توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

علیپور خبر داد؛

اجرای دوباره طرح تفکیک پسماند از مبدا در تهران

تهران رسانه | از اردیبهشت ماه امسال، شهروندان شهر تهران می‌توانند پسماندهای خود را از مبدا تفکیک کنند.

اجرای دوباره طرح تفکیک پسماند از مبدا در تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در قالب طرح کاپ(کاهش پسماند) از اردیبهشت ماه امسال شهروندان می‌توانند مجددا پسماندهای خود را از مبدا تفکیک کنند.

صدرالدین علیپور با اشاره به آخرین تصمیمات اتخاذ شده در بحث تفکیک پسماند در پایتخت اظهارداشت: اهمیت رعایت اصول بهداشتی در تفکیک پسماند موضوعی است که همواره مورد توجه بوده و یکی از نقدهای ما به تفکیک پسماند از مخزن رعایت نکردن اصول بهداشتی است.

وی گفت: با شیوع ویروس کرونا سخت‌گیری‌ها در این باره افزایش یافت و قوه قضاییه و نیروی انتظامی با شیوه گذشته جمع‌آوری پسماند از مخازن برخورد می‌کنند.

علیپور با اشاره به لزوم آموزش و اطلاع رسانی گسترده به شهروندان برای تغییر شیوه تفکیک پسماند از مبدا افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا در طرح کاپ برنامه‌ریزی‌هایی برای تفکیک پسماند از مبدا و در خانه‌ها انجام شده بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بیان کرد: براساس این طرح برنامه‌هایی در دست تدوین است که ٢ روز در هفته پسماندهای خشکی که از شیرابه عاری و کم حجم شده است را از در منازل تحویل بگیریم.‌

وی با بیان اینکه شهروندان در تفکیک پسماند از مبدا با شهرداری تهران همکاری خوبی دارند، اظهارداشت: در این باره پیگیری‌های لازم از مناطق در حال اجراست و صرفا پیمانکارانی اجازه فعالیت دارند که بتوانند فرایند فعلی را اصلاح کنند و پسماند شهروندان را از طریق خودروهایی که در اختیار دارند و همچنین ارتباط با اپلیکیشنی که در حال نهایی شدن است، جمع‌آوری کنند.

علیپور گفت: اگر این شرایط محقق شود ما می‌توانیم از اردیبهشت ماه فرایند تفکیک پسماند از مبدا را دوباره بدون اینکه خطری شهروندان یا کارگران را تهدید کند، راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تفکیک پسماند همچنان ممنوع است، افزود: با افرادی که به صورت غیرمجاز نسبت به تفکیک پسماند اقدام کنند به شدت برخورد خواهد شد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت