توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

سینما رسانه؛

سینما گلریز تهران تعطیل شد

تهران رسانه | معاون دادستان حکم قطعی تعطیلی سینما گلریز تهران را صادر کرد.

سینما گلریز تهران تعطیل شد

به گزارش تهران رسانه ؛ شهردار منطقه ۶ تهران گفت: به دلیل دعوای حقوقی مالک و سرقفلی دار سینما گلریز در محله یوسف آباد، استفاده از این سینما نیز با چالش مواجه شده و به تازگی معاون دادستان حکم قطعی تعطیلی این سینما را صادر کرده است.

تورج فرهادی، درباره آخرین وضعیت سینما گلریز در محله یوسف آباد گفت: این ملک، ملکی شخصی است که البته سرقفلی کل سینما و مغازه های آن در اختیار مالک نیست و در اختیار شخصی دیگر است. ملک توسط مالک اولیه به مالک بعدی فروخته شده و در حال حاضر بین سرقفلی دار و مالک اختلاف حقوقی جدی وجود دارد.

وی افزود: به دلیل دعوای حقوقی دو طرف استفاده از سینما نیز با چالش مواجه شده است و اخیرا معاون دادستان حکم قطعی تعطیلی این سینما را صادر کرده و درحال آماده کردن زمینه های اجرای حکم با کمک نیروی انتظامی هستیم.

فرهادی افزود: تا زمانی که شرایط این سینما از این حالت ناامن و چالشی خارج نشود تعطیل می ماند و قاعدتا دعوای حقوقی بین مالک و مستاجر بازگشایی مجدد را به تعویق خواهد انداخت.

وی ادامه داد: با وجود اینکه شرکت مشاور و یک شخص حقیقی استحکام بنا را تایید کردند اما نظر نهایی این است که ایمنی ساختمان مخدوش است.

شهردار منطقه ۶ تهران ادامه داد: استحکام آن نیز به دلیل اینکه بیش از ۵۰ سال از ساخت آن می گذرد و این ملک بر اساس آیین نامه های قدیمی ساخته شده و اکنون سومین ویرایش در بحث آیین نامه های زلزله نیزانجام شده است.

به گفته وی، این ساختمان قاعدتا با شرایط روز همخوانی ندارد، هرچند ضریب اطمینان خوبی برای آن در نظر گرفتند.

شهردار منطقه ۶ با بیان اینکه سینما گلریز یکی از سینماهای نوستالژیک و خاطره ساز شهر تهران است و هنوز هم می تواند با استقبال قابل توجه شهروندان مواجه شود، یادآور شد: باید اختلاف بین مالک و مستاجر حل شود و به یک توافقی برسند تا براساس آن بتوان سینما را دوباره راه اندازی کرد.

وی با بیان اینکه با کمک وزارت ارشاد و مدیریت شهری تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم این سینما را سرپا نگه داریم، افزود: ولی مالک علاقه مند نیست که سرقفلی دار در ملک حضور داشته باشد و وقتی مالک و مستاجر وارد دعوا می شوند هر دخل و تصرفی در ملک باید با اجازه مالک باشد، بنابر این تقویت و ایمن سازی نیز باید با اجازه مالک انجام شود.

بر اساس این گزارش، سینما گلریز یا سینما تئاتر گلریز در خیابان اسدآبادی (یوسف آباد)، نبش خیابان ۳۴ از سینماهای قدیمی تهران است؛ این سینما در سال ۱۳۳۷ با درجه کیفی «یک» و در دو سالن با ظرفیت ۳۸۰ نفر در محله یوسف‌آباد افتتاح شد و دارای دو سالن به ظرفیت ۳۴۵ و ۸۳ نفر است.

این سینما که زمانی سینما گلدیس خوانده می‌شد و محل اکران فیلم‌های روز سینمای جهان بود، پس از انقلاب -از سال ۱۳۶۶ تا امروز- زیر عنوان سینما- تئاتر گلریز علاوه بر اکرانِ یک فیلم از فیلم‌های روی پرده، صحنهٔ اجرای تئاترهایی با مضامین طنز بوده است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت