توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران مطرح کرد؛

دریافت۵ هزار میلیارد تومان مالیات در استان تهران

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از دریافت۵ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در استان تهران طی سال ۹۶ خبر داد.

دریافت۵ هزار میلیارد تومان مالیات در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ نعمت الله ترکی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه تدوین سند توسعه شهر تهران طی سخنانی با انتقاد از توسعه بی برنامه شهر تهران گفت: بی برنامه گی ها سبب شد، که یک مرتبه منطقه ۲۲ تهران ایجاد شده است و حالا این منطقه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

وی افزود: بر اساس همین بی برنامه گی ها کنار دهکده المپیک شهرک « گلستان» ایجاد شد و حالا این شهرک به سمت « چیتگر» و از آن سو تا کرج پیش رفته و به تبع آن انفجار جمعیت و توسعه شهر تهران را شاهد هستیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان این که فکری برای ایاب و ذهاب و تامین انرژی توسعه بی برنامه تهران نشده است، اضافه کرد: توسعه بی برنامه سبب وارد آوردن خسارات فراوانی می شود، همیشه حاصل بی نظمی ها و عدم هماهنگی ها و چالش ها در مدیریت شهرها و استان ها نداشتن سند توسعه بوده و اگر هم برنامه ای وجود داشته به بهانه نداشتن منابع و یا نوع نحوه اجرا بوده است.

ترکی با تاکید بر تدوین سند توسعه استان تهران گفت: این سند شهرستان به شهرستان در استان تهران با چشم انداز سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده و در حال تدوین است، که مهم ترین بخش این برنامه ها موضوع توسعه شهری و شهرسازی است.

وی گفت: در همین استان تهران دو شهر کنار هم داریم که یک شهر مجوز تراکم ۵ طبقه می دهد و شهر دیگر رویکرد دیگری دارد در حالی که در همین طرح تفصیلی تمام جانمایی ها دیده شده اما با کمیسیون های ماده ۱۰۰ به راحتی برنامه ها را زیر پا می گذارند، ما اصلا مشکل منابع مالی نداریم و اصلا نباید منتظر تامین مالی از سوی دولت باشیم. بعنوان مثال در استان تهران ۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات مصوب ملی استانی داریم که اگر تخصیص آن صد درصد باشد با نیازها سنخیتی ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان این که در استان تهران سال ۹۶ نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان از محل ارزش افزوده پول نقد از مردم اخذ شد، گفت: از این میزان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد به شهرداری های شهرستان های تهران پرداخت شده است، نباید این میزان اعتبار بدون برنامه هزینه شود.

وی افزود: ۶۰ درصد گردش مالی کشور در استان تهران است، اما وقتی برنامه نباشد مشخص نمی شود، چگونه هزینه شده است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت