دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی استان تهران

بهره برداری از ۸۱۷ پروژه در استان تهران

تسریع در صدور مجوز برای مشاوران املاک استان تهران

یک شنبه 1403/06/18

قرچک رسانه؛

بهره برداری از سرای محله پویینک در قرچک

تهران رسانه | شهردار قرچک از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی عملیات احداث سرای محله پویینک و راه اندازی و بهره‌برداری از آن در هفته دولت خبر داد.

بهره برداری از سرای محله پویینک در قرچک

به گزارش تهران رسانه ؛ محسن خرمی شریف روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات احداث سرای محله پویینک در حال اجراست و با پیشرفت فیزیکی خوبی همراه است.

وی افزود: احداث سرای محله در منطقه پویینک یکی از اهداف مدیریت شهری بوده که در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون در حال ساخت است تا در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: از اهداف این پروژه رسیدن به چشم‌انداز ارتقای سرانه‌های فرهنگی شهرداری، تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی محلات و افزایش مشارکت شهروندان و گذراندن اوقات فراغت است.

شهردار قرچک ‌در پایان افزود: تأسیس سراهای محله‌ یکی از اقدامات مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده و این سراها به دلیل اینکه متشکل از چندین فضا با فعالیت‌های مختلف هستند کارکردهای مثبتی در حوزه فرهنگی اجتماعی دارند.

پوئینَک روستایی در شهرستان قرچک استان تهران است. این روستا امروزه به عنوان محله‌ ای از شهر قرچک نیز به‌ شمار می ‌آید. برای رسیدن به پوئینک از مسیری به طول ۵ کیلومتر که دارای درختان ون و بید زیادی است باید گذشت که قدمت بعضی از این درختان به ۴۰۰ سال می‌ رسد. پوئینک که در جنوب شرق شهر قرچک واقع شده‌ است، از سمت غرب به شهرک آزادیه (میرزایی)، از شرق به خورین، از سوی جنوب به خیرآباد خالصه و از سمت شمال به صالح‌ آباد محدود می‌ شود.

در پوئینک تپه ‌ای باستانی قرار دارد به نام تپه میل پوئینک که دیرینگی آنرا تا هشت هزار سال برآورد کرده‌ اند. تپه باستانی پوئینک در مسیر احداث کنارگذر جنوبی شهرستان قرچک قرار دارد و در تاریخ هشتم مرداد سال ۱۳۸۶ به شماره ۱۵۷۷۳ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. در سال ۱۳۹۶ خورشیدی مجوز کاوش این تپه صادر و عملیات کاوش آن آغاز شد که تا کنون در عرصه و دامنه این تپه، مستندات تاریخی کشف نشده ولی بر روی تپه، آثاری از خشت مشاهده شده‌ است. قدمت لایه های زیرین و نخستین این تپه از عصر آهن شروع می شود و تا دوره قاجار ادامه می یابد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
حامل طلا در مترو تهران دستگیر شد

حامل طلا در مترو تهران دستگیر شد

تهران رسانه | در بازرسی از کوله پشتی یک متهم در مترو تهران، 700 گرم طلا مسروقه کشف شد.

عامل فراری دادن دختر جوان دستگیر شد

عامل فراری دادن دختر جوان دستگیر شد

تهران رسانه | عامل فراری دادن دختر جوان به بهانه شرکت در جشن با هوشياری کارآگاهان اداره چهارم آگاهی تهران بازداشت شد.

خیابانی مرگبار به نام شهید سید علی روته

خیابانی مرگبار به نام شهید سید علی روته

تهران رسانه | ساکنان خیابان استخر (شهید سیدعلی روته) و اهالی محله‌های مجیدآباد و کوهسار نگران تکرار حوادث مرگبار در این معبر هستند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت