دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی استان تهران

بهره برداری از ۸۱۷ پروژه در استان تهران

تسریع در صدور مجوز برای مشاوران املاک استان تهران

یک شنبه 1403/06/18

آگهی رسانه؛

کلاس خصوصی یا گروهی زبان، مسئله این است!

تهران سانه | اگر می‌‌خواهید با رفتن به کلاس‌های آموزشی زبان خود را تقویت کنید دو راه پیش روی شماست، کلاس خصوصی و عمومی یا در واقع همان کلاس گروهی. در این مطلب به بررسی مزایا و معایب هر دو نوع این کلاس‌ها پرداخته‌ایم تا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

کلاس خصوصی یا گروهی زبان، مسئله این است!

مزایای کلاس‌های گروهی عبارت‌اند از:

تعامل آموزشی بالا

یکی از اولین مزایا کلاس‌های عمومی امکان برقراری ارتباط و تعامل با سایر زبان‌آموزان است. این باعث می‌شود میزان مکالمه، پرسش و تمرین، بالا باشد و با سرعت بیشتری مهارت‌های کاربردی زبان انگلیسی تقویت شود.

هزینه پایین‌

هزینه کلاس‌های آموزش زبان به صورت گروهی پایین است و این موضوع نه بخاطر کیفیت کلاس بلکه بخاطر تعداد بالای زبان‌آموزان است.

افزایش اعتماد به نفس

یکی دیگر از مزایا کلاس زبان گروهی این است که باعث افزایش اعتماد به نفس در زمان انگلیسی صحبت کردن و سایر بخش‌های مختلف زبان می‌شود و زبان‌آموزان بهتر می‌توانند به ترس‌های خود در یادگیری زبان غلبه کنند.

احساس رقابت

رقابت همیشه چیز بدی نیست. رقابت مثبت می‌تواند به زبان آموزان در جهت رشد و پیشرفت کمک کند و کلاس‌های گروهی جای خوبی برای این موضوع است. این موضوع مخصوصاً در رده‌های سنی کودک و نوجوان تاثیر بسیار زیادی دارد.

تنوع در روش‌های آموزشی

از دیگر مزایا کلاس‌های گروهی این است که می‌توان با استفاده از تعداد بالای دانش‌آموزان از برخی روش‌های مختلف آموزشی مانند بازی‌ها، نقش‌آفرینی و تمرینات گروهی استفاده کرد.

معایب کلاس زبان گروهی نیز موارد زیر هستند:

محدودیت زمانی و مکانی

برخلاف کلاس‌های خصوصی که شما با توجه به برنامه‌های خود می‌توانید برنامه کلاستان را تنظیم کنید، در کلاس‌های گروهی همیشه به زمان یا مکان خاصی محدود هستید. چرا که ساعت هر کلاس و محل برگزاری آن توسط آموزشگاه مشخص می‌شود.

وجود عوامل حواس‌پرتی بیشتر

در کلاس‌های عمومی عواملی مانند سوال‌ پرسیدن مکرر، صحبت‌ کردن سایر زبان آموزان، سر و صدای خیابان و اطراف آموزشگاه و… می‌تواند روی تمرکز شما اثر بگذارد و حواستان را پرت کند.

عدم توجه به نیازهای فردی

در کلاس‌های فردی کمتر نیازهای فردی هر دانش‌آموز در نظر گرفته می‌شود چرا که برنامه‌های آموزشی از قبل تعیین شده است.

مزایا و معایب کلاس خصوصی زبان

کلاس خصوصی نیز مانند کلاس زبان گروهی مزایا و معایب خودش را دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مزایا کلاس زبان خصوصی عبارت‌اند از:

امکان تمرکز بیشتر

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای یادگیری نیاز به تمرکز بسیار بالایی دارید، کلاس‌های خصوصی برایتان بسیار مفید هستند چرا که کمترین عامل حواس‌پرتی در آن وجود دارد. در این کلاس‌ها تنها شما و استاد هستید و تمام تمرکزتان روی یادگیری است.

توجه به نیازهای فردی زبان‌آموز

در کلاس‌های خصوصی این امکان وجود دارد تا به نیازهای زبان‌آموز بیشتر از محوریت قرار دادن محتوای آموزشی ثابت توجه شود.

عدم محدودیت زمانی و مکانی

یکی از مهم‌ترین مزایا کلاس‌های خصوصی عدم محدودیت زمانی و مکانی است. شما می‌توانید با توجه به سایر برنامه‌های خود مانند شغل، دانشگاه و… برنامه بچینید. همچنین کلاس را می‌توانید در هر جایی که بخواهید مانند خانه خودتان، خانه استادتان، در یک کافه و حتی به صورت آنلاین تشکیل دهید.

انتخاب معلم زبان

در کلاس‌های خصوصی شما می‌توانید معلم زبان خود را بر اساس میزان تجربه و مهارت، امکان برقراری ارتباط و… انتخاب کنید ولی در کلاس‌های گروهی معلم زبان را آموزشگاه انتخاب می‌کند.

تمرکز بر یک مهارت خاص

در کلاس‌های خصوصی می‌توانید بر روی یک مهارت خاص مانند مکالمه یا گرامر تمرکز کنید.در حالیکه در کلاس‌های گروهی تمرین مهارت‌ها به نسبت تقریباً مساوی تقسیم می‌شود.

آمادگی برای آزمون‌های تافل و آیتلس

اگر شما قصد دارید در آزمون‌های مهم تافل و آیتلس شرکت کنید، بهتر است از کلاس‌های خصوصی استفاده کنید تا با تمرکز بر آمادگی این آزمون‌ها آموزش ببینید.

سرعت بالاتر در یادگیری

در کلاس‌های خصوصی سرعت یادگیری بیشتر از سرعت یادگیری در کلاس‌های عمومی و گروهی است.

معایب کلاس زبان خصوصی عبارت‌اند از

هزینه بالا

هزینه کلاس زبان خصوصی بالاتر از کلاس‌های گروهی است و ممکن است چند جلسه از کلاس برابر شهریه یک ترم در یک آموزشگاه باشد.

تعامل آموزشی کمتر

از دیگر معایب کلاس‌های خصوصی این است که بخاطر نبود دانش آموزان دیگر امکان تعامل و ارتباط نیست به همین دلیل ممکن است برخی از افراد با مشکلاتی مانند ضعف در مهارت‌های چهارگانه رو به رو شوند.

عدم حس رقابت

در کلاس‌های خصوصی شما فقط با خودتان می‌توانید رقابت کنید. در حالیکه در کلاس‌های عمومی رقابت با سایر زبان‌آموزان می‌تواند به پیشرفت و تقویت زبان کمک کند.

عدم استفاده از منابع آموزشی مختلف

عموماً در کلاس‌های آموزشی خصوصی فقط استاد و دانش آموز حضور دارد و امکان استفاده از سایر منابع آموزشی مانند تماشای فیلم در لابراتورهای مخصوص و… وجود ندارد.

وبسایت آموزش زبان نیمکت

سایت نیمکت (https://nimkat.org) یک پلتفرم رایگان و آنلاین زبان است که بیش از 10 زبان زنده دنیا را به صورت کاملاً خصوصی آموزش می‌دهد. در نیمکت استادان مختلف با تجربه‌ای حضور دارند که شما را در مسیر یادگیری زبان همراهی می‌کنند.

از مهم‌ترین مزایا نیمکت عبارت‌اند از:

  • بهره‌مندی از طیف وسیعی از استادان زبان باتجربه
  • پوشش آموزش تعدادی زیادی از زبان‌های زنده دنیا
  • یک جلسه آزمایشی رایگان
  • پشتیبانی 24 ساعته

نیمکت (nimkat.org) راه آموزش را برای افرادی که به هر دلیلی به استادان زبان موردنظرشان دسترسی ندارند، را هموار می‌کند و می‌توانند یادگیری زبان را هر چه سریع‌تر شروع کنند. همچنین نیمکت بستری است که معلمین زبان‌های مختلف نیز می‌توانند در آن حضور پیدا کنند و با برگزاری کلاس‌های آموزشی مسیر تدریس خود قدم بگذارند.

نتیجه‌گیری

کلاس‌های خصوصی و عمومی هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که در این مطلب با آن آشنا شدید. حال می‌توانید با توجه به شرایط خود یکی از این نوع کلاس‌ها را انتخاب کنید.

مقاله مرجع: مزایا و معایب یادگیری زبان با کلاس های خصوصی و گروهی




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
حامل طلا در مترو تهران دستگیر شد

حامل طلا در مترو تهران دستگیر شد

تهران رسانه | در بازرسی از کوله پشتی یک متهم در مترو تهران، 700 گرم طلا مسروقه کشف شد.

عامل فراری دادن دختر جوان دستگیر شد

عامل فراری دادن دختر جوان دستگیر شد

تهران رسانه | عامل فراری دادن دختر جوان به بهانه شرکت در جشن با هوشياری کارآگاهان اداره چهارم آگاهی تهران بازداشت شد.

خیابانی مرگبار به نام شهید سید علی روته

خیابانی مرگبار به نام شهید سید علی روته

تهران رسانه | ساکنان خیابان استخر (شهید سیدعلی روته) و اهالی محله‌های مجیدآباد و کوهسار نگران تکرار حوادث مرگبار در این معبر هستند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت