آغاز سرشماری پاییزه حیات وحش در استان تهران

افزایش۱۲میلیونی جوجه ریزی در استان تهران

برخورد با عوامل مراکز غیرمجاز سقط جنین در استان تهران

انتصاب سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

دوشنبه 1403/09/05

آگهی رسانه؛

۱۰ خصوصیت فروشنده ی عالی و حرفه ای

تهران رسانه | فروش بر تمام افراد این کره­ خاکی تاثیرگذاره. توانایی و یا ناتوانی شما برای فروش، ترغیب، مذاکره و متقاعد کردن دیگران بر تمام جنبه های زندگی شما تاثیرگذاره و مشخص می کنه تا چه اندازه می تونید جان سالم به در ببرید.

۱۰ خصوصیت فروشنده ی عالی و حرفه ای

فروش بر تمام افراد این کره­ی خاکی تاثیرگذاره. توانایی و یا ناتوانی شما برای فروش، ترغیب، مذاکره و متقاعد کردن دیگران بر تمام جنبه های زندگی شما تاثیرگذاره و مشخص می کنه  تا چه اندازه می تونید جان سالم به در ببرید.

فروش کار ساده ای نیست و به انگیزه و تعهد نیاز داره. میشه گفت فروش پیش نیاز رسیدن به موفقیت در تمام جنبه های زندگیه و همه افراد به نوعی فروشنده هستند و هیچ استثنایی وجود نداره. در واقع فروش برای رفاه و بقای هر فرد زنده ای ضروریه. توانایی شما برای داشتن عملکرد خوب تو زندگی وابسته به توانایی شما در فروش باورهاتون به دیگرانه. و بهتره بگیم فروش یه شغل نیست و فروش یه سبک زندگیه!

اگر ایده یا محصولتان را نفروشید کلاهتان پس معرکه است(گرنت کاردون)

در این مقاله از سایت فونیکس کوچ به چند تا از مهم ترین خصوصیات و ویژگی های یک فروشنده خوب اشاره کردیم و بهتره بدانیم و آگاه باشیم فروش فقط مختص به کالا و محصول نیست و زمانی که شما رییس خود ،کارمند خود، همسر خود ،خانواده خود و .. رو برای حرف خودتون متقاعد می کنید در حال فروش ایده، افکار و نظر خودتون هستید.

خصوصیات فروشنده عالی

اگر تمایل دارید که فروشنده حرفه ای باشید از  نکات این قسم غافل نشید. در انتها اگر موردی که از نظر شما تاثیر گذار هست و می تونه به حرفه ای تر شدن یک فروشنده کمک کنه رو با همه ما به اشتراک بزارید این سخاوت شما باعث رشد همه ی افراد میشه و ماندگاره. و اینجا همه ی ما با هم در کنار هم رشد می کنیم.

فروشنده حرفه ای کسی هست که:

  • آماده است نه بشنود

بقول وین گرتزکی: " اگر هدف نگیرید و شلیک نکنید، نمی توانید به هدف بزنید". برای اینکه فروشنده عالی باشید، باید آماده شنیدن نه باشید و بعد به افراد اجازه بدید بیشتر از یکبار به شما نه بگن. بیشتر فروشنده ها اصلا به طور مکرر درخواست نمی کنند حتی به دنبال نه شنیدن هم نمیرن، چون در تلاش هستن از اون چیزی که مطمئن هستن در انتها نصیبشون نمیشه فرار کنن.

images_1683618788_6459fbe4866d0.jpg

  • در هر صورت درخواست می کند

باور کنید یا نکنید، اولین دلیل شکست فروشنده ها اینه که اصلا درخواست نمی کنن: " لطفا اینجا و اینجا رو امضا کنید". بیشتر فروشنده ها بر این باور هستن که در خواستشون بیش از دفعاتی بوده که واقعا همچین درخواستی رو مطرح کردن و در واقع حتی یک دفعه هم همچین در خواستی رو مطرح نکردن. احتمالا در تلاش برای اجتناب از رد شدن و ، گرفتن جواب نه یا شکست هستن. یا شایدم عادت پرسیدن هنوز درون اون ها رشد نکرده. خیلی از افرادی که نمی تونن همچین درخواستی رو مطرح کنن بر اساس این باور اشتباه کار می کنند که اگر با افراد خوب برخورد کنن، افراد از اون ها خرید می کنن و این درصورتیه که تعداد افراد کمی هستن که بدون اینکه از اون ها بخواید خرید می کنن و بیشتر افراد بعد از اینکه پنج بار از اون ها خواستید همچین کاری می کنند. اگر حاضر نیستید درخواست کنید فکر فروشنده حرفه ای بودن رو از سرتون بیرون کنید.

  • گزینشی گوش می دهد

اگر شما هم جز اون دسته از افرادی هستید که باور دارن هرچی که بقیه به شما میگن عین حقیقته و افراد دقیقا همون کاری رو انجام میدن که گفتن ، شما فروش افتضاحی دارید. افراد چیزهای زیادی میگن مثل "در توانم نیست"، " بودجه اش رو ندارم"، "امروز قصد خرید ندارم و قراره تا فلان روز صبر کنم"، "باید برم فکر کنم" "باید برم با همسرم مشورت کنم" و این فهرست می تونه تا صد ها مورد ادامه پیدا کنه و اگر قرار باشه شما به محض شنیدم این جملات دیگه فروش نداشته باشید پیشنهاد می کنم کار فروش رو فراموش کنید.

  • به داستانش باور دارد

اگر شما از اون دسته تیپ های شخصیتی هستید که به راحتی داستان فرد دیگه ای رو باور می کنید و نمی تونه خودش به خودش و داستان های خودش باور داشته باشه و اون ها رو حفظ کنه در واقع فروش رو از دست دادید.چرا؟ خب شما وقتی داستان محصول/خدمات خودتون رو باور ندارید پس داستان محصولات و خدمات دیگران رو باور دارید و اینجا هیچ فروشی برای شما اتفاق نمی افته و جای تعجبی نداره!! و یجورایی در جهان بومرنگی معکوس گیرافتادید که قصد شما فروش داستان،محصولات، خدمات خودتونه ولی به جای فروش داستان خودتون داستان دیگران رو می خرید.

  • سوال می پرسد

اگر از سوال پرسیدن متنفر هستید و احساس می کنید ابن کار بیش از اندازه شخصی و سرک کشیدن تو زندگی افراد هست تو زمینه فروش و مذاکره روی موفقیت خیلی حساب نکنید. "چندسال اونجا کار کردید؟" "تصمیم گیرنده کیه؟" "چرا نمی تونید همچین کاری انجام بدید؟" و ... این ها سوالاتی هستند که پرسیدن بجای اون ها رو باید یاد بگیرید و برحسب جوابی که دریافت می کنید نیاز مشتری رو تشخیص بدید.

  • پاسخ سوالات رو دریافت می کند

افرادی رو میشناسم که با پرسیدن سوال مشکلی ندارن ولی ولی زمان کافی نمیزارن تا جواب رو دریافت کنن!!! به احتمال زیاد این افراد بر این باور هستن که با پرسیدن سوال در حال کنترل گفت و گو هستن ولی در فروشندگی شکست می خورن چون برای رسیدن به جواب اصرار نمی کنن. یک سوال می پرسن و بعد سوال دیگه ای رو مطرح می کنن و حتی از اون بدتر بخاطر نداشتن مهارت گوش دادن فعال بجای مشتری جواب هم میدن!!!این افراد به جایی نمیرسن. فردی که فروش رو کنترل می کنه کسی نیست که سوال می پرسه، در واقع فردیه که بتونه جواب سوالاتش رو دریافت کنه.

  • می داند که قیمت مشکل اصلی نیست

اگر شما به این باور دارید که دلیل خرید افراد پایین ترین قیمت خریده نباید وارد حرفه فروش بشید یا حداقل بگیم اگر هم وارد میشید بازدهی قابل توجهی نخواهید داشت. 99/9 درصد محصولات این دنیا جایگزین های ارزون تری دارن. کیف، تلویزیون، گوشی، خودرو، بیمه، رهن خانه و هرچیزی که باشه ، شخص دیگه ای در جای دیگه اون رو با قیمت متفاوتی برای فروش گذاشته. حتی یه حقیقت بزرگتری وجود داره و اونم اینه که بیشتر چیزهایی که خرید و فروش میشن حتی برای زندگی ضروری نیستن!!!

  • حاضر است فشار بیاورد و اصرار کند

اگر به دنبال شغل هایی هستید که شامل مذاکره ،مناظره، فروش، کارآفرینی میشه باید برگردید به باورهای خودتون و ببینید که ایا شما هم از اون دسته از افرادی هستید که در کودکی از سمت خانواده ، معلم ها و ...قانع شدیدد که درخواست برای نیاز و خواسته ای که دارید کار بدیه بنظر شما یا نه!! چون اگر باور دارید درخواست دادن برای خواسته شما کار بدیه در هیچ کدوم از حرفه هایی که نام بردیم موفق نمی شید. الماس زغال سنگیه که فشار مناسبی برای مدت زمان مناسبی به اون وارد شده. افراد بدون اینکه کسی برای اون ها ارزشی بیافرینه و بعد اصرار به اقدام کنه از پولشون جدا نمیشن(البته افرادی که باور فراوانی دارن متفاوت هستن) و تصمیم نمی گیرند.

  • فروش را کار خوبی می داند

بیشتر فروشنده ها بر این باور هستند که کارشون استباه و غیر اخلاقیه و کلا کار بدیه، حالا چه در فروش محصولات و چه در فروش خدمات! و بهتره که بدونید حتی ذره ای از این طرز تفکر باعث نابودی موفقیت شما در فروش میشه. فروشنده های عالی از عنوان و حرفه ای که دارند احساس غرور می کنن و به ارزش کار خودشون آگاه هستند. 

  • همواره تمرین می کند و خودش را آماده نگه می دارد

تمرین و تکرار و در کل استمرار داشتن از کلید های اصلی موفقیت محسوب میشن و مختص به حرفه یا رفتار و یا عادت خاصی نمیشه. شما در هر جایگاهی که هستید برای حرفه ای شدن نیاز دارید که در اون اقدام تمرین و تکرار و استمرار داشته باشید. بدون یادگیری و افزایش و مهارت و به روز بودن اطلاعات می تونید فروشنده متوسطی باشید ولی احتمالا بی پول از این دنیا میروید.

حتی فروشنده های حرفه ای هم در طول حرفه خودشون با تهدیدهای رقابتی ، تغییرات صنعت و اوضاع چالش برانگیز اقتصادی دست وپنجه نرم می کنند و خودشون رو تو موقعیت خطرناک حس می کنند. برای اینکه در فروش عالی و حرفه ای باشید باید به اموزش ها و سمینارها و کتاب فروش متعددی متعهد بشید و نکات و استراتژی های فروش رو دنبال کنید. یکی از علل استفاده از کوچینگ فروش در سازمان و شرکت ها تقویت بازوی فروش در اون کسب و کار می باشد تا نیروی فروش حرفه ای داشته باشند.

images_1683618803_6459fbf39d871.jpg

کلام آخر

این مورد رو همیشه به خاطر داشته باشید،از دلایل اصلی خرید نکردن مشتری و فروش نداشتن نه قیمت نه مشتری ، نه محصول بلکه مهره اصلی وجود داره بعنوان فروشنده. همه افراد برمبنای احساس خرید می کنند و این احساس رو شما بعنوان فروشنده هنگام فروش در مشتری تحریک می کنید. اگر هم چنانچه حالا بشکل فردی کار می کنید یا سازمانی و همه این موارد رو رعایت می کنید ولی فروش دلخواه رو ندارید میتونید با ما برای داشتن یک کوچینگ رایگان در تماس باشید




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
ایجاد گذرهای گردشگری در مناطق ۲۲ گانه تهران

ایجاد گذرهای گردشگری در مناطق ۲۲ گانه تهران

تهران رسانه | در تمامی مناطق ۲۲ گانه، ایجاد گذرهای تندرستی و یا مسیرهای گردشگری در دستور کار مدیریت شهری دوره ششم بوده است.

ارزیابی ایمنی هتل ها در تهران

ارزیابی ایمنی هتل ها در تهران

تهران رسانه | با توجه به اینکه هتل‌ها محل تجمع مردم است، به صورت ویژه ارزیابی ایمنی شده اند.

جایزه جهانی به شهرداری تهران رسید

جایزه جهانی به شهرداری تهران رسید

تهران رسانه | پروژه زیست محیطی شهرداری تهران موفق به دریافت بیست و دومین جایزه جهانی شهرهای زیست پذیر (LivCom) شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت