فاضلیان اظهار نمود؛
مفهوم نمادهای بصری «تهران ۱۴۰۰» مشخص شد
تهران رسانه | هویت بصری تهران ۱۴۰۰ برگرفته از هویت متکثر تهران از تصویرسازیها و نشان نوشتارهای داینامیک تشکیل شده و لوگوی اصلی با اندکی چرخش تبدیل به دهها لوگوی موضوعی و مضمونی مختلف میشود.
به گزارش تهران رسانه ؛ در حالی که در روزهای اخیر نمادهای نقش بسته بر پرچمهای برافراشته در پایتخت به سوالی برای رسانهها و شهروندان تبدیل شدهبود، دبیر ستاد رویداد «تهران ۱۴۰۰» گفت: نمادهای بصری این طرح در گوشه و کنار شهر و پرچمهای ایستاده در بزرگراهها و پلها اکران شدهاست.
پروژه «تهران ۱۴۰۰» با رویکرد فرهنگی اجتماعی و تاکید بر مشارکت عموم شهروندان تا مشارکت نهادها و حوزههای تخصصی اعم از معماری، شهرسازی، جامعهشناسی و حوزههای مرتبط با شهر از سال ۱۳۹۹ به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران آغاز شده که طراحی نمادها و المانهای مرتبط از جمله این اقدامات است.
سیدمحیالدین فاضلیان دبیر ستاد رویداد «تهران ۱۴۰۰» در رشته توییتی نوشت: این روزها مجموعه رویدادهای مربوط به طرح بزرگ تهران ۱۴۰۰ مورد توجه شهروندان قرار گرفته است. از کاروانهای شادی که از مبعث آغاز شد تا نوای نواحی که صدای ایران را در تهران طنینانداز کرده تا اکران نمادهای بصری این طرح در گوشه و کنار شهر و پرچمهای ایستاده در بزرگراهها و پلها.
وی بیان کرده است: هویت بصری تهران ۱۴۰۰ برگرفته از هویت متکثر تهران از تصویرسازیها و نشان نوشتارهای داینامیک تشکیل شده و لوگوی اصلی با اندکی چرخش تبدیل به دهها لوگوی موضوعی و مضمونی مختلف میشود.
دبیر ستاد رویداد «تهران ۱۴۰۰» این را هم گفته که شماری از این لوگوها تاکنون رونمایی شده است و شمار دیگری نیز بسته به موضوعات و رویدادها عرضه میشوند.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در ادامه اظهارداشته است: علاوه بر این در پترن طراحی شده برای تهران۱۴۰۰ فرم خطوط از کالبد شهر الهام گرفته شده است. فضاهایی مانند میدان، مترو، پل و تونل به عناصر تشکیل دهنده پترن هویت بصری تبدیل شدهاند و در اکرانهای شهری نیز از آنها استفاده شده است.
فاضلیان در ادامه این رشته توییت افزوده است: تهران ۱۴۰۰ سرمایه اصلی شهر را مردم و اهالی آن میداند و بر این باور است که تهران تاکنون از کنار هم قرارگرفتن اقوام، گرایشها و دیدگاههای مختلف بالنده شده و در آستانه پایان و آغاز قرن مردم را جان شهر میداند.
دبیر ستاد رویداد «تهران ۱۴۰۰»، ۲۷ اسفندماه نیز در نشست خبری فعالیتهای معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برای نوروز و معرفی پروژه تهران ۱۴۰۰ اظهار داشت: پروژه تهران ۱۴۰۰ پیش از این آغاز شده بود و در آستانه آغاز این سال با فضای متفاوتی، فعالیت خود را ادامه خواهد داد، جوهره اصلی «تهران ۱۴۰۰» مبنی بر مشارکت است، مشارکت عموم شهروندان تا مشارکت نهادها و حوزههای تخصصی اعم از معماری، شهرسازی، جامعهشناسی و حوزههای مرتبط با شهر در این رویداد مورد توجه است.
فاضلیان با اشاره به اینکه رویکرد فرهنگی اجتماعی در رویداد «تهران ۱۴۰۰» مورد تاکید است، گفت: این رویکرد در همه مسائل مدیریت شهری و موضوعهای حوزه شهر مدنظر است، ما در «تهران ۱۴۰۰» از کالبد شهر عبور کردیم و به مردم و اهالی شهر براساس تنوع و تکثری فرهنگی قابل ملاحظهای که دارند، توجه میکنیم.
وی افزود: با این رویکرد اقداماتی متعددی در اسفند و فروردین با تمرکز بر فضاسازی متفاوت در شهر انجام شد و شهر رنگی که از ابتدای مدیریت شهری مطرح بود و تبدیل خانهتکانی به شهرتکانی و جذابیت بصری با همین رویکرد مفهومی ایجاد شد و با فضاسازی و ایجاد نشاط و شادی در تلاشیم تا حدی فضای غمزده و کرونازده شهر از بین برود و شهرداری در کنار مردم باشد.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: با توجه به همافزایی تقویم شمسی و قمری در سال ۱۴۰۰، دو نیمه شعبان خواهیم داشت، پویش «نور، شهر، امید» که امسال از ولادت حضرت علی(ع) آغاز شده بود، امیدواریم در نیمه شعبان به اوج خود برسد، کل شهر را چراغانی کنیم و کاروان های موسیقی را داشته باشیم.
- دوشنبه 1400/01/09 05:07
- گروه خبری : جامعه
- کد خبر : 4654
- چاپ
- منبع : ایرنا