توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

رجایی خبر داد؛

توجه به امور فرهنگی در حوزه مدیریت پسماند

تهران رسانه | سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران توجه به برنامه های اجتماعی و فرهنگی را در دستورکار خود قرار داده است.

توجه به امور فرهنگی در حوزه مدیریت پسماند

به گزارش تهران رسانه ؛ معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از اجرای برنامه‌های متنوع برای نهادینه‌سازی طرح کاپ در پایتخت خبر داد.
نرگس رجایى گفت: مولفه‌های شهروندی از مفاهیم کلیدی در شناخت و توصیف جایگاه و وضعیت انسان امروزی است که باید به آن از طریق زنجیره‌ای از فعالیت‌های فرهنگی- آموزشی پاسخی مناسب و درخور داده شود.

وی با اشاره به اینکه چگونگى این فعالیت‌ها و ساز و کارهایی که می‌تواند بر تحول فرهنگ شهروندی تاثیرگذار باشد افزود: موضوعی است که در سال جاری در صدر اولویت‌های برنامه ریزی در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران قرار گرفته است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر وجه تمایز برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی این سازمان در سال جاری نسبت به ادوار گذشته گفت: برنامه و بودجه سال 99 معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان بر اساس رویکرد جدید شهرداری تهران در حوزه مدیریت پسماند یعنی طرح کاپ(کاهش پسماند) و شیوه‌های مدرن و نوآورانه فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی تدوین و تصویب شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: کارآمدی و بهینه‌سازی برنامه‌های آموزشی و فرهنگی حوزه پسماند متناسب با نیاز امروز شهروندان از سال گذشته با تشکیل پویش فرهنگی و آموزشی «#پس ازاین» کلید خورد که اتفاقا با استقبال چشمگیر شهروندان و اهالی فرهنگ و هنر مواجه شد. بنابراین، مصمم هستیم در سال جدید با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین، علمی و خلاقانه منطبق بر نیاز و اقتضائات جامعه، جهش و تحول قابل توجهی از حیث فرهنگی و آموزش شهروندی در حوزه پسماند ایجاد کنیم.

رجایی همچنین به برگزاری نشست‌های تخصصی درخصوص برنامه‌های سال 99 اشاره کرد و افزود: از جمله فعالیت‌های این سازمان که در سال 98 و در خلال سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در قالب پایگاه‌های آموزشی معرفی طرح کاپ مورد توجه اصحاب هنر قرار گرفت، رونمایی از طرح همیاران کاپ و جلب مشارکت و عضوگیری از میان هنرمندان و سینماگران برجسته بود.

وى ادامه داد: با توجه به نتایج مثبت و اثربخش این فعالیت، در سال 99 و در ادامه این حرکت فرهنگی - آموزشی، با تشکیل ستاد و دبیرخانه همیاران کاپ و برگزاری منظم جلسات به صورت هفتگی تمام برنامه‌های سال جاری با حضور متخصصان و صاحب‌نظران فرهنگ و هنر مورد ارزیابی و کنکاش قرار می گیرد و بهترین شیوه‌های اجرای برنامه‌ها متناسب با شرایط اجتماعی امروز حاکم بر شهر تهران انتخاب می شوند.

وی با بیان سرفصل برنامه‌های جدید اذعان کرد: 70 برنامه اجتماعی و فرهنگی حول محورهای مطالعات، پژوهش و مستند نگاری، یکپارچه‌سازی و همسوسازی آموزش‌های شهروندی، استفاده از ظرفیت رسانه‌های اجتماعی (مدیاکاپ)، مشارکت راهبردی و عملیاتی با سازمان‌های مردم‌نهاد، اجرای ویژه برنامه‌های مناسبتی، آموزشی و فعالیت‌های میدانی برنامه‌ریزی و طی زمانبندی مقرر انجام خواهد شد.

رجایی در پایان با ابزار امیدواری نسبت به اجرایی شدن تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده گفت: نیاز شهر تهران به انجام فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی به ویژه در حوزه مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست بسیار متنوع و گسترده است و ما نیز در تلاش هستیم تا با تدوین برنامه‌های کاربردی و به‌روز، بخش قابل توجهی از این نیاز را در مسیر صحیح و تخصصی مرتفع سازیم.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت