انتصاب سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران

ارزیابی دستگاه های خدمت رسان استان تهران

توجه به نهضت مدرسه سازی در استان تهران

معرفی داوران بخش مسابقه جشنواره تئاتر استان تهران

پنج شنبه 1403/08/24

ایران خودرو؛

تحقق مسئولیت اجتماعی با «اتوبوس آمبولانس»

تهران رسانه | گروه صنعتی ایران خودرو با همت و تلاش مجموعه سازندگان داخلی، در مدت کوتاهی موفق به خودکفایی و تولید انبوه اتوبوس آمبولانس شد.

تحقق مسئولیت اجتماعی با «اتوبوس آمبولانس»

به گزارش تهران رسانه ؛ اتوبوس آمبولانس یکی از امکانات پیشرفته اورژانس پیش بیمارستانی در صحنه حوادث و بحرانها می باشد.این اتوبوس آمبولانسها ویژه حوادث جاده ای و اورژانس ۱۱۵ بوده و دارای ۹ تا ۱۳ تخت برای رسیدگی و درمان حادثه دیدگان حوادث جاده ای و حوادثی چون زلزله و سیل می باشدکه بعضآ قابلیت افزایش به ۱۵تخت خواب را نیز دارد. یکی از مزایای اتوبوس آمبولانس این است که با تغییراتی در تجهیزات داخلی آن می توان با کمک حداقل ۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس در کنار همدیگر یک بیمارستان صحرایی سیار ایجاد کرد.

رسانه مسئولیت اجتماعی نوشت، گروه صنعتی ایران خودرو با همت و تلاش مجموعه سازندگان داخلی، در مدت کوتاهی موفق به خودکفایی و تولید انبوه اتوبوس آمبولانس شد. تولید داخل این محصول علاوه بر تقویت ناوگان امدادی و ارتقای کیفیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، سبب حذف ارزبری خرید آمبولانس و اتوبوس آمبولانس از منابع خارجی شده است.این اتوبوس‌ها دارای ۹ تخت بیمار با تجهیزات کامل از جمله تخت است که نیازهای درمانی هموطنان به ویژه در شرایط بحرانی مانند تصادفات زنجیره ای، بلایای طبیعی سیل و زلزله را مرتفع خواهد کرد.اتوبوس آمبولانس های تولیدی ایران خودرو دیزل همچنین دارای استانداردهای فنی و آلایندگی روز و برابر با انواع مشابه خارجی بوده و از تجهیزات و امکانات رفاهی مناسبی بهره می برد.با توجه به جنبه خدماتی این محصول ایران خودرو که بیشتر در شرایط سخت و دشوار به کمک مردم خواهد آمد این اقدام شرکت ایران خودرو را باید در راستای رسالت مسئولیت اجتماعی ارزیابی کرد.

رویکرد مسئولیت اجتماعی که در شرکت ایران خودرو وجود دارد باعث شده که تدابیری برای لحظات و روزهای سخت مردم در نظر گرفته شود که یکی از آنها تولید اتوبوس آمبولانس است. سازمانهای متعالی، با بکارگرفتن معیارهای تعالی سازمانی به عنوان چارچوبی برای مدیریت سازمان خود،که همه زوایای آنرا پوشش میدهد، به سوی تعالی حرکت میکنند و به مفاهیم محوری تعالی سازمانی، در فضائی که مبتنی بر اصول ارزش های اخلاقی است، عینیت میبخشند. این سازمانها، دستیابی به اهداف پایدار را در گرو اجرای رویکردهائی میدانند که در چارچوب معیارهای تعالی سازمانی یکپارچه شده باشند و همواره بهبود یابند.

مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از ارکان اصلی تعالی سازمانی ، امروزه جایگاه بسیار پررنگ و مهمی در راس خط مشی ها و استراتژی شرکتها و سازمانها یافته است.برای سازمانهای متعالی، حفظ ارزشهای اخلاقی و رفتار سازمانی مبتنی بر بالاترین استانداردهای اخلاقی در قبال ذی نفعان و گستره جامعه، شفاف، پاسخگو بودن و مسئولیت پذیری در برابر آنها را یکی از پایه های پایداری سازمان می دانند. به نظر می رسد این رویکرد در شرکت ایران خودرو در حال باروری و تعالی قرار گرفته و اندیشدن به نقاط کوری مانند نیاز به اتوبوس آمبولانس که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته اما از ضروریات زندگی مردم به خصوص در بحران ها بوده در دستور کار قرار گرفته است.اتفاقی که می تواند به یک الگو برای دیگر شرکت های صنعتی و تجاری تبدیل شود. به صورت طبیعی مهم ترین هدف یک شرکت تجاری و صنعتی کسب سود است. با این وجود رسالت مسئولیت اجتماعی شرکت های ایجاب می کند این کسب سود همراه با خدمت رسانی و کمک به مردم جامعه باشد.تنها در چنین شرایطی است که کسب سود یک شرکت با رضایت و رفاه شهروندان یک جامعه همراه می شود.بدون تردید سازمان‌ها در مقابل جامعه ای که در آن فعالیت می کنند مسئول هستند؛ چرا که از منابع انسانی، طبیعی و اقتصادی آن استفاده می کنند.

بر خلاف نگاه سنتی به مدیریت و کسب و کار، سازمان‌ها دیگر فقط در مقابل سهامداران شان مسئول نیستند و نباید فقط به افزایش سود کوتاه مدت سهامداران خود بیندیشند. بدین ترتیب انتظار می رود سازمان‌ها که در ارتباط با ذینفعان دیگری نیز هستند، خواسته‌های مشروع آن‌ها را هم مورد لحاظ قرار دهند.هر چند هدف اصلی سازمانها، افزایش کارآیی و کسب سود است، ولی برای دستیابی به موفقیت، باید به انتظارات اجتماعی و احکام اخلاقی، واکنش مناسب نشان دهند و به بهترین شکل این‌گونه انتظارات را با اهداف اقتصادی سازمان تلفیق کنند تا دستیابی به اهداف بالاتر و والاتری را امکان‌پذیر سازند. پایبندی رهبران و مدیران سازمان‌ها به اصول اخلاقی، توجه به میزان مشروعیت اقدامات سازمان از نظر کارکنان، توجه و تأکید بر اصول اخلاقی جهان‌‌شمول، تدوین منشور اخلاقی سازمان، اقدامات متناسب و سازگار با خواست و حساسیت‌های جامعه، برنامه‌های آموزش اخلاقیات برای مدیران و کارکنان، از جمله اقداماتی است که مدیران می‌توانند در این زمینه انجام دهند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
احیای مسیر کوهنوردی در امامزاده داوود تهران

احیای مسیر کوهنوردی در امامزاده داوود تهران

تهران رسانه | با تشکیل کانون های کوهنوردی، مسیر کوهنوردی امامزاده داوود(ع) احیا خواهد شد.

روایت آسیب های اجتماعی تهران در قاب سینما

روایت آسیب های اجتماعی تهران در قاب سینما

تهران رسانه | فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند» ماحصل مجموع واقعیت‌هایی است که در تهران امروز وجود دارد و به مسائلی چون رانت و لابی، پدیده آقازادگی، خرید و فروش نوزاد، اعتیاد، کودکان کار، حاشیه‌نشینی و… می‌پردازد.

افتتاح پروژه های بزرگ در دارالشهدای تهران

افتتاح پروژه های بزرگ در دارالشهدای تهران

تهران رسانه | پروژه ‌های رضوان، سرای محله زهتابی، زیرگذر سواره رو و چندین پروژه بزرگ در منطقه ۱۷ شهرداری تهران افتتاح می شود.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت