توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

گردشگری رسانه؛

به نام گردشگری ؛ به کام کرونا!

تهران رسانه | ضرورت برگزاری تورهای گردشگری و ارائه بسته های تشویقی سفر آن هم درست در زمان اوج ویروس کرونا چه بود؟

به نام گردشگری ؛ به کام کرونا!

تورهای گردشگری نجات دهنده گردشگری یا انتشار دهنده کرونا!

به گزارش تهران رسانه ؛ عدم اعمال محدودیت های سفر در نوروز 1400 و فعالیت همه مشاغل در روزهای پایانی سال ۹۹ کم کم زنگ خطر اوج گیری کرونا را به صدا در آورد و حالا که کرونا همه شهرهای کشور را قرمز کرده است مسئولان به فکر تعطیلی و محدود کردن افتادند؛اما فارغ از این ماجراها، برگزاری تورهای گردشگری که به گفته کارشناسان این تورها نقش مهمی در اشاعه کرونا داشت را نباید نادیده گرفت.

با آغاز سال 1400 و حتی قبل تر از آن وقتی فعالان حوزه گردشگری متوجه شدند که خبری از محدودیت های کرونایی نیست دست به کار شدند تا بتوانند خسارتی که طی یکسال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به این صنعت وارد شده است را جبران کنند؛ از این رو تلاش کردند تا با ارائه برنامه ها و پکیج های مسافرتی و تبلیغ در فضاهای مجازی کسانی که علاقه مند به سفر هستند را جذب کنند.

تلاش هایشان به نتیجه رسید و تورهای گردشگری یکی یکی کلید خورد و علاقه مندان به سفرهای گروهی با خیال راحت! بدون اینکه نگران کرونا باشند کوله بار بستند و به دعوت این تورهای گردشگری لبیک گفتند و راهی شهرهای مختلف شدند.

فارغ از اینکه ایام عید خیلی فرق زیادی با روزهای دیگر ندارد و کرونا بدون توجه به روز و زمان و مکان همه جا در جال جولان دادند است و متولیان گردشگری باید نظارت جدی تری روی سفرها انجام می دادند؛ گردشگران هم فراموش کردند که این ویروس منحوس به کسی رحم نمی کند و با خیال راحت و بعضا بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در قالب گروه به سفر رفتند و انتشار عکس های دست جمعی بدون ماسک و رعایت فاصله اجتماعی خود دلیل محکمی بر این صحبت است.

وزارت میراث فرهنگی مشوق است یا بازدارنده؟

علیرغم جولان کرونا و توصیه به سفر نرفتن،وزارت میراث فرهنگی برای اینکه بتواند هم خود و هم زیر مجموعه های خود را از وضعیت کنونی نجات دهد هم بتواند رضایت ستاد مقابله با کرونا را جلب کند در روزهای پایانی سال 99 اقدام به ارائه بسته های سفر با عنوان بسته های تشویقی و با رعایت پروتکل های بهداشتی کرد و این بسته ها را تقسیم بندی کرد و چه چه تا بتواند از این آب گل آلود ماهی خود را بگیرد.
از سوی دیگر وزارت میراث فرهنگی با علم به شرایط حاکم، نه‌تنها بسته‌های تشویقی برای سفر مردم طراحی می‌کند بلکه تورهای آشناسازی گردشگری را نیز در استان‌های کشور را آغاز کرد و این سرآغاز اتفاقی است که این روزها شاهد آن هستیم،سونامی مرگ کرونایی

شرایط کنونی یک نکته ای را هم در دل خود دارد و آن این است که وزارت میراث فرهنگی با وزارت بهداشت به یک نقطه نظر مشترک در زمینه انجام سفرها نرسیدند از یک طرف وزیر میراث فرهنگی مردم را به سفر تشویق می کرد و با بیان اینکه صنعت گردشگری در معرض نابودی است دولتمردان را مجاب کرد که در قبال سفرهای مردم خیلی موضع گیری نکنند و تنها آنها را به رعایت پروتکل های بهداشتی ملزم کند اما از طرف دیگر این سعید نمکی وزیر بهداشت بود که از روزهای پیش از سال 1400 مدام از سفر نرفتن گفت و حالا با رسیدن به شرایط کنونی و قرمز شدن همه شهرهای کشور به حرف های آن روزهایش استناد می کند و می گوید من این روزها را پیش بینی کرده بودم.
اما چند پرسش؛ ضرورت برگزاری تور و ارائه بسته های تشویقی سفر آن هم درست در زمان اوج ویروس کرونا چه بود، جز اینکه به شیوع ویروس دامن می‌زند اتفاق دیگری افتاد؟ به خصوص آنکه شرکت کنندگان در این فمتورها خودشان باید با وسایل نقلیه عمومی و یا شخصی خود را به استان مورد نظر می رساندند آن هم وسایلی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها در شرایط حداقلی اجرا می‌شود مانند اتوبوس‌های بین شهری و یا هواپیماها که فاصله گذاری اجتماعی در آنها اصلاً رعایت شد؟

وزیر میراث فرهنگی: وام می دهیم تا خسارت ها جبران شود

اتفاق های یکسال اخیر در حوزه گردشگری مسئولان وزرات میراث فرهنگی را بر آن داشت تا برای حل این بحران فکری کنند از این رو علی‌‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ضمن یادآوری این موضوع که برنامه‌های دولت برای رونق صنعت گردشگری و میزبانی از گردشگران کشور‌های همسایه تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است، از تدابیری اتخاذ شده برای جبران صدمه‌های وارد شده به این صنعت خبر داد اما او نگفت اگر این تدابیر باعث شیوع بیشتر کرونا شود پاسخگوی شرایط موجود خواهد بود یا نه.
حالا شاید علاقه مندان به گرفتن بسته های حمایتی بخواهند بدانند که دولت و وزارت چه تدابیری برای آنها اندیشیده شده است می گوید: دولت همواره با درنظر گرفتن بسته‌های حمایتی و نیز تسهیلات ۱۲ درصدی اعطایی وام ۱۶ میلیون تومانی به هر نیروی شاغل، تلاش کرده تا بخشی از خسارت‌های وارده به کسب‌وکارها را مرتفع و از تعدیل نیروی کار جلوگیری کند.
این نکته را هم در نظر داشته باشید که در این میان، دستگا‌ه‌ها با تدابیری سعی در جبران خسارت‌های وارده به فعالان و بخش‌های خصوصی تحت پوشش کرده‌اند و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مکاتبات متعدد خواستار استمهال و بخشودگی برخی از مطالبات که به‌صورت مالیات و حامل‌های انرژی بوده، شد.
به نظر می رسد ارائه چنین راهکارهایی فعالان و متولیان بخش گردشگری را زودتر به نتیجه می رساند تا اینکه با تشویق به برپایی تور و سفرهای دست جمعی از یک سو شاهد اوج گیری کرونا باشیم و از سوی دیگر متضرران صنعت گردشگری آن طور که باید به سوددهی لازم برای جبران خسارت های وارده نرسیدند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت