آگهی رسانه؛
هیوندای سوناتا حرف های زیادی برای گفتن دارد
تهران رسانه | وجود گسترده آپشن ها در محصولات، فروش «هیوندای» را از رقیب ژاپنی خود یعنی تویوتا در بازار ایران جلو انداخته است.
هیوندای برای اولین بار در سال 1985 خودرو جدید خود، سوناتا را معرفی کرد و تا امروز هم تولید نسل هفتم آن در کارخانههای هیوندای ادامه دارد. هیوندای سوناتا یک سدان متوسط خانوادگی است که طراحان سعی داشتهاند ظاهر خودرو را اسپرت و خشن طراحی کنند. همین موضوع باعث شده که علاوه بر خانوادهها این خودرو کاملا جوانپسند باشد. اولین سوناتای تولیدی حرف زیادی برای گفتن نداشت. خودرویی با بدنه بیکیفیت و نه چندان زیبا که نتوانست در سطح جهانی به موفقیت زیادی برسد.
در ایران نسل های مختلف سوناتا از فروش خوبی برخوردار هستند و این اقبال از سوی مصرف کنندگان حتما باید دلیل موجهی داشته باشد. در ادامه به تمام آنچه که محبوبیت سوناتا را در بازار ایران دو چندان کرده است و از طراحی ظاهری جذاب آن تا بازار دست دوم مناسب این سدان لوکس و ایمن کره ای خواهیم پرداخت.
امکانات رفاهی سوناتا
از آنجا که امروزه آپشن های رفاهی یکی از تعیین کننده ترین مسایل در بین خریداران است در ابتدا به این مقوله خواهیم پرداخت. واقعیت اینجاست که سوناتا yf در سال 2011 یکی از لوکس ترین خودروهای آن زمان بازار ایران بود. در بخش آپشن ها و امکانات رفاهی، باید بگوییم این خودرو به صورت فول آپشن وارد بازار کشورمان شد، این امکانات شامل سنسور و دوربین عقب، سنسور باران، کروز کنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه خودکار، گرم کن صندلی و فرمان، سیستم های کنترل کشش و پایداری و بسیاری دیگر می شوند. سقف پانوراما و قابلیت تنظیم 8 حالته صندلی راننده به همراه مانیتور لمسی و اتولایت نیز از دیگر امکانات رفاهی هیوندای سوناتا هستند که آن را حتی بعد از گذشت زمان نیز از نظر امکانات رفاهی در جایگاه مناسبی بین دیگر سدان های خانوادگی قرار می دهند.
سوناتا از منظر طراحی
در بررسی های به عمل آمده در بخش طراحی و مقایسه این خودرو با خودرو های رقیب خودش باید گفت که طراحی خاص و جذاب سوناتا به خوبی نشان می دهد که طراحان آن موفق شده اند. هرچند که طراحی معمولا امری سلیقه ای است؛ اما در بررسی سوناتا از نظر طراحی نمی توان نادیده گرفت که هیوندای با استفاده از طراحی به زبان Fluidic Sculpture و ایجاد حجم های متعدد که تا حدی اغراق آمیز نیز هستند، توانست نظر اکثریت را جلب کند.
ایمنی سوناتا چگونه است؟
اگرچه شاید در کشور ما و به خصوص در مورد خودرو های تولید داخل ایمنی جایگاه خاصی در خودرو ندارد اما در مورد سوناتا باید گفت که این خودرو یک خودروی نسبتا ایمن است. سوناتا یکی از معدود خودروهایی است که موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی با درجه اعتبار بالا همچون NHTSA ایالات متحده شده باشد است. سوناتا به همراه 6 کیسه هوا است و سیستم ترمز ABS و پشت سری های فعال خودرویی ایمن در بین سدان های خانوادگی موجود در بازار است.
بازار خرید و فروش سوناتا
مشتریان سوناتا را معمولا قشر خاصی تشکیل نمی دهند و این خودرو در بین افراد مختلف از استقبال زیادی برخوردار است. معمولا کسانی که لذت رانندگی با سوناتا را تجربه کرده اند، خیلی کم پیش می آید که به فکر فروش آن باشند ولی خوب می دانند که اگر تصمیم به فروش بگیرند، پیدا کردن خریدار کار بسیار آسانی است. با وجود این امر، می توانید خودروی خود را با گزینه های دیگری تعویض کنید چرا که فراوانی سوناتاهای وارد شده به بازار داخلی چه از نظر تعداد و چه از نظر تنوع به شما قدرت انتخاب بسیار خوبی می بخشد. یکی از بزرگترین مزایای سوناتا این است که شما حتی اگر به فرض محال از خریدن آن پشیمان شوید و یا به هر دلیل دیگر قصد فروش آن را داشته باشید، بازار پررونق خرید و فروش آن به کمک شما می آید.
استقابل زیاد از این خودرو ی نیمه لوکس باعث شده است تا تامین قطعات خوبی نیز برای آن وجود داشته باشد . در این مورد اگر چه با توجه به افزایش نرخ ارز قطعات این خودرو گران است ولی می توان گفت که در خرید قطعات با مشکل چندانی روبرو نخواهید شد و با خیال راحت می توانید از خودرو ی خودر در سفرهای مختلف استفاده کنید. در مقایسه این خودرو با خودرو های چینی به راحتی متوجه خواهید شد که تامین قطعات چقدر برای شما در یک مورد خرابی و یا تصادف با اهمیت خواهد بود.
جمع بندی
همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد فروش خوب سوناتا اتفاقی نبوده و نتیجه کیفیت این خودرو است. این خودرو برای طرفداران طراحی های لوکس یک گزینه ویژه است. نسخه های قبلی هیوندای سوناتا هنوز از امکانات رفاهی بسیار مناسب و تقریبا کاملی در بازار خودروهای وارادتی بهره می برد . این مورد توانسته این خودرو را در میان رقبای خود سربلند نگه دارد. وجود گسترده آپشن ها حتی محصولات هیوندای را از رقیب ژاپنی خود یعنی تویوتا در فروش در بازار ایران جلو انداخته است.
- سه شنبه 1399/09/18 05:25
- گروه خبری : تریبون
- کد خبر : 4070
- چاپ
- منبع : تهران رسانه