توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

رحمتی خبر داد؛

زنده گیری میمون سرگردان در تهران

تهران رسانه | یک قلاده میمون که به دلایل نامعلوم در سطح شهر تهران به گشت و گذار مشغول بود زنده گیری شد.

زنده گیری میمون سرگردان در تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط‌زیست استان تهران از زنده‌گیری یک قلاده میمون که به دلایل نامعلوم در سطح شهر تهران به گشت و گذار مشغول بود، خبرداد.

علیرضا رحمتی دراین باره گفت: این میمون رزوس سرگردان پس از زنده گیری به کلنیک حیات وحش پردیسان تحویل داده شد.

وی افزود: روز گذشته بعد از دریافت گزارشی مبنی بر مشاهده یک قلاده میمون در سطح شهر، بلافاصله محیط بانان این اداره در محل حاضر شده و با همکاری نیروهای آتش نشانی ایستگاه شماره ۶۷ تهران با تلاش فراوان موفق به زنده گیری این حیوان شدند.

معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست تهران بیان داشت: میمون رزوس که از جمله جانوران جنوب شرق آسیا محسوب می شود که در سال های اخیر به صورت غیرقانونی و از راه قاچاق وارد کشور شده و عده زیادی به دلیل عدم آگاهی اقدام به نگهداری این حیوان در منزل می کنند.

رحمتی یادآور شد: از آنجا که این گونه در زمره گونه های مهاجم برای حیات وحش کشور محسوب می شود می تواند به تهدیدی جدی علیه اکوسیستم های طبیعی و تنوع زیستی کشور تبدیل شود و با انتقال بیماری و تداخلات ژنتیکی و رقابت غذایی با گونه های بومی، حیات گونه های بومی را با خطر مواجه می کند.

وی اظهار داشت: نگهداری این گونه حیوانات در منزل علاوه بر اینکه غیرقانونی بوده، به دلیل داشتن بیماری های مشترک با انسان خطر ابتلا به بیماریهای خطرناک را در انسان افزایش می دهد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت