شریفیان مطرح کرد؛
مشکلات آموزش مجازی برای نابینایان و ناشنوایان
تهران رسانه | وزارت آموزش و پرورش در برنامه شاد برای مناسب سازی فرآیند آموزش دانش آموزانی که از مشکلات بینایی و ناشنوایی رنج می برند چه فکری کرده است؟
به گزارش تهران رسانه ؛ نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت؛ علاوه بر همه نواقص آموزش مجازی در کشور باید پرسید پس از شیوع کرونا وزارت آموزش و پرورش برای مناسب سازی فرآیند آموزش دانش آموزانی که از مشکلات بینایی و ناشنوایی رنج می برند در برنامه شاد چه فکری کرده است ؟
مهدی شریفیان در گفتگو با خبرنگار تهران رسانه در خصوص مشقت هایی که کرونا و آموزش مجازی به دلیل غافلگیری آموزش و پرورش به دانش آموزان و خانواده های آنها تحمیل کرد گفت؛ علاوه بر همه نواقص آموزش مجازی در کشور باید پرسید پس از شیوع کرونا وزارت آموزش و پرورش برای مناسب سازی فرآیند آموزش دانش آموزانی که از مشکلات بینایی و ناشنوایی رنج می برند در برنامه شاد چه فکری کرده است ؟
وی با تاکید بر اینکه عدم مناسب سازی در آموزشهای مجازی در اپلیکیشن شاد برای استفاده مطلوب دانش آموزان دارای معلولیت تقریبا خیلی از این دانش آموزان را دچار مشکل کرده است افزود؛ در این بین خانواده های دارای فرزندان نابینا و ناشنوا، در فرآیند آموزش دچار مشکلات بیشتری شدند و هیچ گونه تمهیدی چه در برنامه های آموزشی صدا و سیما از قبیل امکان پخش زیرنویس مطالب و چه در نرم افزار شاد برای افرادی که با مشکل ناشنوایی و نابینایی دست به گریبان هستند نشده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد؛ به همین دلیل تذکری به وزیر آموزش و پرورش داده شد تا هر چه سریعتر ضمن توضیح در مورد این نقیصه، برنامه های تدوین و اجرا شده برای بهره مندی ناشنوایان و نابینایان از امکانات آموزشی شاد و آموزش مجازی را اعلام نمایند و اگر اقدامی انجام نشده برای این مسئله فکری کنند تا عقب ماندگی تحصیلی هم به مشکلات معلولان کشور اضافه نشود و این عزیزان هم از عدالت آموزشی مطرح در قانون اساسی بهره مند شوند.
- یک شنبه 1399/12/03 11:24
- گروه خبری : جامعه
- کد خبر : 4486
- چاپ
- منبع : تهران رسانه