دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی استان تهران

بهره برداری از ۸۱۷ پروژه در استان تهران

تسریع در صدور مجوز برای مشاوران املاک استان تهران

یک شنبه 1403/06/18

ورامین رسانه؛

فعالیت ۴۰۰ هیئت مذهبی در ورامین

تهران رسانه | در حال حاضر ۴۰۰ هیئت فعال در ورامین فعالیت می کنند که از این تعداد ۵۰ هیئت شاخص است.

فعالیت ۴۰۰ هیئت مذهبی در ورامین

به گزارش تهران رسانه ؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین گفت: در حال حاضر ۴۰۰ هیئت فعال در ورامین داریم، که از این تعداد ۵۰ هیئت شاخص است.

حجت الاسلام محمد دین پرور در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه ورامین به تشریح اهمیت عزاداری برای سیدالشهدا (ع) با اشاره به آیات و روایات پرداخت و گفت: بالاترین هدف ما از عزاداری اهل بیت آماده شدن ما برای ظهور امام زمان (عج) است.

وی گفت: در سطح ورامین بیش از ۴۰۰ هیئت مذهبی فعال است، که اغلب در این ایام مجالس عزا دارند و حدود ۶۰ هیئت برای عزیزان مهاجر و ۳۴۰ هیئت با مدیریت هموطانمان برپا می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین همچنین گفت: در ورامین نزدیک به ۵۰ هیئت شاخص داریم که در تمام مناسبت‌های سال برنامه دارند و تقریباً هفتگی برنامه دارند.

دین پروز با بیان این که تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی یک قسمت اداره تبلیغات اسلامی است، افزود: قریب به ۲۰ کانون فرهنگی تبلیغی، کانون مهدویت، مادحین بزرگوار، مؤسسات و کانون‌های قرآن زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: مجالس عزا یک بال برای پرواز و سلوک است، پیامبر اکرم (ص) در دو ماه عمر با برکتشان چهار مرتبه در خصوص حدیث ثقلین صحبت کردند، یعنی نباید از اهمیت قرآن نیز غافل شد.

این مسئول تبلیغی ورامین گفت: ۹۰ درصد موقوفات ورامین برای روضه سیدالشهدا است، اما دو چیز گرانبها را پیامبر برای ما برجا گذاشت، یکی قرآن و دیگری اهل بیت، اما موقوفه قرآنی در ورامین کم است، متأسفانه بودجه آنچنانی برای کار قرآنی وجود ندارد.

وی گفت: بنده پیشنهاد می‌کنم عزیزان اگر چیزی برای وقف دارند، مساله قرآن را مدنظر قرار دهند، تا مسائل قرآنی شهرستان هم انجام شود.

دین پرور اعزام مبلغ را از دیگر وظایف سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: در دهه کرامت قریب ۳۰ مبلغ از گروه جهادی میثم تمار به ورامین آمدند که حدود یک هزار و ۷۰۰ مجلس برگزار کردند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
حامل طلا در مترو تهران دستگیر شد

حامل طلا در مترو تهران دستگیر شد

تهران رسانه | در بازرسی از کوله پشتی یک متهم در مترو تهران، 700 گرم طلا مسروقه کشف شد.

عامل فراری دادن دختر جوان دستگیر شد

عامل فراری دادن دختر جوان دستگیر شد

تهران رسانه | عامل فراری دادن دختر جوان به بهانه شرکت در جشن با هوشياری کارآگاهان اداره چهارم آگاهی تهران بازداشت شد.

خیابانی مرگبار به نام شهید سید علی روته

خیابانی مرگبار به نام شهید سید علی روته

تهران رسانه | ساکنان خیابان استخر (شهید سیدعلی روته) و اهالی محله‌های مجیدآباد و کوهسار نگران تکرار حوادث مرگبار در این معبر هستند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت