کتاب رسانه؛
کتاب «مثبت اندیشی در روابط عمومی» منتشر شد
تهران رسانه | کتاب «مثبت اندیشی در روابط عمومی» ترجمه و تدوین «حنانه باقریان» به همت «انتشارات کارگزار روابط عمومی» منتشر شد.
به گزارش تهران رسانه ؛ کتاب "مثبت اندیشی در روابط عمومی" ترجمه و تدوین حنانه باقریان در 104 صفحه به همت انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی انتشارات کارگزار روابط عمومی، این کتاب در چهار گفتار، مثبت اندیشی: مفاهیم و تعاریف، هنر مثبت اندیشی، ارتباطات مثبت در سازمانها و شرکتها و چگونه مثبت بیاندیشیم منتشر شده است.
عنوان کتاب: مثبت اندیشی در روابط عمومی
ترجمه و تدوین: حنانه باقریان
ویرایش: زهرا بابازاده گان
حروفچین و صفحه آرا: غلامحسن بابازاده گان
طرح جلد: علی قاصدی
انتشارات: کارگزار روابط عمومی
چاپ و صحافی: احمدی
نوبت چاپ: اول/1398
تعداد صفحات: 104
قیمت: 25 هزار تومان
تلفن پخش: 09121938419
وب سایت: www.irancpr.ir- www.shara.ir
پست الکترونیک: info@irancpr.org-kargozar80@yahoo.com
فهرست مطالب
پیشگفتار
گفتار اول: مثبت اندیشی: مفاهیم و تعاریف
تاریخچه مثبت اندیشی
تعریف مثبت اندیشی
ارزش مثبت اندیشی
افکار مثبت و منفی
ویژگی های افراد مثبت نگر
ویژگی های افراد منفی نگر
چهار قانون اساسی
چرا باید مثبت اندیش باشیم؟
آیا شما یک فرد منفی هستید یا مثبت اندیش؟
گفتار دوم: هنر مثبت اندیشی
مثبتاندیشی (لیوی ویلسون)
کیفیت افکار
تجدیدنظر در تفکرات
عواید تفکر مثبت برای سلامتی
گفتار سوم: ارتباطات مثبت در سازمانها و شرکتها
1. مقدمه
2. اهمیت رویکرد مثبتگرا
3. رفتار کجروانه مثبت
4. رابطه میان مثبتگرایی و عملکرد
5. ارتباطات مثبت از سوی رهبر
6. قلمروهای مثبتگرایی
گفتار چهارم: چگونه مثبت بیاندیشیم
بخش 1: بررسی تفکر خودتان
بخش 2: مبارزه با افکار منفی
بخش 3: یک زندگی خوش بینانه
نکات
هشدارها
100 تمریـن مثبـت اندیشـی
سرآغازی جدید
منابع
پیشگفتار
همه کارهای ما نوعی ارتباط است، ارتباطات شامل تمامی رفتارها، حرکات و اشارات ماست و ما هر روز به گونهای مختلف با یکدیگر در ارتباط هستیم و اندیشهها، احساسات و تمایلات خود را به یکدیگر منتقل میکنیم.
اما ارتباط ما تنها به ارتباط با افراد خلاصه نمیشود. ما با خدا ارتباط برقرار میکنیم، با خودمان ارتباط برقرار میکنیم و هر لحظه میآموزیم که چگونه ارتباط برقرار کنیم و چگونه بهتر ارتباط برقرار کنیم، زیرا مهارتهای ارتباطی آموختنی است.
پیام های ما بواسطه آموختن شکل میگیرند، گاهی حتی پیامهای غیرکلامی ما آموخته میشوند و ژستها و حرکات ما بواسطه آموزش شکل میگیرند.
مهارتهای چهارگانه ارتباطی یعنی نوشتن، خواندن، گفتن و شنیدن آموختنی است و آدمیان باید برای ارتباط کاملتر، آنها را بیاموزند و در زندگی اجتماعی به کار ببرند.
یکی از بحثهای اساسی، تقسیمبندی ارتباطات به کلامی و غیرکلامی است و اینکه بخش اعظمی از ارتباطات ما را ارتباطات غیر کلامی تشکیل میدهند. امکان کنترل و هدایت پیامهای غیرکلامی وجود دارد اگرچه به سختی امکانپذیر است. در این راستا پیامهای غیرکلامی به طور کلی چهار وظیفه به عهده دارند:
الف: تکمیل پیام های کلامی
ب: تایید پیام های کلامی
ج: رد پیام های کلامی
د: جایگزینی پیام های کلامی
پیامهای غیرکلامی به آداب و تشریفات برمیگردد که بحث اصلی کتاب «اصول و آداب تشریفات» است زیرا تشریفات فرآیند ارتباطات غیرکلامی است و حرکات، اشارات و احساسات ماست که به عنوان پیامهای غیرکلامی به تکمیل، تایید، رد یا جایگزینی پیامهای کلامی میانجامد...
- چهارشنبه 1399/03/14 04:31
- گروه خبری : فرهنگ
- کد خبر : 3598
- چاپ
- منبع : شارا