توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

سیدمجید حسینی اظهار کرد؛

وجود ۱۰ تا ۱۲ مدرسه چند پایه در دماوند

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش دماوند با بیان اینکه 12 مدرسه چندپایه به دلیل کمبود دانش‌‌آموز در این شهرستان وجود دارد، گفت: تفکیک جنسیتی مدارس دماوند طی سه سال انجام می‌شود.

وجود ۱۰ تا ۱۲ مدرسه چند پایه در دماوند

به گزارش تهران رسانه ؛ سیدمجید حسینی در خصوص اهداف مقاطع تحصیلی اظهار کرد: درمقطع ابتدایی مهم‌ترین هدف و برنامه انسداد مبادی بی‌سوادی است؛ یعنی هیچ دانش‌آموز لازم‌التعلیمی از تحصیل جا نماد و تمام دانش‌آموزانی در سن قانونی رفتن به مدرسه هستند، باید جذب شوند و این از سیاست‌های دولت و آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در دوره اول متوسطه بحث مهارت‌آموزی دانش‌آموز مورد تأکید است و تفاهم نامه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای انعقاد و به امضا رسیده است، مبنی بر اینکه دانش‌آموزان در دوره تحصیل یک مهارتی را یاد بگیرند.

*اجرای طرح ملی مهارت در مدارس دماوند/ دانش‌آموزان باید متوازن بین رشته‌های تحصیلی توزیع شوند

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش دماوند گفت: طرح ملی مهارت، یکی از موضوعاتی است که در سال تحصیلی پیش‌رو برای متوسطه اول با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دماوند صورت می‌گیرد.

حسینی در خصوص توسعه متوازن رشته‌ها گفت: درصد بالایی از دانش‌آموزان دختر علاقه‌مند به رشته تجربی هستند و این موضوع امروز نیاز جامعه نیست؛ دانش‌آموزان باید به صورت متوازن بین رشته‌های دبیرستان و هنرستان در واقع توزیع شوند و این از برنامه‌های فصل ثبت‌نام است.

وی در مورد یکی از بزرگ‌ترین چالش اداره آموزش پرورش دماوند گفت: موضوع مختلط بودن دانش‌آموزان در مدارس ابتدایی به خصوص دوره دوم برخی مدارس حوزه شهری همچون کیلان، منطقه مشاء و اوره و حتی در روستاها از چالش‌های اصلی است.

*استقبال از تفکیک جنسیتی در روستاهای اهران و بیدک/ تفکیک جنسیتی مدارس دماوند طی 3 سال انجام می‌شود

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش دماوند بیان کرد: از سال تحصیلی گذشته بحث تفکیک جنسیتی در مدارس پیگیری شد و در روستاهای اهران و بیدک مدارس به صورت تفکیک جنسیت ثبت‌نام کرده و پیش‌بینی این بود که اگر تفیک جنسیت صورت گیرد، رفت و آمد دانش‌آموزان دچار مشکل می‌شود و اینکه آمار جمعیتی دانش‌آموزان مدارس کاهش می‌یابد، اما برعکس این موضوع اتفاق افتاد و با تفکیک جنسیتی که صورت گرفت، نه تنها آمار دانش‌آموزی مدارس کم نشد، بلکه بیشتر نیز شد.

حسینی اظهار کرد: در روستاهای بیدک و اهران تفکیک جنسیتی در سال تحصیلی گذشته انجام و با استقبال اولیاء مواجه شد و مصوبه شورای آموزش و پرورش شهرستان دماوند تأکید بر بر تفکیک جنسیتی کلیه مدارس شهری و روستایی در دماوند است.

وی گفت: طبق نظر رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دماوند، تأکید بر این است که در کلیه مدارس این شهرستان تفکیک جنسیت صورت گیرد و در طی مدت سه سال، آموزش پرورش دماوند مکلف است که تفکیک جنسیت را انجام دهد.

*انجام کار پرورشی امروز در مدارس مختلط امکان‌پذیر نیست/ سن واقعی دانش‌آموزان تبعه با سن شناسنامه متفاوت است

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش دماوند تصریح کرد: خوشبختانه روی اصل موضوع تفکیک جنسیت همه یک نظر واحد را دارند، اما در نحوه اجرای این طرح اختلاف سلیقه فراوان وجود دارد که امیدواریم با همکاری همه مسؤولان این موضوع برطرف شود.

حسینی ادامه داد: رسالت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است و انجام کار پرورشی در مدارس مختلط به خصوص در دوره دوم ابتدایی با توجه به کاهش سن بلوغ که در این سال‌ها مواجه هستیم، امکان‌پذیر نیست و و تنوع فرهنگی مدارس به ویژه در حوزه روستایی و دانش‌آموزان تبعه مزید بر علت است.

وی در مورد سن واقعی اتباع خارجه نیز گفت: سن واقعی دانش‌آموزان تبعه با سن شناسنامه متفاوت است؛ یعنی دانش‌آموز ۱۵ ساله در مقطع ابتدایی و در کلاس مختلط نشسته است و در این راستا، سن شناسنامه‌ای دانش‌آموزان دختر و پسر اتباع متفاوت است.

*هیچ دانش‌آموز لازم‌تعلیمی نباید از تحصیل باز بماند/ فعالیت استثنای مدرسه مختلط متوسطه دوره اول در گرمابسرد

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش دماوند خاطرنشان کرد: در مدارس روستایی سن تحصیل با مدارس شهری متفاوت است و طبق قوانین جاری هیچ دانش‌آموز لازم‌تعلیمی نباید از تحصیل باز بماند و در این خصوص، از سن ۶ تا ۱۸ سالگی برای پسران و دختران لازم التعلیم است و در این بازه زمانی دانش‌آموز باید در مدرسه حضور داشته باشد.

حسینی افزود: در منطقه گرمابسرد استثنا یک مدرسه متوسطه دوره اول مختط داریم و به دلیل وجود مدارس شبانه‌روزی در دماوند طبق قانون مدارس روستایی کم جمعیت نباید داشته باشیم و فلسفه مدارس شبانه‌روزی این است که امکانات در مدارس شبانه‌روزی باشد و دانش‌آموزان روستاهای کم جمعیت در مدارس شبانه‌روزی اسکان پیدا و از امکانات استفاده و تحصیل کنند.

وی اضافه کرد: به دلیل بعضی مسائل در شهرستان دماوند، دو مدارس شبانه‌روزی در کیلان داریم و در کنار آن‌ها مدارس روستایی کم جمعیت هم وجود دارد؛ همچنین مدارس چند پایه روستایی در بعضی از روستاها به دلیل آمار کم دانش‌آموزان تشکیل می‌شود.

*۱۰ تا ۱۲ مدرسه چند پایه در دماوند وجود دارد/ علت اصلی این موضوع نبود دانش‌آموز به تعداد کافی است

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش دماوند تصریح کرد: در شهرستان دماوند مدارسی وجود دارد که ۶ پایه در یک کلاس تحصیل می‌کنند؛ سیاست دولت بر محور روستا مرکزی است و دانش‌آموزان باید به نزدیک‌ترین روستای محل زندگی خود منتقل شوند تا بتوانند در کلاس‌های مستقل حضور پیدا کنند، زیراکه کلاس‌های چند پایه به لحاظ آموزشی عملکرد و کارایی خوبی ندارد.

حسینی تأکید کرد: ۱۰ تا ۱۲ مدرسه چند پایه در شهرستان دماوند وجود دارد و علت اصلی این موضوع نبود دانش‌آموز به تعداد کافی است.

وی بیان کرد: تاکنون آمار جمعیت دانش‌آموزی در دوره متوسطه اول ۱۰۲ درصد رشد کرده و سایر مقاطع نیز به همین ترتیب است؛ همچنین در مقطع ابتدایی هفت هزار و ۹۹۹ دانش‌آموز در مدارس دولتی و یک هزار و ۳۵۰ نفر در مدارس غیردولتی تا به این لحظه ثبت‌نام کرده‌اند.

*پیش‌بینی ثبت‌نام 17 هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی جدید/ بیش از ۹۸ درصد نیروی انسانی تأمین شد

معاون آموزشی آموزش و پرورش دماوند خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵ هزار و ۸۴۷ دانش‌آموز را در سامانه سناد که سامانه ثبت‌نام دانش‌آموزی است، ثبت‌نام شده‌اند و طبق پیش‌بینی انجام شده حدود یک‌هزار نفر مانده تا ثبت شوند؛ عمده این دانش‌آموزان باقی مانده انتقالی از شهرستان‌ها، تجدیدی، مهاجران و دانش‌آموزان تبعه هستند که در اواخر شهریورماه یا اوایل مهرماه جهت ثبت‌نام مراجعه می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه موضوع اصلی در مدارس تأمین نیروی انسانی است، گفت: در این زمینه، بیشتر بحث نیروی تدریس و آموزگار در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم است؛ برآورد نیروی انسانی انجام شده و بیش از ۹۸ درصد نیروی انسانی تأمین شده و با روند پیش رفته مشکل خاصی برای تأمین نیروی انسانی در مدارس نداریم.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت