مصرف روزانه آب توسط شهروندان استان تهران

معرفی «محمدصادق معتمدیان» به عنوان استاندار تهران

قهرمانی پارا دوچرخه سواری بانوان در استان تهران

معرفی و تقدیر از زنان اثرگذار استان تهران

سه شنبه 1403/08/01

خدادادی خبر داد؛

بازدید گردشگران ایتالیایی از آثار تاریخی ورامین

رئیس دفتر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین از حضور دومین گروه گردشگر ایتالیایی طی دو هفته اخیر در ورامین و بازدید از آثار تاریخی این شهرستان خبر داد.

بازدید گردشگران ایتالیایی از آثار تاریخی ورامین

به گزارش تهران رسانه ؛ ژیلا خدادادی اظهار داشت: یک گروه شش نفره از جهانگردان ایتالیایی با حضور در ورامین، از آثار تاریخی این شهرستان بازدید کردند.
وی افزود: یک گروه 12 نفره ایتالیایی هفته گذشته با حضور در شهرستان ورامین از آثار تاریخی شاخص شهرستان از جمله مسجد جامع تاریخی ، برج آرامگاهی علاءالدوله و امامزاده یحیی (ع) بازدید کردند.
خدادادی اظهار داشت: طی دو سال گذشته ده ها گروه گردشگر خارجی از کشورهای چین، کره جنوبی ، مالزی ، آمریکا ، آلمان ، هلند ، ترکیه ، ایتالیا، انگلستان ، فرانسه ، اسپانیا ، دانمارک ، استرالیا و کانادا از آثار تاریخی ورامین دیدن کردند.
ورامین بیش از 400 اثر و محوطه تاریخی دارد که بیش از 80 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
مسجد جامع تاریخی ، برج آرامگاهی علاءالدوله و امامزاده یحیی (ع) از آثار تاریخی شاخص شهرستان ورامین است.
مسجد جامع شهرستان ورامین به عنوان یکی از بناهای تاریخی و کم نظیر و جاذبه مهم گردشگری، طی قرن های متمادی در این منطقه خودنمایی کرده و در سال 1310خورشیدی به شماره 176 در شمار فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
برج آرامگاهی علاء الدوله ورامین به عنوان یکی از آثار شاخص معماری استان تهران محسوب می شود که جزو نخستین آثار تاریخی ایران است که در تاریخ 15/10/1310 به شماره 175 در فهرست آثار ملی به ثبت ملی رسیده است.
بقعه متبرکه امامزاده یحیی (ع) در روستای کهنه‌گل در جنوب ورامین نزدیک مسجد جامع در میان صحن امامزاده واقع شده و سنگ قبر محراب گونه نفیس و کم نظیر این امامزاده هم اکنون در موزه آرمیتاژ لنینگراد نگهداری می‌شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
عقد تفاهم نامه در ستاد گردشگری شهرداری تهران

عقد تفاهم نامه در ستاد گردشگری شهرداری تهران

تهران رسانه | تفاهم نامه ستاد گردشگری شهرداری تهران و شرکت سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم منعقد شد.

اعطای درجه سرتیپی به روسای پلیس تهران

اعطای درجه سرتیپی به روسای پلیس تهران

تهران رسانه | فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در احکامی جداگانه، حکم ارتقای درجه روسای پلیس پیشگیری، فتا و راهور تهران بزرگ به درجه سرتیپ دومی را صادر کرد.

ایجاد کتابخانه های مادر و کودک در تهران

ایجاد کتابخانه های مادر و کودک در تهران

تهران رسانه | کتابخانه‌های مادر و کودک در محله‌های مختلف پایتخت ایجاد می‌شود تا مادرانی که با فرزندان خود به مراکز فرهنگی می‌روند، بتوانند به بهترین شکل از خدمات آن بهره ببرند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت