سگ های امدادیار در ملارد

تهرا ن رسانه | اولین خانه هلال تخصصی سگ های امدادیار با مشارکت بخش خصوصی و بمنظور همکاری با جمعیت هلال احمر در عملیات های امدادی در شهرستان ملارد راه اندازی شد.

خانه هلال تخصصی سگ های امدادیار در ملارد

به گزارش تهران رسانه ؛ اولین خانه هلال تخصصی سگ های امدادیار با مشارکت بخش خصوصی و بمنظور همکاری با جمعیت هلال احمر در عملیات های امدادی با حضور یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور ، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور ،فرماندار شهرستان ملارد و جمعی از مسئولان محلی و مدیران جمعیت هلال احمر استان تهران در شهرستان ملارد راه اندازی شد .

یعقوب سلیمانی در این مراسم گفت: جمعیت هلال احمر از مردم برای مردم است که مبنی بر اصول و اهداف ماموریت های خاصی را دنبال می کند .

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد : توسعه و گسترش خدمات در بین مردم در عرصه های مختلف و تاب آوری جامعه ضرروت دارد و با کمک در حوادث و بلایا را که نهایتا رضایت انسانها که همان رضایت خداوند است را باید به دست بیاوریم.

خانه تخصصی سگ های امدادیار شهرستان ملارد با نام ماداک تو دارای ۴۵ قلاده سگ است که در عملیات های نجات ، حفاظتی ،نگهبان ، گمرکات ،آتش نشانی ،جسدیابی ، کشف مواد مخدر و مواد منفجره آموزش داده و نگهداری می شوند .

حضور جدی بخش خصوصی و مردمی در انجام عملیات ها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، استفاده از توان و ظرفیت داوطلبان مردمی در هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی را موثر و کارگشا دانسته و راه اندازی خانه هلال تخصصی سگ های امدادیار را یکی از این راهکارها برای بکار گیری تخصص مربیان و صاحبان سگ های آموزش دیده و حضور جدی بخش خصوصی و مردمی در انجام عملیات ها برشمرد.

شاهین نجفی در این باره افزود : این مرکز که امروز در شهرستان ملارد به بهره برداری رسید، الگویی است برای سایر شهرستان ها و ما چاره ای نداریم که از این ظرفیت ها و تخصص ها به ویژه در هنگام بلایای بزرگ کمک بگیریم .

وی ادامه داد: تخصصی کردن امور در جمعیت هلال احمر یک راهبرد جدید است که نقش سگ ها در نجات انسانها همچنین یافتن پیکرهای نیمه جان غیرقابل انکار است .

فعالیت بیش از ۸ هزار خانه هلال احمر در سطح کشور

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور هم با اشاره به فعالیت بیش از ۸ هزار خانه هلال احمر در سطح کشور گفت : از این تعداد ۲۰ خانه بصورت تخصصی امورات مربوط به هلال احمر را دنبال می کنند که خانه رباتیک ، هنردرمانی و سگ های امدادیار بخشی از این خانه های تخصصی می باشد .

وی اضافه کرد : این جمعیت بیش از ۱۴۵ قلاده سگ امدادی در اختیار دارد که این رقم در بین کشورهای جهان یک رکورد محسوب می شود .

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت حضور گروهها و تیم های بخش خصوصی در مانورها و ایجاد هماهنگی با سایر بخش های جمعیت هلال احمر گفت : با حضور این افراد که بصورت داوطلبانه و با روحیه انسان دوستانه در کنار هلال احمر قرار می گیرند ،انگیزه در نیروهای سازمانی و اداری بیشتر شده و باعث می شود آنها مهارت خود را بالاتر برده و ارتقا ببخشند .

محمودی افزود : جمعیت هلال احمر در همه گستره کشور پراکنده و آماده خدمت به هموطنان است که امیدواریم با توسعه این گونه مراکز و بهره مندی از دانش و علم روز ،بتوانیم بهترین و سریع ترین شکل خدمت را به مردم ارائه دهیم .




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت