توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

انصاری خبر داد؛

تدوین بانک اطلاعات تنوع زیست محیطی تهران

تهران رسانه | بانک اطلاعات تنوع زیست محیطی تهران برای آشنایی مردم با گونه‌های جانوری و گیاهی در حال تدوین است و تا پایان سالجاری به پایان می رسد.

تدوین بانک اطلاعات تنوع زیست محیطی تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: بانک اطلاعات تنوع زیست محیطی تهران برای آشنایی مردم با گونه‌های جانوری و گیاهی در حال تدوین است و تا پایان سالجاری به پایان می رسد.

شینا انصاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته محیط زیست اظهار داشت: بیش از یک هزار و ۳۰۸ گونه گیاهی و ۲۷ گونه خزنده دارد که از این تعداد ۱۰۸ گونه انحصاری استان تهران است که بسیاری از مردم نسبت به آن بی خبر هستند.

وی افزود: این استان دارای تنوع زیستی بالایی است که باید برای حفاظت از گونه های مختلف از جمله رود دره ها و اکوسیستم ها اقدام کرد در غیراینصورت با بهم خوردن تعادل طبیعت و تخریب زیستگاه ها مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد.

تولید انرژی های تجدید پذیر در بوستان های تهران

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در دو حوزه بهینه سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی پاک و تجدید پذیر فعال است گفت: بر اساس مصوبه های برنامه سوم توسعه شهر تهران باید ۱۰ درصد مصرف انرژی کاهش پیدا کند.

وی گفت: ۱۰ بوستان در حوزه انرژی فعال هستند و ۱۸ ساختمان شهرداری تهران انرژی خورشیدی تولید می کند در همین راستا ۶۳۰ کیلووات ساعت انرژی تجدید پذیر در مناطق مختلف تهران تولید خواهد شد.

انصاری با اشاره به اصلاح الگوی مصرف در ۶۰۰ ساختمان شهرداری تهران گفت: سال گذشته مصرف انرژی در این تعداد ساختمان بهینه سازی شد و برای امسال ۲۵۰ ساختمان را نیز شناسایی کردیم.

وی ادامه داد: همچنین شناسایی آلاینده های آب و خاک و طرح های اطلس پایش تهران نیز به روز رسانی می شود.

پایش کارواش ها و بازچرخانی آب در تهران

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از پایش کارواش های تهران خبر داد و گفت: ۴۵۱ واحد کارواش از دو منظر مخاطره آمیز مصرف بی رویه آب و استفاده از شوینده ها و احتمال آلودگی های منابع سفره های زیرزمینی مورد بررسی قرار داده ایم.

وی بیان داشت: بیشتر استفاده آب های واحدهای کارواش از منابع زیرزمینی است از این رو باید در خصوص بازچرخانی آب در این واحد ها برنامه ریزی شود.

استفاده از آب های سطحی در آبیاری بوستان ها

انصاری با تاکید براینکه استفاده از آب های زیرزمینی باعث فرونشست می شود گفت: اکنون آبیاری فضای سبز و بوستان ها با استفاده از آب های زیرزمینی است که با محدودیت منابع باید سیاست گذاری ها تغییر کند و به سمت بهره برداری از آب های سطحی برود تا فشار کمتری به منابع و مشکلات ناشی از آن شود.

وی گفت: در این زمینه کارگروهی تشکیل شده است تا ضمن بررسی این مورد، بازچرخانی آب و ذخیره سازی باران ها صورت گیرد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همچنین بر تغییر گونه های گیاهی در بوستان ها و فضاهای سبز تاکید کرد و گفت: باید الگوی کشت تغییر کند و به سمت کاشت گیاهان کم آب و سازگار با اقلیم تهران برویم ضمن اینکه کاشت چمن نیز به خاطر آب بر بودن آن حذف شود.

هوشمند سازی چاه های آبیاری و پیوست های زیست محیطی برای طرح ها

انصاری با اشاره به اینکه باید بر روی چاه های آبیاری کنتورهای هوشمند نصب شود گفت: این امر کمک می کند تا مصرف آب و مدیریت آن در بوستان ها کنترل و از هدررفت و اتلاف آن جلوگیری شود.

وی ادامه داد: همچنین باید طرح های توسعه ای و زیربنایی در تهران مورد بررسی قرار گیرد و الزام های زیست محیطی داشته باشند تا در آینده با مشکلات زیست محیطی مواجه نشویم.

راه اندازی گشت و پایش های زیست محیطی

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از راه اندازی گشت و پایش های زیست محیطی در تهران خبر داد و گفت: خودروها و امکانات نمونه برداری برای راه اندازی این پایش ها تهیه شده است تا در زمان انتشار بو و سایر آلایندگی ها به مکان ها و مناطق مختلف شهر برویم.

وی افزود: از سال ۹۷ مشکل بوی نامطبوع در تهران آغاز شد و طرحی برای شناسایی کانون بو در نظر گرفته شد تا از راهکارهای مدیریتی و توان علمی کارشناسان استفاده شود.

انصاری بیان داشت: اکنون دستگاه پرتابل تشخیص بو خریداری شده است تا در صورت نیاز از آن استفاده شود ضمن اینکه منشا بو در داخل و حریم تهران دارای کانون های مختلف از جمله گوگرد، واحدهای دام و طیور، دفن زباله و فاضلاب است.

ممنوعیت استفاده از پلاستیک ها در شهرداری مناطق تهران

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به ممنوعیت استفاده از پلاستیک ها در شهرداری مناطق تهران اظهار داشت: با ابلاغ پیروز حناچی شهردار تهران استفاده از پلاستیک ها ممنوع شد و در این راستا دبیرخانه کاهش مصرف پلاستیک با همکاری کانون های زیست محیطی فعال شده است.

وی تاکید کرد: به دنبال توجیه اقتصادی این طرح و ممنوعیت استفاده از پلاستیک در میادین تره بار و فروشگاه ها هستیم.

کرونا به محیط زیست کمک کرد

انصاری با بیان اینکه کرونا باعث افت کاهش فعالیت واحدهای صنعتی وحمل و نقل شده است گفت: کاهش آلایندگی صنایع و گازهای گلخانه ای به حفاظت محیط زیست کمک کرده است و آرامش حیوانات را در طبیعت رقم خورد.

وی ابراز داشت: کرونا به تنفس موقت طبیعت کمک کرد از این رو باید نگاه ها به محیط زیست تغییر کند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز گفت: تاکنون ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸۲۸۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۳۴ هزار و ۳۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۹۶ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

هفته محیط زیست از ۱۷ تا ۲۳ خرداد است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت