توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

گردشگری رسانه؛

نمایشگاه گردشگری تهران زیر بار نقد جدی

تهران رسانه | وقتی مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصمیم گرفتند که در شرایط بحرانی و شیوع کرونای انگلیسی نمایشگاه گردشگری تهران را برپا کنند، صحبت شان سراین بود که بخش عمده ای از این نمایشگاه مجازی خواهد بود و حضورها محدود!

نمایشگاه گردشگری تهران زیر بار نقد جدی

به گزارش تهران رسانه ؛ وقتی مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصمیم گرفتند که در شرایط بحرانی و شیوع کرونای انگلیسی نمایشگاه گردشگری تهران را برپا کنند، صحبت شان سراین بود که بخش عمده ای از این نمایشگاه مجازی خواهد بود و حضورها محدود!
اما فیلم و عکس هایی که از افتتاحیه این نمایشگاه در پنجم اسفند ماه منتشر شد، شوک بزرگی را به جامعه وارد کرد؛ فیلم و عکس های حاوی این محتوا بود که عده زیادی از مردم و مسئولان بدون رعایت فاصله اجتماعی تنگاتنگ در کنار هم قرار گویا که کرونایی وجود ندارد این نمایشگاه را افتتاح کردند و نکته مهمتر اینکه برخی از گروه ها و اقوام از استان های دیگر هم در نمایشگاه حضور داشتند و برنامه های خاصی را هم اجرا کردند که همه این عوامل دست به دست هم داد تا صدای اعتراض خیلی ها بلند شود و از مسئولان وزارت میراث فرهنگی خواستار جواب گویی به این اتفاق شدند.

همه بودند به جز قم و خوزستان
نکته جالب تر این نمایشگاه این بود که تقریبا همه استان ها با همه توان خود حضور داشتند تا شاید بتوانند از این آب گل آلود ماهی خود را شکار کنند اما غافل از اینکه برپایی این فضاها و نمایشگاه ها برای آنها فرصت گردشگری ایجاد نمی کند بلکه به کرونا این فرصت داده می شود که از این فضا برای رشد و توسعه خود استفاده کند.
اداره‌های کل میراث فرهنگی استان‌ها به جز قم و خوزستان در این برنامه شرکت کردند. یک بار گفته شد که خوزستان به دلیل مشکلات مالی و بار دیگر گفته شد به دلیل وضعیت قرمزی که شهرهای آن دارد در این برنامه حضور پیدا نکردند. با این وجود سازمان منطقه آزاد اروند غرفه داشت.

شعاری که محقق نشد
چند روز قبل از این نمایشگاه، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در نشستی با حضور مسئولان تشکل‌های گردشگری که در سالن خلیج فارس این معاونت برگزار شد، گفته بود: نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی امسال به دلیل شیوع کرونا به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ریزی‌ها و تمهیداتی اندیشیده شده که تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود!
او روی این موضوع هم تاکید کرده بود که به همین منظور و با هدف حفظ سلامت مردم و بازدیدکنندگان، مراسم افتتاحیه با حضور تعداد اندکی برگزار خواهد شد و تمهیداتی نیز اندیشیده شده که در طول برگزاری نمایشگاه تجمعی شکل نگیرد اما بعدا مشخص شد که این صحبت ها تنها در حد حرف و روی کاغذ بود و از اجرای آن خبری نبود که نبود. در واقع شعار نمایشگاه نیمه حضوری و نیمه مجازی محقق نشد. بنابراین نه تنها اطلاع رسانی درستی برای بخش تخصصی و مردمی شکل نگرفت بلکه در شکل اجرا نیز ایرادات جدی به آن وارد است.
خبر عدم رعایت های پروتکل های بهداشتی بدجور به ضرر برگزار کنندگان این نمایشگاه شد تا جاییکه انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این باره گفت: در مورد تجمع و برخی تخلفات در رعایت پروتکل بهداشتی در نمایشگاه گردشگری اعلام شده که رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی بررسی لازم را انجام دهند و قطعاً با متخلفین این نمایشگاه برخورد خواهد شد.

نمایشگاهی بدون بخش بین المللی و توجه به گردشگری روستایی

رویکرد دیگر این نمایشگاه توسعه گردشگری روستایی بود. شاید اگر از هر اداره کل استانی پرسیده می‌شد چه اقدامی برای این رویکرد در نمایشگاه انجام داده‌اید تنها جوابشان مصاحبه با رادیو روستا بود که در محل نمایشگاه حضور داشت!
همچنین از نحوه چیدمان و آماده سازی غرفه‌ها برای نمایشگاه این طور برمی آمد که خیلی از استان‌ها نمی‌دانستند آیا در برنامه حضور خواهند داشت یا نه به همین دلیل در روزهای آخر تصمیم به جمع آوری برخی اقلام برای ارائه در نمایشگاه کرده بودند و مشهود بود که هیچ آمادگی قبلی برای آن نداشتند و تنها برای رفع تکلیف حضور پیدا کردند.همچنین خیلی از مهمترین های صنعت تورگردانی، آژانس‌ها و هتل‌ها حضور نداشتند تا این مذاکرات به تخصصی‌ترین شکل خود بیانجامد اگر هم کسی به نمایشگاه آمد بیشتر جنبه دیدار با هم صنف‌ها و دوستان را داشت.
و در نهایت اینکه نمایشگاهی که قرار بود عنوان بین‌المللی داشته باشد و ونزوئلا به دلیل سفر وزیر گردشگری این کشور به ایران در نمایشگاه حضور داشته باشد، نه در حد بین‌المللی مطرح بود و نه غرفه‌ای به شرکت‌های خارجی داده شد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت