توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

دوشنبه 1403/06/26

جمشیدی پیشنهاد داد؛

ریاست مجلس دوازدهم را به زنان بسپارید

تهران رسانه | حال که زنان نمی‌توانند به عنوان ریاست قوه مجریه و قضائیه انتخاب شوند، بهتر است منتخبین مردم در مجلس دوازدهم، یک زن را به عنوان ریاست مجلس انتخاب کنند.

ریاست مجلس دوازدهم را به زنان بسپارید

به گزارش تهران رسانه ؛ مهدی جمشیدی در خصوص حضور زنان در مجلس دوازدهم اظهار کرد؛ از ۲۹۰ نماینده مردم در مجلس در ۲۰۸ حوزه انتخابیه، فقط ۱۴ زن توانسته اند به مجلس ورود پیدا کنند و این عدد باتوجه به آمار جمعیتی زنان در ایران و همچنین تعداد کل نمایندگان مردم در مجلس، عدد بسیار کمی است.

جمشیدی در خصوص حضور زنان در عرصه های مدیریتی و پارلمانی افزود؛ متاسفانه زنان حق کاندیدا شدن برای ریاست جمهوری را ندارند و امکان سپردن ریاست قوه قضائیه هم به آنان میسر نیست، همچنین تعداد مسئولیت زنان در تصدی وزارت خانه، استانداری، فرمانداری، بخشداری، شهرداری و ادارات کل نیز در طول عمر انقلاب اسلامی بسیار بسیار سهم ناچیزی بوده است که این خود یک زنگ خطر است.

وی در خصوص حضور زنان در شوراهای اسلامی نیز گفت؛ با نگاه به آمار نامزدهای زن در شوراهای شهر و روستا، متوجه حضور کم رنگ آنان خواهیم شد که این با عدالت برابری جایگاه اجتماعی زنان و مردان فاصله دارد.

مدیرعامل سازمان مردم نهاد نواندیش بصیر در خصوص مجلس دوازدهم پیشنهاد داد تا یک زن از بین نمایندگان راه یافته به مجلس کاندیدای ریاست مجلس شود و نمایندگان نیز بدون نگاه سیاسی و جنسیتی برای نخستین بار، ریاست مجلس را برای یک دوره یکساله به زنان بسپارند.با این مهم هم جایگاه جهانی کشورمان در سیاست توجه به زنان تقویت می شود و هم شعار عدالت اجتماعی در خصوص برابری حقوق زنان با مردان محقق خواهد شد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت