توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

گردشگری رسانه؛

نمایشگاهی که دیگر شکل نمایشگاه نیست

تهران رسانه | مسئولان گردشگری تصمیم گرفته اند نمایشگاه گردشگری تهران را پنجم تا هشتم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاهها برگزار کنند.

نمایشگاهی که دیگر شکل نمایشگاه نیست

به گزارش تهران رسانه ؛ هر سال در نزدیکی سال جدید متولیان گردشگری دست به کار می شدند و نمایشگاهی را به نام "نمایشگاه گردشگری تهران" برگزار می کردند تا اینکه کرونا آمد و تمام ساختار این نمایشگاه و خیلی دیگر از نمایشگاه ها را بهم زد؛ حالا بعد از گذشت یکسال از مهمان شدن کرونا و ضربه جبران ناپذیری که به صنعت گردشگری زده است مسئولان این صنعت تصمیم گرفته اند که در آستانه سال 1400 نمایشگاه گردشگری تهران را پنجم تا هشتم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاهها برگزار کنند.

خبر برگزاری این نمایشگاه را اوایل بهمن ماه ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی داد و گفت: این نمایشگاه هم حضوری است و هم مجازی. هر چند که هنور خیلی ها در کل با فلسفه برگزاری این نمایشگاه با توجه به شیوع بیشتر ویروس کرونا مخالفند اما گویا مسئولان گردشگری برای جبران خسارت های زیاد صنعت گردشگری در یکسال اخیر در تلاشند هر طور شده این نمایشگاه را برگزار کنند تا شاید این نمایشگاه چراغ این صنعت درآمد زا را روشن کند اما به نظر دور از ذهن باشد.
هر چند که مسئولان وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفته اند در صورت وقوع شرایط فوق‌العاده و نبود امکان برگزاری حضوری نمایشگاه پیش رو، مبتنی بر شرایط حاکم بر انتشار ویروس کرونا و مصوبات ستاد مقابله با کرونا در آن زمان خاص، امکان انعطاف در برگزاری نمایشگاه لحاظ شده است تا تحت این شرایط، تمرکز اصلی بر بخش مجازی باشد.

نمایشگاه مجازی چگونه است؟
معاونت گردشگری تلاش کرده در قالب یک دستورالعمل وضعیت این نمایشگاه را برای برگزار کنندگان و شرکت کنندگان طوری شرح دهد که برای آنها جاذبه داشته باشد نه دافعه از این رو در توضیح بخش مجازی اش از وجود پلتفروم های دو بعدی و سه بعدی صحبت شده که بتواند علاقه مندان به حضور در نمایشگاه های گردشگری را برای حضور ترغیب کند.
در پلتفرم دو بعدی و سه بعدی که معاونت گردشگری برای شرکت‌کنندگان در قالب غرفه‌دار و بازدیدکننده در نظر گرفته مانند نمایشگاه حقیقی، امکان ثبت‌نام، آشنایی با تعرفه‌ها، طراحی و غرفه‌آرایی، تبادل اطلاعات، امکان گفت‌وگوی آنلاین و غیره مهیا شده و از طرف دیگر در طراحی یکسان غرفه‌ها، جداسازی بین بازدیدکنندگان و غرفه‌داران ملاحظات لازم مدنظر قرار گرفته است. حالا شاید این سئول پیش بیاید که بازدیدکنندگان باید دقیقا چه کاری انجام دهند، آنها قبلا باید در سایت مجری نمایشگاه ثبت‌نام کنند و ضمن احراز هویت با صدور کارت بارکددار بر اساس ظرفیت هر سالن از آن بازدید داشته باشند.

پروتکل های بهداشتی چه می شود

برگزارکنندگان این نمایشگاه خیلی قاطعانه از اجرای دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی سخن گفتند چون می دانند که بزرگترین عامل برگزار نشدن چنین نمایشگاه های همین موضوع است از این رو ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در توضیح بیشتر جزئیات این نمایشگاه این موضوع را در اولویت صحبت های خود قرار داد و گفت: برای عمل به پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و به دنبال انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مرتبط در این زمینه، رعایت دستورالعمل‌های برگزاری نمایشگاه‌ها در دوران شیوع بیماری و حفظ سلامت غرفه‌داران و بازدیدکنندگان، بازدید حضوری از این نمایشگاه به شکل کنترل‌شده و با انجام پیش‌ثبت‌نام در قالب سهمیه‌های محدود روزانه امکان‌پذیر خواهد بود.
او برای اینکه خیال همه را راحت کند تاکید کرد که طبق هماهنگی به‌عمل‌آمده با سازمان بین‌المللی نمایشگاه‌ها، اصول و پروتکل‌های برگزاری نمایشگاه در شرایط خاص بحران کرونا در سطح جهانی دریافت شده و در دستور کار قرار گرفته است.
نکته مهم این نمایشگاه این است که چون بیشتر نمایشگاه‌هایی که در زمان انتشار بحران کرونا برگزار می‌شود، ویژه متخصصان است. در نمایشگاه پیش رو نیز به دلیل رعایت پروتکل‌ها، بیشتر بخش‌هایی که امکان برگزاری نیست قطعا حذف می‌شوند و نمایشگاه بیشتر جنبه تخصصی خواهد داشت.

حذف غذا و ساز و دهل!
همه می دانند خوب یا بد یکی از جاذبه های نمایشگاه ها در هر ژانری، برپایی غرفه های خوراکی و فروش محصولاتی بعضا بی کیفیت و ارزان بوده و هست؛ هر چند برگزار کنندگان هیچ گاه نخواستند این اتفاق راجدی بگیرند اما باید اذعان داشت بخش عمده ای از کسانی که به نمایشگاه می روند دوست دارند کمی از وقت خود را هم با غرفه های خوراکی و فروش محصولات بگذارنند.
امسال از برپایی این غرفه ها در نمایشگاه گردشگری تهران خبری نیست و آن دسته از کسانی مخالف حضور این غرفه داران هستند از این تصمیم به خوبی یاد می کنند و می گویند: نقطه قوت امسال حذف محصولات جانبی است که ما هم از ابتدا به آن‌ها انتقاد داشتیم؛ همان محصولات غذایی بی‌کیفیت که سطح نمایشگاه گردشگری را پایین آورده بود و خارج از نظم صنعت گردشگری بود.
کارشناسان گردشگری معتقدند: هرچند بسیاری هم به خاطر آن جاذبه‌های جانبی به نمایشگاه گردشگری تهران می‌آمدند اما همین باعث می‌شد ویزیتور واقعی گردشگری مشخص نباشد، نمی‌دانستیم مخاطبی که به غرفه آژانس گردشگری مراجعه کرده برای نوای شادی و غذا آمده یا محصول گردشگری.
اما حالا برگزارکنندگان و شرکت کنندگان با این برنامه ریزی اعلام شده امیدوارندکه نمایشگاه ۹۹ می‌تواند نقطه مثبتی باشد برای شناسایی و ارزیابی واقعیت‌های این رویداد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت