توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

گردشگری رسانه؛

اینفلوئنسرها روی بام بنای تاریخی قرن چهارم

تهران رسانه | مدتی است که برگزاری تورهای تهران گردی در فضای مجازی مد شده است و هر کسی با ایجاد یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی سعی می‌کند افرادی را دور خود جمع کرده و با گرفتن هزینه آنها را با جاذبه‌های پایتخت آشنا کنند.

اینفلوئنسرها روی بام بنای تاریخی قرن چهارم

به گزارش تهران رسانه ؛ در ادامه گزارش های پیشین به اتفاق های عجیبی که از سوی اینفلوئنسرها در بازدید از بناهای تاریخی می افتد اشاره ای کردیم در این گزارش توضیح بیشتری درباره آن می خوانید.

مدتی است که برگزاری تورهای تهران گردی در فضای مجازی، مد شده است هر کسی با ایجاد یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی سعی می‌کند افرادی را دور خود جمع کرده و با گرفتن هزینه‌ای آنها را با جاذبه‌های پایتخت آشنا کنند. معمولاً این افراد یا کارت راهنمای تور دارند و یا اینکه بدون داشتن کارت و تنها با داشتن یک صفحه مجازی به سراغ مخاطبان خود می‌روند تا یک نیم روز و یا یک روز را در تهران بگردند و به قول خودشان جاذبه‌های ناشناخته تهران را به پایتخت‌نشینان معرفی کنند با این توجیه که هر کسی باید جاذبه‌های شهر خودش را خوب بشناسد.
هر کدام از این گروهها سعی می کنند در معرفی تورهای خود نام بناهایی را بیاورند که برای مخاطب جذابیت بیشتری دارد؛ اما بعضا در این تورها اتفاق هایی می افتد که حیرت برانگیز است. گروه های تهران گردی و آرته بوم در راستای برگزاری تورهای بازدیدی از بناهای تاریخی به سراغ زندان هارون الرشید رفتند و بدون اطلاع از قدمت و اهمیت بنا به بهانه عکاسی به پشت بام این بنایی که ساخت آن در قرن چهارم انجام شده اند رفتند، اینکه این حرکت اعضای تور نابخردانه و ناآگاهانه بوده که هرجی به آن وارد نیست اما اینکه در این میان راهنمایان میراث فرهنگی کجا هستند پرسشی است که پاسخی برای آن یافت نشد.
زندان هارون یا زندان هارون‌الرشید یا زندان خان مربوط به سده‌ی ۴ هجری قمری است. زندان تاریخی هارون‌الرشید یکی از قدیمی‌ترین بناهای شهرستان ری است که با گذشت ۱۸۰۰ سال، بنای آن همچنان پا برجاست.
این زندان به فاصله ده کیلومتری در شرق حرم حضرت عبدالعظیم در سمت چپ جاده قدیم خراسان در دامنه کوه‌های مسگرآباد، در میان دره تنگنایی، یک آبادی کوچک و بی‌خانوار جا گرفته است، که دارایی آن منحصر به چند مزرعه و چند صد درخت انار و انجیر است. تنها نشانه این آبادی چنارهای کهنسالی است، که اطراف استخر کاشته شده‌اند.
زندان هارون همچون سایر آتشگاه‌ها که مرتفع یا در بلندی دامنه کوه‌ها ساخته می‌شدند، بنا شده است. ظرافت کاری و علاقه‌مندی‌های خاصی در ساختمان بنا بکار رفته و شکل متقارن خشک غیرعادی که به آن داده‌اند، نشان می‌دهد که بنیان این عمارت با علایق مذهبی و مقرارت روحانی توام بوده است.

نسرین نیکنام




نظر شما


نظرات

مراد

عجبا وا چه حرکتی کردند رفتند روی عمارت عکس گرفتند ..عمارت چیه میراث چیه اونجا رو شهرداری یه پلاک زده و مخروبه ای بیش نیست برای جو سازی تخریب دیگران کار جالبی نیست

محمد

وقتی فرهنگ نباشه به بنای قرن چهارم هجری می‌گن مخروبه با این تعریف تخت جمشید هم مخروبه است


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت