توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

با حکم مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تهران؛

سرپرست محیط زیست شهرستان دماوند منصوب شد

«محمد فریدی» با حکم مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تهران به عنوان سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان دماوند معرفی شد.

سرپرست محیط زیست شهرستان دماوند منصوب شد

به گزارش تهران رسانه ؛ نشست تودیع و معارفه رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان دماوند با حضور جمعی مسؤولان در سالن اجتماعات فرمانداری دماوند برگزار شد.

بر این اساس، «محمد فریدی» طی حکمی از سوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به عنوان سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند معرفی شد؛ پیش از این نیز، عباس میرزاکریمی سکاندار چند ساله این اداره بود.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار دماوند در این نشست اظهار کرد: میرزا کریمی درشهرستان دماوند زحمات زیادی کشید و با درایت و هماهنگی خوبی انجام می‌داد، ساختار مدیریتی را رعایت می‌کرد و از تدبیر لازم برخوردار بود.

*میرزاکریمی مصوبات را بر اساس قانون جلو می‌برد/ فعالیت مسائل زیست‌محیطی در دماوند مورد توجه قرار گیرد

شاهرخ جهانشاهی ادامه داد: رئیس قبلی اداره محیط زیست دماوند مشکلات را پیش‌بینی می‌کرد و مقابل آن می‌ایستاد؛ او با اراده محکم و عزم ثابت و راسخی که داشت، مصوبات و مقرارت را بر اساس قانون جلو می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: میرزاکریمی، مردی فرهیخته و بسیار خوش‌رویی بود که چنین فردی در یک سازمان باعث هم‌گرایی می‌شود؛ محیط زیست یک بحث حاکمیتی و اقدامات محیط زیست بر اساس حقوق شهروندی است که وظایف سنگینی در محیط زیست وجود دارد.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار دماوند گفت: محیط زیست یک وظیفه همگانی است، اما از سوی دیگر باید به فعالیت مسائل زیست‌محیطی در شهرستان دماوند توجه شود و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری هر طرح و موضوعی که در دماوند انجام می‌شود از جمله مسائل اقتصادی و عمرانی حتماً باید پیوست زیست‌محیطی داشته باشد و حفاظت از محیط زیست به نوعی نقش حاکمیتی است؛ همچنین آقای فریدی بر اساس اطلاعات داده شده خصوصیات بسیار خوبی داشته و با تدبیر است.

*آغاز تغییرات در مجموعه حفاظت از محیط زیست استان تهران

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه این نشست اظهار کرد: در ابتدا هفته دفاع مقدس و یاد شهیدان گران‌قدر این دوران را گرامی می‌داریم و امیدواریم پیرو راه شهیدان بزرگوارمان باشیم و در راستای راه شهیدان در جهت پیشرفت کشور عزیز و انقلاب قدم برداریم.

مهرداد کتال‌محسنی افزود: از اواسط سال 1396 محیط زیست استان تهران با مشکلاتی مواجه شد و تغییر و تحول مدیریتی زیاد داشتیم و در زمان حیدرزاده در سال ۱۳۹۵، مهرزادی آمد و با تغییر دولت، تغییرات مدیریتی جدید در استان تهران به وجود آمد و نهایتاً کلانتری منصوب شد؛ کلانتری سالیان سال در سطوح سازمانی، استانی و مدیریت کرده و تجربه، دانش و شناخت کافی نسبت به مسائل محیط زیست کشور و استان دارد.

وی بیان کرد: کلانتری اعتقادش بر این بود همان‌طور که آب هر چقدر پاک و تمیز باشد، ولی اگر بماند کثیف می‌شود و محیط را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ باید جابه‌جایی در سطوح مدیریتی شهرستان‌های استان تهران، معاونت و ادارات مختلف داشته باشیم که تغییر را آغاز کرده است.

*35 مدیر محیط زیست طی یک سال در استان تهران جابه‌جا شدند/ تغییرات امری مرسوم است

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: امیدواریم به دنبال تغییرات تحولی هم انجام شود و هدف از تغییر، تحول است که تاکنون حدود ۳۵ مدیر را در مدت یک سال جابه‌جا کرده و منظور از بیان مطلب، این است که نکته خاصی برای تغییرات وجود نداشته و این یک امر کلی، بدیهی و مرسومی بوده که در تمام ادارات صورت می‌گیرد.

کتال‌محسنی گفت: در شهرستان دماوند همگی می‌دانیم که میرزاکریمی یکی از افراد با تجربه نسبت به مسائل محیط زیست به ویژه شهرستان دماوند بود و زحمات زیادی کشید و دستاوردهای مفید و اقدامات اساسی داشت که امروز نتوانستیم در خدمتشان باشیم.

وی ادامه داد: محمد فریدی از همکاران با سابقه اداره‌کل محیط زیست استان تهران که در مناطق و شهرستان‌های مختلف خدمت کرده و در شهرستان‌های ورامین و فیروزکوه حضور داشت و در این شهرستان با شناخت کافی، دانش و تخصص و قبل از همه این‌ها سلامت و صداقت کاری که دارند و جزو خانواده معظم شهدا محسوب می‌شود، قطعاً پرچم‌دار راه خواهد بود.

*تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا درست نیست/ فرهنگ درست استفاده از تکنولوژی را نداریم

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران بیان کرد: در استان تهران یکی از معضلات اصلی مشکلات محیط زیستی بوده که به‌طور کلان و ملی در کشور مطرح است؛ آلودگی هوا در زمستان زندگی مردم را کاملاً تحت شعاع قرار می‌دهد و تنها کار ما تعطیل کردن مدارس است که این درست نیست، زیرا ریشه در جای دیگر و امکان حل شدنش سخت است.

کتال‌محسنی اضافه کرد: در این خصوص، باید اصلاح هندسی معابر، خودروها و سوخت استاندارد انجام داشته باشیم و فرهنگ درست استفاده از تکنولوژی را نداریم و اگر این اگرها را رعایت نکنیم، آلوگی هوا به وجود می‌آید و مشکلات ترافیکی، بهداشتی و روانی زیاد ایجاد می‌شود.

وی افزود: بارگذاری بیش از حد در یک شب به وجود نیامده و از سال 1355 اعلام شده که ظرفیت پذیرش جمعیت در شهر تهران بیش از سه تا چهار میلیون نیست؛ تمام مرکز تفریحی، درمانی، صنعتی، اقتصادی و جمعیتی در تهران است و ۲۵ درصد این فعالیت‌ها در شهر تهران انجام می‌شود که این فعالیت‌ها را در محیطی با مساحت یک درصد جای می‌دهد.

*بحران آلودگی هوا دماوند و فیروزکوه را تحت تأثیر قرار می‌دهد/ تمام مشکلات عصبی ریشه در معضلات زیست‌محیطی دارد

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه مسائل یک شب برطرف نمی‌شود، گفت: اگر منطقه دماوند مرکز ویلاسازی کشور به حساب می‌آید، تبعات آن بیش از حد جمعیت در محدوده شهر تهران است؛ اگر مجبور می‌شویم یک میلیون نفر را در پردیس جای دهیم و سرریز جمعیت حل کنیم، میزان نشست زمین به ۳۶ سانتی‌متر در طول سال که بالاترین نشست زمین را در دنیا دارد، می‌رسد و مصارف منابع آبی که ۴۰ درصد بوده به ۱۲۰ درصد می‌رسد.

کتال‌محسنی بیان کرد: این بحران به معنای واقعی بوده و آلودگی هوا، ترافیک و... همگی از بحران‌ها است و این بحران‌ها دماوند و فیروزکوه را تحت تأثیر قرار می‌دهد که این مسائل را در آمایش سرزمینی مد نظر قرار دارد، ولی در عمل متأسفانه بهای لازم را به محیط زیست ندادیم، کوچک شمردیم و در نهایت نسل آتی باید بی‌سیاستی ما را به دوش بکشد.

وی تأکید کرد: تمام مشکلات عصبی و استرس مردم ریشه در مشکلات محیط زیست دارد و ما بهداشت روانی مردم را از بین برده‌ایم؛ اگر مردم دست به حرکت خاصی می‌زنند، این ریشه در جای دیگر دارد و کسانی که می‌خواهند محیط زیست را مدیریت کنند، می‌طلبد که صاحب صلاحیت و سالم باشند و نگاه تک نظری و یک بعدی نداشته و متخصص و ارزشی باشند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت