معرفی و تقدیر از زنان اثرگذار استان تهران

جمع آوری و انتقال فاضلاب در استان تهران

برگزاری جشن مهر سینمایی در استان تهران

فعالیت ۵۰ درصد دفاتر خدمات مسافرتی کشور در استان تهران

جمعه 1403/07/27

ترافیک رسانه؛

رابطه موش آزمایشگاهی با طرح ترافیک تهران

تهران رسانه | بیش از چهل سال است که موضوع طرح ترافیک تهران مثل قانون انتخابات مجلس همانند موش آزمایشگاهی شده است!

رابطه موش آزمایشگاهی با طرح ترافیک تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از تصویب طرح ترافیک جدیدی خبر داد و گفت: طول و مدت سفر ملاک عمل محاسبه عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک جدید است.

مجتبی شفیعی در مورد جزئیات مدیریت جدید و هوشمند محدوده طرح ترافیک تهران با تأکید بر اینکه این روش جدید گامی اساسی در راستای عادلانه شدن اجرای طرح ترافیک است، افزود: طرح ترافیک فعلی نسبت به طرح ترافیک قدیمی یک گام به جلو رفته بگونه ای که از حالت صفر و یک به شرایطی تغییر کرده که بر اساس آن شهروندان برای تردد باید وجهی پرداخت کرده و مبلغ پرداختی نیز به پارامترهایی همچون زمان اوج و غیر اوج ترافیک و معاینه فنی خودروها وابسته است.

وی با بیان اینکه در طرح جدید که ایده آن در شورای ترافیک پایتخت به تصویب رسید، ما را به سمت عادلانه و منطقی کردن طرح ترافیک سوق می دهد، اظهار کرد: البته هنوز این طرح اجرایی نشده؛ بلکه کلیات این طرح در شورای ترافیک تصویب شد در نیمه دوم سال اقدامات اجرایی آن مهیا شود و برای سال آینده مبنای عمل قرار گیرد.

شفیعی تشریح کرد: طرح جدید بدین صورت است که میزان عوارض خودروها بر اساس طول و مدت سفر، سطح شلوغی معابر و سطح آلودگی هوا و نوع معاینه فنی و آلایندگی خودرو مشخص می‌شود، یعنی هر چقدر مدت و پیمایش بیشتری در محدوده طرح ترافیک داشته باشند باید عوارض بیشتری پرداخت کنند و دقت داشته باشید که برخی خودروها در محدوده طرح ترافیک فقط یک سفر دارند و رانندگان خودروی خود را پارک می‌کنند و ترددی ندارند و این نوع خودرو نباید به اندازه خودرویی که به صورت مدام در محدوده طرح ترافیک تردد می کند، عوارض پرداخت کند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه میزان عوارض پرداختی باید مبتنی بر میزان عارضه ای باشد که بر شهر ایجاد می شود، گفت: در روش جدید با توجه به اینکه ابزارهای جدیدی در اختیار داریم می توانیم این مسئله که خودرو از چه مسیری استفاده می‌کند را به فرد ارائه کنیم و پیشرفته ترین تئوری است که در دنیا برای کنترل محدوده ترافیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه منطق نرخ گذاری در این روش تغییر می‌کند و دیگر نرخ ثابتی برای ورود به محدوده وجود نخواهد داشت، افزود: نرخ عوارض برای شهروند عادی که مدام در حال تردد نباشد قطعا کمتر از وضعیت موجود است، چراکه عموم شهروندان چندان ترددی در محدوده طرح ندارند، بلکه عموما خودروهای خود را پارک کرده و معمولا خودروهایی که در طرح ترافیک مدام تردد می کنند خودروهایی هستند که آلایندگی و فرسودگی قابل توجهی دارند و بیشتر آلودگی تولید می‌کنند، اما عوارضی که پرداخت می کنند، مساوی با سایر شهروندان است و ما به سمت عادلانه تر شدن و هوشمندتر شدن مدیریت جریان ترافیک می‌رویم.

به گفته شفیعی، امیدواریم زمان اجرای مدیریت محدوده طرح ترافیک جدید بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در نیمه دوم سال‌جاری پیاده سازی شود و اگر موفق شویم که پایلوت این طرح را در سال‌جاری اجرا کنیم، در سال آینده این طرح ملاک عمل خواهد بود، اما اگر بر اساس برنامه فوق عنوان شده جلو نرفتیم، باید این مراحل طی شود و بعد از طی مراحل اجرایی شود.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح نیاز به مصوبه شورای شهر تهران دارد و باید اقدامات لازم با سازمان فاوا پیش رود؛ البته در شورای ترافیک کلیات این موضوع تصویب شده است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
ایجاد کتابخانه های مادر و کودک در تهران

ایجاد کتابخانه های مادر و کودک در تهران

تهران رسانه | کتابخانه‌های مادر و کودک در محله‌های مختلف پایتخت ایجاد می‌شود تا مادرانی که با فرزندان خود به مراکز فرهنگی می‌روند، بتوانند به بهترین شکل از خدمات آن بهره ببرند.

مرکز جامع اطلاع رسانی برخط پلیس راهور تهران

مرکز جامع اطلاع رسانی برخط پلیس راهور تهران

تهران رسانه | با حضور سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، مرکز جامع اطلاع‌رسانی برخط پلیس راهور تهران بزرگ افتتاح شد.

دوچرخه سواری پلیس راهور تهران در ماموریت ها

دوچرخه سواری پلیس راهور تهران در ماموریت ها

تهران رسانه | در بخش های مرکزی شهر تهران پلیس راهور می تواند از دوچرخه برای انجام ماموریت های خودش استفاده کند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت