توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

پنج شنبه 1403/06/29

طبق مصوبه شورای شهر؛

نام گذاری خیابانی به نام «آیت الله صانعی» در تهران

تهران رسانه | به درخواست جامعه مدرسین و اساتید حوزه علمیه قم، خیابان فجر در منطقه دو شهرداری تهران به نام «آیت‌الله یوسف صانعی» تغییر نام یافت.

نام گذاری خیابانی به نام «آیت الله صانعی» در تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تصویب ۱۸ نام گذاری و تغییر نام، خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران را به نام بزرگان ادب فارسی و سه خیابان منطقه ۲۲ را به نام سه شهر کشور تغییر نام دادند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران پنجاه و هفتمین صورتجلسه کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر تهران را در دستور کار قرار دادند.

محمد جواد حق‌شناس رئیس این کمیسیون، گفت: پنجاه و هفتمین صورتجلسه کمیسیون نامگذاری شامل ۱۸ نامگذاری و تغییر نام است.

وی گفت: بر اساس تصمیم اعضای کمیسیون، خیابان ناهید در منطقه ۲۲ شهرداری تهران به نام شهید هسته ای «داریوش رضایی نژاد» و خیابان ایثار در منطقه ۲ شهرداری تهران به نام سردار شهید «پورجعفری» همرزم شهید قاسم سلیمانی تغییر نام یافته است.

حق شناس با بیان اینکه ۹ تغییر نام نیز مربوط به بزرگان ادب و فرهنگ و هنر ایران زمین است و در اطراف دانشگاه تهران در منطقه ۶ شهرداری تهران قرار دارد، افزود : خیابان فردانش به نام «محمد ابراهیم باستانی پاریزی»، خیابان آذین به نام دکتر «زرین کوب»، خیابان رهنما به نام «بدیع الزمان فروزانفر»، خیابان پارسی مهر به نام «عباس زریاب خویی» و کوچه شمشاد به نام دکتر «علی شریعتمداری» تغییر نام یافت.
وی گفت: همچنین معابری در اطراف دانشگاه تهران به نام استاد احمد احمدی، مهدی ماحوزی، ابوالقاسم گرجی و حمیدسمندریان تغییر نام یافته است.
حق شناس اظهار داشت: تلاش شده است معابر اطراف دانشگاه تهران و روبروی دانشکده ادبیات و حقوق به نام بزرگان ادب و هنر فارسی نامگذاری شود تا دانشجویان و اساتید بتوانند نام آنان را زنده نگه دارند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تاکنون مجسمه استاد ندوشن در این محدوده نصب شده است و تلاش داریم سردیس سایر اساتید نیز در محور دانشگاه تهران نصب شود.

حق‌شناس در ادامه اظهار داشت: همچنین کوچه جعفری شاد نیز به نام شهید حسن ابراهیمی مقدم، نامگذاری شد .

به گفته وی، سه نامگذاری دیگر نیز در منطقه ۱۵ تهران شامل کوچه دلشادی به نام شهید« علی فصیحی»، کوچه محبت به نام شهید «مسعود کنگرانی» و کوچه عبداللهی به نام شهید «مهدی بابایی» تغییر نام یافت.

وی همچنین ادامه داد : بر اساس پیشنهاد انجام شده خیابان ۳۵ متری گلها به نام «یزد» ،خیابان گلفام به نام «ندوشن» خیابان ۱۸ متری گلها به نام «اردکان» نامگذاری شد.

وی تاکید کرد: اسامی تغییر نام یافته جزو اسامی است که در شهر تهران دارای تکرار در نامگذاری بوده است.

همچنین در ادامه جلسه امروز اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بررسی چندین پلاک ثبتی مجدداً یکی دیگر از مصوبات کمیسیون نامگذاری را در دستور کار قرار دادند.
بر این اساس محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون نامگذاری با قرائت این مصوبه گفت: کوچه ناظم در منطقه ۱۲ با توضیح بهنام کوچه «حاج اکبر ناظم قنات آبادی« تصویب شده است.

وی افزود: همچنین میدان بی‌نام در منطقه یک به نام «سید هادی میرمیران» از معماران معاصر،
میدان بی‌نام در منطقه ۶ به نام «خسرو سینایی» نامگذاری شد.

حق‌شناس ادامه داد: بوستان ششم به نام استاد «مرتضی احمدی»، خیابان آفتاب به نام استاد مجسمه ساز «ناصر هوشنگ وزیری»، کوچه شریف نمازی به نام علامه «علی اکبر دهخدا»، خیابان ورزش به نام استاد «حسین علیمرادی»، خیابان برنا در کنار خانه هنرمندان به نام استاد «جمیله شیخی» تغییر نام داد.

وی همچنین گفت: به درخواست جامعه مدرسین و اساتید حوزه علمیه قم نیز خیابان فجر در منطقه دو شهرداری تهران به نام «آیت‌الله یوسف صانعی» تغییر نام یافت.

حق شناس ادامه داد: خیابان کاج در منطقه ۲ شهرداری تهران به نام «سردشت»، کوچه نهم به نام شهید «عابدیان» از شهیدان ارمنی، خیابان امین به نام دکتر «حمیدی»، خیابان شهید منتظری شمالی به نام «سید تقی موسوی درچه ای»، خیابان ۱۷۴ به نام شهید «سمیرا بشیری» از شهیدان حادثه هواپیمای اوکراینی، خیابان بهار در منطقه ۵ شهرداری تهران به نام شهید «مسعود چشمی» تغییر نام یافت.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران این مصوبه را نیز با ۱۶ رای تصویب کردند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت