توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

در منطقه ۱۶ تهران؛

بهره برداری از دو پروژه محیط زیستی در تهران

تهران رسانه | دو پروژه محیط زیستی با حضور مدیران شهری در منطقه ۱۶ تهران افتتاح شد.

بهره برداری از دو پروژه محیط زیستی در تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ نیروگاه خورشیدی ۱۵ کیلوواتی یکی از پروژه ها بود که قرار است این نیروگاه ضمن تولید برق برای ساختمان شهرداری، امکان فروش برق مازاد به شبکه برق را فراهم سازد.
همچنین منبع ذخیره آب بلوار ابریشم در این منطقه افتتاح شد؛ این منبع آب با استفاده از ژئومبمبران کف‌سازی شده، با ذخیره‌سازی ۹ هزار متر معکب آب شرایط پایداری را برای آبرسانی به ۱۷ هکتار از فضاهای سبز و بوستان‌های جنگلی در منطقه ۱۶ ممکن کرده و آب‌های سطحی در این منطقه را جمع‌آوری می‌کند.

«آرش حسینی میلانی»، رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: در شهر تهران سالانه ۱۷۰ میلیون متر مکعب آب برای مصارف فضای سبز از آب های زیرزمینی استفاده می شود و لازم است که بهینه سازی مصرف آب برای فضای سبز با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و افزایش تقاضا در منطقه شهری تهران مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: رویکرد مدیریت شهری، هوشمند سازی شبکه مصرف و ایجاد سیستم های ذخیره سازی مناسب، میزان مصرف و تلفات آب در بحث آبرسانی فضای سبز است.

میلانی ادامه داد: در منطقه ۱۶ با تدبیری که انجام گرفته مخزنی ۱۲هزار متر مکعبی تعبیه شده که توسط آن در ۱۷ هکتار از فضای سبز منطقه آبرسانی هوشمند صورت می‌گیرد و این میزان تا ۳۴ هکتار نیز قابل افزایش است.

عضو شورای تهران ادامه داد: راه اندازی یک نیروگاه خورشیدی در یکی از مراکز مصرف عمده شهرداری منطقه ۱۶ انجام شده که از نکات مثبت آن تقاضا محوری است.

«صدرالدین علیپور» مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز با بیان اینکه در راستای فعالیت طرح کاپ چهار منطقه ۶، ۱۶، ۲۱و ۲۲ به صورت نمونه برای گام اول در نظر گرفته شدند، گفت: در این طرح بحث تفکیک، جداسازی زباله با مشارکت شهروندان در یکی از شهرکهای منطقه ۱۶ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه، مخازن گذاری انجام شده و با آموزش‌های مداوم شهروندان، تفکیک زباله از مبدا انجام می شود، افزود: با آموزش‌های مداوم شهروندان قرار است این طرح در همه مناطق ۲۲ گانه توسعه پیدا کند و به صورت تدریجی مخازن فعلی که منشاء مشکلاتی مانند زباله گردی و آلودگی اطراف مخزن است، جمع آوری شود.

«پیمان پورنصر»، شهردار منطقه ۱۶ نیز اظهارداشت: این دو پروژه اثر گذار در محیط زیست با اعتباری حدود دو میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی گفت: یکی از این پروژه ها نیروگاه برق ۱۵ مگاواتی در مجموعه پردیس موتوری سنگین است که علاوه بر تامین نیروی برق مجموعه های موتوری سنگین، شورای حل اختلاف، کارگاه ترافیک و مجموعه انبار مرکزی منطقه مازاد آن وارد مدار می شود که این امر به ذخیره انرژی و کاهش هزینه ها در حوزه برق کمک می کند.

پورنصر افزود: بهره برداری از مخزن ژئوممبران هوشمند در منطقه ۱۶ دیگر پروژه ای است که از اثرات زیست محیطی آن این است که با استفاده از آب خام و منابع آبی می‌توان حدود ۳۴ هکتار فضای سبز منطقه را آبیاری کرد.

وی افزود: ویژگی این مخزن این است که بر اساس نیاز آبی گیاهان محدوده تحت پوشش خود طراحی شده است.

به گزارش ایرنا؛ منطقه ۱۶ در جنوب شرقی شهر تهران واقع شده‌است؛ این منطقه از شمال به خیابان شوش، از جنوب به بزرگراه آزادگان، از شرق به خیابان فدائیان اسلام و از غرب به خیابان بهمن‌یار محدود می‌شود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت