رادیو گفت و گو؛
بررسی تشكیل كانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر
عضو کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر گفت؛ تصمیم داریم کارگردانان تئاتر را با موضوع ارتباطات آشنا کنیم تا آنها پیش از داشتن یک تیم اجرایی، برنامهریزی راهبردیتری داشته باشند.
به گزارش تهران رسانه ؛ عضو کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر در «پرده آخر» رادیو گفتوگو در پاسخ به این پرسش که چه فرآیندی را طی کرده تا به تشکیل کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر رسیده است، گفت: بیشتر از اینکه من پیگیر شکلگیری کانون باشم خانم حدادی، آقای شمس، وفایی و پارساییان مهر از افراد فعالتر در این حوزه به ویژه در بخش روابط عمومی تئاتر بودند.
وی خاطرنشان کرد: در رابطه با شکلگیری کانون در چند وقت اخیر جلساتی داشتیم و صحبتهایی انجام شد تا بتوانیم کانون روابط عمومی را با یک تیم درجه یک راهاندازی کنیم. منظور از درجه یک این است که هم دغدغه صنفی داشته باشند و هم در هر کدام از تخصصهایی که مربوط به زیرشاخه علوم ارتباطات است به شکل تخصصی و با مطالعه پی گرفته باشند مثل حوزه بازاریابی دیجیتال، مارکتینگ و ... .
لک ادامه داد: حوزههای پژوهشی مثل تولید مقالات در زمینههای مختلف نیز اهمیت زیادی دارد برای اینکه بتوانیم کارگردانان تئاتر را با موضوع ارتباطات و جریان به روز این رشته آگاهتر کنیم تا آنها نیز بتوانند با یک برنامهریزی دقیقتری پیش از اینکه یک تیم اجرایی تئاتری برای بردن روی صحنه تئاتر داشته باشند یک تیم مارکتینگ و روابط عمومی و ارتباطات قوی داشته باشند تا بتوانند حتی در چینش عناصر تئاتری و انتخاب مخاطب یک برنامهریزی راهبردیتری داشته باشند و در انتها با شکست پروژههای تئاتری مواجه نشوند.
این عضو کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر در«پرده آخر» اظهار داشت: از اهدافمان این است که بتوانیم یک جریانسازی دقیقی داشته باشیم. کارگردانها، بازیگران و بسیاری از حوزههای تخصصی که در خانه تئاتر هستند چه بخواهند چه نخواهند با این موضوع درگیر هستند. نیاز است که آموزش ببینند و آگاهانه با موضوع روابط عمومی، ارتباطات و زیر شاخههای آن مواجه شوند.
لک همچنین عنوان کرد: سه سال است که دوستان دیگری هم رایزنی کردند تا بتوانند کانون روابط عمومی و تبلیغات را راه اندازی کنند و در جریان انتخابات قرار گیرند و روزی که انتخابات صورت گرفت همراهی کردند تا این قضیه را به یک دغدغه مشترک برسانند.
محمد وفایی عضو دیگری از کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر نیز در رادیو گفتوگو و برنامه «پرده آخر» درباره اینکه در کانون، کفه ترازو به سمت روابط عمومی سنگینتر است یا تبلیغات، گفت: آنچه که من برآورد میکنم این است که به هیچ سمتی سنگین نیست چون بیشتر اعضایی که اکنون اعلام حضور کردند برای اینکه در این کانون عضو شوند بیشترشان در تمام شاخهها فعالیت کردند.
وی توضیح داد: یعنی به نوعی هم دستی در رسانه دارند و کار خبر انجام میدهند، هم با تبلیغات تئاتر درگیر بودند و گاهی مجبور شدند که به مسائل اجرایی تئاتر ورود کنند و به دنبال تبلیغات محیطی بروند. بسیار کم داریم کسانی را که صرفا کار رسانه کرده باشند. بیشتر افرادی که در این حوزه کار میکنند به نوعی با همه این شاخهها درگیر بودند و هستند.
او افزود: به همین جهت این کانون خانوادهای است که اعضای آن با یکدیگر تعامل کاری هم دارند یعنی یک همپوشانی همیشه اتفاق میافتد، پس نمیتوان گفت چه کسانی از نظر تعداد حضورشان بیشتر است.
- یک شنبه 1398/10/08 14:11
- گروه خبری : هنر
- کد خبر : 3102
- چاپ
- منبع : رادیو گفت و گو