توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

موسیقی رسانه؛

آلبوم موسیقی «شناور» رونمایی شد

تهران رسانه | آئین رونمایی از آلبوم موسیقی شناور برگزار شد.

آلبوم موسیقی «شناور» رونمایی شد

به گزارش تهران رسانه ؛ خواننده اثر شناور سوی ساحل ناپیدا بیان کرد؛ قطعه اندوه تنهایی که به عنوان بهترین اثر این آلبوم است، روایت انسانی است که در داخل قبر می‌گذارند و سنگ قبر او حالت پنجره‌ای است که به عملکرد انسان می‌پردازد.

محسن غلامی آهنگ ساز و مسترینگ آلبوم شناور در نشست رونمای از این آلبوم گفت؛ قطعات این آلبوم در طول 10 سال اخیر جمع آوری شده است که امسال توانستیم با صدای صادق میرزا که یکی از شاگردان استاد شجریان محسوب می‌شود این اثر را به اشتراک گذاریم.

وی افزود؛ سعی شده در این آلبوم ملودی های کوتاه باشد که بهتر و مناسب بر خاطر مخاطب به جای بماند که از شاهکار این آلبوم میتوان به قطعه اندوه تنهایی اثر فروغ فرخزاد اشاره کرد که از جنس مولودی و محتوا اثر بخشی خاصی دارد.

غلامی در رابطه با ژانر و شاخص‌های این اثر بیان کرد؛ ژانر موسیقی سنتی و تنظیم آن مولودی محور است و فضای آن در دهه ۴۰ و5۰ می‌باشد که از شاخص‌های این آلبوم همخوانی گروه کر می‌باشد که در بسیاری از قطعات به عنوان بخشی از ساز اصلی مطرح است که نمونه اصلی آن در قطعه موج می‌باشد که ۷۰ درصد آن توسط گروه کر تهیه شده است.

این فعال حوزه موسیقی خاطرنشان کرد؛ بازار موسیقی به دست اشخاص خاص افتاده است ولی هدف اصلی تیم ما تبلیغ فرهنگ اصلی موسیقی سنتی به نسل های آینده است ما نگاه انتقادی به صنعت موسیقی داریم و دنبال چهره های خاص برای تولید اثر نیستیم در آلبوم شناور سوی ساحل ناپیدا بسیاری از نوازنده‌ها و خواننده اثر گمنام هستند که به عقیده من انجام یک کار مطلوب نیاز به افراد چهره ندارد بلکه نیاز به کیفیت، تخصص و تعهد دارد.

غلامی بیان کرد؛ دو یا سه اثر از مهدی سهیلی به دلیل نوع اشعار و سریع الهجه بودن این شاعر معاصر بنا به سلیقه شخصی‌ام استفاده شده است و انتخاب اسم آلبوم شناور از اشعار سیاوش کسرایی اختباس شده که انتشار این آلبوم توسط موسسه فرهنگی و هنری آوای برگ ریزان به صورت الکترونیکی قابل انتشار است.

صادق میرزا از شاگردان استاد شجریان و خواننده این اثر اظهار داشت؛ اولین کنسرت دانشجویی را در سال ۸۲ در دانشگاه شریف و در سال ۸۶ در گروه هنری سایه فعالیت داشتم و مجموعه شناور سوی ساحل ناپیدا جز سومین کار رسمی من بوده و قطعه اندوه تنهایی که به عنوان بهترین اثر این آلبوم است روایت انسانی است که در داخل قبر می‌گذارند و سنگ قبر او حالت پنجره‌ای است که به عملکرد انسان می‌پردازد.

این شاگرد استاد شجریان ادامه داد؛ من با تستی که در سال ۸۷ و در فرهنگستان هنر که توسط استاد شجریان صورت گرفت از میان ۶۰۰ نفر جز ۲۲ نفر فردی بودم که انتخاب شدم و تا کنون در این فضای موسیقی در حال فعالیت هستم.

صادق میرزا در پایان یادآور شد؛ من در حرفه صداپیشگی و خوانندگی به دنبال پیشرفت یک‌باره و سریع نیستم به عقیده من کسی می‌تواند در این حوزه ماندگار و صاحب اثر باشد که پله های ترقی را به آرامی و با آموزش های لازم طی کرده باشد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت