توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

درویش اظهار نمود؛

بازگشت آمریکا به توافق پاریس خبر امیدبخشی بود

تهران رسانه | ترامپ درماههای پایانی ریاست جمهوری اش از توافق نامه پاریس خارج شده بود و حالا بایدن دستور بازگشت به این توافق نامه را داده است.

بازگشت آمریکا به توافق پاریس خبر امیدبخشی بود

به گزارش تهران رسانه ؛ توافق نامه پاریس با هدف کاستن انتشار گازهای گلخانه ای با حضور 195 کشور در سال 1995 به امضا رسید و قرار بود بر اساس مفاد توافق نامه هر کشوری به تعهداتی خود عمل کند تا اینکه ترامپ در ماههای پایانی ریاست جمهوری اش از این توافق نامه خارج شد و در نهایت آن را بی اثر کرد تا اینکه چند روز پیش بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا دستور بازگشت به این توافق نامه را صادر کرد.
محمد درویش، فعال محیط زیست درباره این بازگشت به تهران رسانه گفت: آمریکا دومین کشور تولید گازهای گلخانه ای است و به نسبت جمعیت بالاترین سرانه تولید این گازها را دارد از سوی دیگر این کشور یک قدرت پر نفوذی در دنیا دارد و عملکرد و رفتارش کشورهای دیگر را متاثر می کند از این رو خروج اش باعث شد که پیمان به نابودی برسد و فقط اسمش باقی بماند.
او این رفتار ترامپ را به رفتارش در برجام نسبت داد و افزود: ترامپ همان کاری را با توافق نامه پاریس کرد که با برجام انجام داد زیرا با خروج ش از برجام 4 کشور دیگر را تحت تاثیر قرار داد و عملا برجام، برجام نبود.
به عقیده درویش، بازگشت امریکا به توافق نامه پاریس خبر خوب و امید بخشی بود و این اقدام بایدن نشان می دهد که هم خودش به تعهداتی که داده عمل می کند هم سایرکشورهایی که تحت تاثیر رفتار آمریکا هستند.
این فعال محیط زیست با اشاره به اینکه آمریکا قرار است در سال 2030 انتشار گازهای گلخانه را به سال 1990 برگرداند، گفت: این اقدام علاوه بر تاثیر روی کشورها روی تعاملات با روسیه و چین هم اثر می گذارد و می تواند آنها را نیز به اجرای تعهداتشان مقید کند.
او تاکید کرد: دانشمندان پیش بینی کردند که اگر تا سال 2075 انتشار گازهای گلخانه ای را متوقف نکنند یعنی فقط 25 سال مونده به پایان قرن، 70 درصد زیست وندان به دلیل افزایش گرما از بین می روند و این ماجرا صدمات جبران ناپذیری دارد.
درویش معتقد است: بازگشت بایدن به توافق نامه پاریس برای خود کشورهای بزرگ اقتصادی (جی هشت) هم خبر امید بخشی بود زیرا جنبش های محیط زیستی که اهداف سبز در اروپا دارند هم از این تصمیم استقبال کردند.

او گفت: مهمترین اتفاقی که قرار است بیافتد، این است که دنیا بر اساس این توافق نامه متعهد شده به جای اینکه از انرژی سوخت فسیلی استفاده کند به سمت انرژی های نو برود و سرمایه گذاری ها را به سمت انرژی خورشیدی ببرد که این قدم بزرگی در کنترل گازهای گلخانه ای است.
به گفته درویش، ایران جزء 3 کشور دنیاست که بیشترین میزان دریافت انرژی خورشید را دارد و این می تواند دستاورد بزرگ باشد برای کشورهای که تعداد روزهای آفتابی زیادی دارند مثل ایران که 300 روز در سال از نور خورشید بهره مند است.
او تاکید کرد: با اجرای توافق نامه پاریس ما شاهد تغییری در چیدمان نقش تولید انرژی در کل دنیا هستیم و این به نفع همه کشورها است که فعالیت ها و سرمایه گذاری های خود را به سمت تولید انرژی های نو و خورشیدی ببرد.
درویش با اشاره به قطعی های برق در ایران در ماههای اخیر افزود: فکر می کنید چرا امسال درگیر انتخاب بین مازوت و قطع برق بودیم بخاطر اینکه تمام تکیه دولت روی نیروگاههای حرارتی بود و از طرف دیگر ما طبق قانون 5 ساله 5 و 6 قرار بود در همه دوره ها 5 هزار مگاوات برق تولید کنیم اما محقق نشد.
او معتقد است: دنیا باید به سمت این برود که هزینه سرمایه گذاری خود را در زمینه تولید انرژی های دیگر کاهش دهد و به سمت انرژی های نو برود زیرا اینکار برایش صرفه اقتصادی خوب یخواهد داشت مخصوصا کشورهای آمریکا، آلمان، هند و چین زیرا اگر این کشورها این کار را انجام دهند بقیه هم به این سمت سوق پیدا می کنند.
درویش به آمار مرکز پزوهش های مجلس اشاره کرد و گفت: طبق این آمار متاسفانه سالانه8/8 دهم میلیادر دلار خسارت آلودگی می دهیم و اگر کشور به سمت انرژی نو برود و باری از رو دوش ملت برداشته می شود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت