توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

علیپور خبر داد؛

شروع طرح کاهش پسماند از مکان های خرید

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت؛ گام نخست در اجرای طرح کاهش پسماند از مکان های خرید و با اصلاح در خرید شروع می شود.

شروع طرح کاهش پسماند از مکان های خرید

به گزارش تهران رسانه ؛ مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند یکی از روش های اصولی کاهش پسماند (کاپ) را اصلاح الگوی مصرف عنوان کرد و گفت: افزایش جمعیت و تقاضای مصرف، تنوع کالاها، بسته بندی های شیک و لوکس، پایین بودن کیفیت و عمر مفید اجناس از دلایل بالا رفتن میزان زباله است.
دکتر صدر الدین علیپور به اهمیت خرید به اندازه در کاهش پسماند اشاره کرد و ادامه داد: گام نخست در کاهش پسماند از مکان های خرید و با اصلاح در خرید شروع می شود. همچنین در چرخه تولید و دفع پسماند، مصرف، نخستین حلقه شناخته شده است، از این رو اصلاح در الگوی مصرف بسیار ضروری و حائز اهمیت به شمار می رود.
او با تاکید بر مصرف به اندازه، اظهار کرد: حفظ منابع، جلوگیری از دفع پسماند، کاهش آلودگی و هزینه های حمل و نقل زباله از جمله فوایدی است که با مصرف به اندازه می توان به آن دست پیدا کرد. علاوه بر این موارد، با کاهش پسماند از مبدا، مصرف کنندگان می توانند موجب کاهش هزینه های بازیافت، کمپوست، دفن بهداشتی و پسماند سوزی شوند.
علیپور اعلام کرد: این سازمان آمادگی پذیرش طرح ها و ایده های شهروندان در زمینه کاهش پسماند (کاپ) را دارد و شهروندان می توانند طرح های خود را به این سازمان ارسال کنند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت