توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

هنر رسانه؛

رونمایی از آلبوم «مقامات کهن تنبور» در فرهنگسرای سرو

آلبوم مقامات کهن تنبور با نوای تنبور یحیی رعنایی و صدای پویان رعنایی که در قالب پنج لوح فشرده ویک دفترچه حاوی توضیحات مقام ها منتشر شده است ، در فرهنگسرای سرو رونمایی می شود.

رونمایی از آلبوم «مقامات کهن تنبور» در فرهنگسرای سرو

به گزارش تهران رسانه ؛ مجموعه آلبوم مقامات کهن تنبور شامل آموخته ها و تجربیات حدود پنج دهه یحیی رعنایی ، از استادان صاحب سبک موسیقی مقامی تنبور(مقامات باستانی و حقانی حوزه صحنه)است.

یحیی رعنایی متولد (صحنه - 1341) فراگیری نوازندگی تنبور و مقام های حقانی و باستانی تنبور حوزه صحنه را از کودکی نزد استاد سید امرالله شاه ابراهیمی و مقام های منطقه گوران را نزد استاد عابدین خادمی فرا گرفت. همچنین از محضر استادانی چون حسین روحتافی ، سید ایاز قزوینه ای ، درویش امیر حیاتی، سید نعمت ذوالنوری ، سید نور محمد زکی آبادی، سید عزت یاری در صحنه و استادان : سید ولی حسینی ، طاهر یار ویسی ، سید منصور یاری و کیومرث خالد پور فرا گرفت.

یحیی رعنایی حدود پنج دهه به فراگیری ، آموزش و پژوهش در حوزه تنبور مبادرت ورزیده و در همین راستا جوایز گوناگونی را کسب کرده است. وی اجراهای متعددی را به صورت تکنوازی وگروه نوازی در داخل و خارج از کشور اجرا کرده است ودر زمینه آهنگسازی نیز آثار فراوانی دارد که می توان به قطعات :بنی آدم اعضای یکدیگرند ،رطل گران، یاوران مسم ،فدای دوست ، باده نوشان و..... اشاره کرد.

این مراسم با حضور "فریدون جنیدی" (استاد شاهنامه پژوه و مدرس زبان های ایران باستان) برگزار می‎شود.

فرهنگسرای سرو در خیابان ولی عصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی،انتهای کوی ساعی دوم، واقع است. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 88881879 تماس بگیرند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت