مهدی جمشیدی؛
لزوم تفکیک مدیریت شهری با امور شهرداری
تهران رسانه | ضرورت دارد شهردار جدید تهران، مدیریت امور شهری پایتخت را با اداره شهرداری تهران تفکیک کند.
به گزارش تهران رسانه ؛ یک فعال رسانه ای در یادداشتی خطاب به اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و منتخب شهردار تهران نوشت؛ شهرداری تهران یک سازمان خدماتی عریض و طویل با بیش از 65 هزارنفر پرسنل است که بیش از 30 برابر یک وزارتخانه نیروی انسانی درخود جا داده است که این مهم میطلبد تا نگاه درون سازمانی ویژه ای به آن شود تا انگیزه خدمت کارکنان خدوم شهرداری به شهروندان بیش از پیش بیشتر شود.
در یادداشت مهدی جمشیدی آمده است؛
اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و منتخب شهردار تهران، پس از سلام و تبریک به مناسبت توفیق خدمت به شهروندان تهران باید به عرض برسانم که مدیریت شهری و برنامه ریزی امور شهری برای شهروندان پایتخت به منظور داشتن شهری توسعه یافته که از خدمات شهری آن تمام شهروندان به صورت یکسان بهره مند شوند، نیازمند نگاهی کارشناسانه و برنامه ریزی مدرن شهری با پیاده سازی و بومی سازی محله ای می باشد که این مهم محقق نمیشود مگر با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه و سازمان های مردم نهاد و کارشناسان خبره و باانگیزه که بدون تعصب جناحی و قومی بتوانند درکنار تیم مدیریتی شهری در شهرداری تهران، شهری ایده آل را برای همه در دسترس قرار دهند.
از طرف دیگر، خانواده بزرگ خادمان شهرداری تهران نیز می بایست مورد توجه قرار گیرند تا در امور رفاهی، ایجاد انگیزه خدمت رسانی، آموزش های تخصصی ضمن خدمت و نیز افزایش علاقه مندی به مشارکت پذیری درکنار یکدیگر بتوانند خدمات قابل قبولی به شهروندان ارائه نمایند.
از همین رو پیشنهاد میشود تا در دوره مدیریت جدید، دو نگاه ویژه در شهرداری تهران به صورت تفکیکی تقویت شود، ابتدا تعریف ساختار مجزا برای خدمات امور شهری و دیگری نیز ایجاد ساختار درون سازمانی برای ارائه خدمات پرسنلی به کارمندان شهرداری تهران.
واما کلام آخر؛
مدیریت شهری نه سلیقه است و نه نگاه سنتی میتواند نجات بخش شهر باشد، پس تعصب را کنار بگذاریم و راه را برای مشاوره و ورود نخبگان به اداره پایتخت هموار کنیم تا انشاء الله در آینده شاهد باشیم که تهران به یک الگوی نوین شهری در بین پایتخت های جهان تبدیل شده است.
- یک شنبه 1400/05/17 10:58
- گروه خبری : جامعه
- کد خبر : 5009
- چاپ
- منبع : تهران رسانه