دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی استان تهران

بهره برداری از ۸۱۷ پروژه در استان تهران

تسریع در صدور مجوز برای مشاوران املاک استان تهران

یک شنبه 1403/06/18

جمشیدی پیشنهاد داد؛

ریاست مجلس دوازدهم را به زنان بسپارید

تهران رسانه | حال که زنان نمی‌توانند به عنوان ریاست قوه مجریه و قضائیه انتخاب شوند، بهتر است منتخبین مردم در مجلس دوازدهم، یک زن را به عنوان ریاست مجلس انتخاب کنند.

ریاست مجلس دوازدهم را به زنان بسپارید

به گزارش تهران رسانه ؛ مهدی جمشیدی در خصوص حضور زنان در مجلس دوازدهم اظهار کرد؛ از ۲۹۰ نماینده مردم در مجلس در ۲۰۸ حوزه انتخابیه، فقط ۱۴ زن توانسته اند به مجلس ورود پیدا کنند و این عدد باتوجه به آمار جمعیتی زنان در ایران و همچنین تعداد کل نمایندگان مردم در مجلس، عدد بسیار کمی است.

جمشیدی در خصوص حضور زنان در عرصه های مدیریتی و پارلمانی افزود؛ متاسفانه زنان حق کاندیدا شدن برای ریاست جمهوری را ندارند و امکان سپردن ریاست قوه قضائیه هم به آنان میسر نیست، همچنین تعداد مسئولیت زنان در تصدی وزارت خانه، استانداری، فرمانداری، بخشداری، شهرداری و ادارات کل نیز در طول عمر انقلاب اسلامی بسیار بسیار سهم ناچیزی بوده است که این خود یک زنگ خطر است.

وی در خصوص حضور زنان در شوراهای اسلامی نیز گفت؛ با نگاه به آمار نامزدهای زن در شوراهای شهر و روستا، متوجه حضور کم رنگ آنان خواهیم شد که این با عدالت برابری جایگاه اجتماعی زنان و مردان فاصله دارد.

مدیرعامل سازمان مردم نهاد نواندیش بصیر در خصوص مجلس دوازدهم پیشنهاد داد تا یک زن از بین نمایندگان راه یافته به مجلس کاندیدای ریاست مجلس شود و نمایندگان نیز بدون نگاه سیاسی و جنسیتی برای نخستین بار، ریاست مجلس را برای یک دوره یکساله به زنان بسپارند.با این مهم هم جایگاه جهانی کشورمان در سیاست توجه به زنان تقویت می شود و هم شعار عدالت اجتماعی در خصوص برابری حقوق زنان با مردان محقق خواهد شد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
حامل طلا در مترو تهران دستگیر شد

حامل طلا در مترو تهران دستگیر شد

تهران رسانه | در بازرسی از کوله پشتی یک متهم در مترو تهران، 700 گرم طلا مسروقه کشف شد.

عامل فراری دادن دختر جوان دستگیر شد

عامل فراری دادن دختر جوان دستگیر شد

تهران رسانه | عامل فراری دادن دختر جوان به بهانه شرکت در جشن با هوشياری کارآگاهان اداره چهارم آگاهی تهران بازداشت شد.

خیابانی مرگبار به نام شهید سید علی روته

خیابانی مرگبار به نام شهید سید علی روته

تهران رسانه | ساکنان خیابان استخر (شهید سیدعلی روته) و اهالی محله‌های مجیدآباد و کوهسار نگران تکرار حوادث مرگبار در این معبر هستند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت