معرفی و تقدیر از زنان اثرگذار استان تهران

جمع آوری و انتقال فاضلاب در استان تهران

برگزاری جشن مهر سینمایی در استان تهران

فعالیت ۵۰ درصد دفاتر خدمات مسافرتی کشور در استان تهران

جمعه 1403/07/27

تشکری هاشمی عنوان کرد؛

وضعیت اتوبوسرانی و مترو تهران بحرانی است

تهران رسانه | از ۱۵۰۰ واگن مترو تهران طبق گزارش ها ۵۰۰ واگن قابل استفاده نیست و ۴۰۰ واگن نیز نیاز به اورهال دارد.

وضعیت اتوبوسرانی و مترو تهران بحرانی است

به گزارش تهران رسانه ؛ عضو شورای شهر تهران وضعیت ناوگان اتوبوسرانی و مترو تهران را بحرانی توصیف کرد.
سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: در ابتدای فعالیت دولت دوازدهم دولت اعلام کرد ۱۷۰۰۰ اتوبوس در اختیار شهرها و از جمله تهران قرار می گیرد که این اتفاق نیفتاد.
وی افزود: همزمان با شیوع بیماری کرونا نیز عنوان شد ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس توسط دولت خریداری می شود که یک اتوبوس نیز در اختیار شهر تهران قرار نگرفت.
این عضو شورای شهر تهران یادآور شد باید برای راه اندازی و حل مسائل حمل و نقل عمومی شهر تهران ۳ مدل مد نظر شورا و شهرداری قرار گیرد.
وی تاکید کرد مدل نخست راه اندازی آنچه از ناوگان اتوبوسرانی در اختیار داریم اما به دلیل عدم اورهال و بازسازی اتوبوس ها در پارکینگ ها قرار دارد.
به گفته تشکری: مدل دوم ورود شهرداری تهران با هدف سرمایه گذاری و تشویق بخش خصوصی برای خرید ناوگان جدید است. در دوره گذشته مدیریت شهری هیچ وقت منتظر حرکت دولت نبودیم در این دوره نیز می توان با اصلاح ردیف بودجه های موجود این کار را انجام داد.
تشکری هاشمی با اشاره به وضعیت بحرانی شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: از ۱۵۰۰ واگن مترو تهران طبق گزارش ها ۵۰۰ واگن قابل استفاده نیست و ۴۰۰ واگن نیز نیاز به اورهال دارد.
وی با اشاره به بحران مالی شرکت بهره برداری مترو افزود: کمک دولت در پرداخت سهم خود در سال ۹۸ حدود ۹۰۰ میلیارد، در سال ۹۹ دو میلیارد و در سال ۱۴۰۰ نیز ۶۶ میلیارد تومان بوده است.
به گفته این عضو شورای شهر تهران، کمک شهرداری در این بخش نیز در سال ۹۸ حدود۱۰۰ میلیارد، سال ۹۹ حدود۱۱۲ میلیارد و در بودجه ۱۴۰۰ نیز ۷۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد، درآمد مترو در بخش فروش بلیت نیز در سال ۹۸ ۴۳ میلیارد تومان در سال۹۹، ۲۹ میلیارد تومان بوده و برای سال ۱۴۰۰ نیز پیش بینی شده درآمد مترو از این محل ۹۹ میلیارد تومان است که این عدد با توجه به شرایط موجود غیر واقعی است.

ناتوانی دولت در پرداخت سهم ۱۵ درصدی برای خرید ۶۳۰ واگن مترو
به رغم وعده دولت یازدهم و دوازدهم برای خرید ۶۳۰ واگن مترو برای شهر تهران، اما این طرح هنوز اجرایی نشده است.
آنطور که سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران توضیح داد: دلیل عدم اجرای این طرح ناتوانی دولت در پرداخت سهم ۱۵ درصدی خود برای خرید این واگن ها بوده است.
این عضو شورای شهر تهران افزود: برداشتن سنگ بزرگ از سوی دولت نشانه نزدن است! می توان این قرارداد کلان را به قراردادهای کوچکتر تبدیل کرد تا دولت توان پرداخت سهم ۱۵ درصدی را داشته باشد.
وی بیان کرد: شورای شهر تهران در دوره جدید مدیریت شهری می تواند کمیته ویژه ای برای پیگیری این طرح در دولت و بانک مرکزی تشکیل دهد.

تشکری هاشمی: حناچی در گزارش تحویل و تحول تنها با کلمات بازی کرد!
عضو شورای شهر تهران بعد از شنیدن گزارش تحویل و تحول دوره گذشته مدیریت شهری که از سوی پیروز حناچی در صحن علنی شورا قرائت شد، به وی تذکر داد.
به گفته سید جعفر تشکری هاشمی؛ گزارشی که آقای حناچی ارائه کرد، قابل استناد نبود و بیشتر با کلمات بازی شده بود.
وی ادامه داد: در این گزارش عنوان شده بود که دوره گذشته مدیریت شهری در زمان دکتر قالیباف ۷ دهم درصد توسعه بزرگراه ها بیشتر از توسعه مترو بوده است این در حالی است که در دوره گذشته ۳.۵ درصد توسعه مترو بیشتر از توسعه بزرگراه ها بوده است.
تشکری هاشمی بیان کرد: در دوره گذشته شهرداری تهران ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و ۲۲۰ کیلومتر نیز مترو ساخت اما سوال این است در دوره کنونی چند کیلومتر مترو ساخته شده که به این اعداد و مقایسه آن رسیده اند؟
به گفته تشکری هاشمی؛ در گزارش آقای حناچی مترو هشتگرد نیز جزو کارهای شهرداری تهران عنوان شده، در حالی که مترو این شهر اقماری ربطی به شهرداری تهران ندارد و تمامی عملیات ساخت آن در دوره گذشته انجام شده است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
ایجاد کتابخانه های مادر و کودک در تهران

ایجاد کتابخانه های مادر و کودک در تهران

تهران رسانه | کتابخانه‌های مادر و کودک در محله‌های مختلف پایتخت ایجاد می‌شود تا مادرانی که با فرزندان خود به مراکز فرهنگی می‌روند، بتوانند به بهترین شکل از خدمات آن بهره ببرند.

مرکز جامع اطلاع رسانی برخط پلیس راهور تهران

مرکز جامع اطلاع رسانی برخط پلیس راهور تهران

تهران رسانه | با حضور سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، مرکز جامع اطلاع‌رسانی برخط پلیس راهور تهران بزرگ افتتاح شد.

دوچرخه سواری پلیس راهور تهران در ماموریت ها

دوچرخه سواری پلیس راهور تهران در ماموریت ها

تهران رسانه | در بخش های مرکزی شهر تهران پلیس راهور می تواند از دوچرخه برای انجام ماموریت های خودش استفاده کند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت