توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

فرهنگ رسانه؛

شب نقاشان قهوه خانه ای در موزه ملی ایران برگزار شد

شب نقاشان قهوه خانه ای با حضور رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، رئیس موزه ملی ایران، سردبیر مجله بخارا و جمعی از علاقه مندان در سالن همایش های موزه ملی ایران برگزار شد.

شب نقاشان قهوه خانه ای در موزه ملی ایران برگزار شد

به گزارش تهران رسانه ؛ شب نقاشان قهوه خانه ای با حضور مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران، علی دهباشی سردبیر مجله بخارا، آیدین آغداشلو نقاش، گرافیست، نویسنده و تصویرگر کتاب های درسی ایران و منصور عباسی نقاش قهوه خانه ای، در سالن همایش های موزه ملی ایران برگزار شد.
 در ابتدای این مراسم علی دهباشی سردبیر مجله بخارا با تقدیر و تشکر از ستاد گردشگری شهرداری تهران و موزه ملی ایران در برگزاری پانصد و هفتمین شب بخارا، برنامه را آغاز کرد.

در ادامه نوکنده رئیس موزه ملی ایران ضمن خیر مقدم به میهمانان با بیان اینکه نقاشی قهوه خانه ای تجلی ذهن واقعیت گرا و خیال پرداز نقاش ایرانی است گفت: نقاشان قهوه خانه ای همیشه زنده اند و در حافظه تاریخ این سرزمین به یادگار خواهند ماند.
منصور عباسی در ادامه این مراسم با اشاره به شیوه زندگی و تاثیر پدرش گدا علی عباسی بر ذهن او به توصیف محتوای تعدادی از آثار خود و پدرش پرداخت و گفت:نقاشی قهوه خانه ای صرفاً یک نقاشی معمولی نیست و در اصل پیامی دارد و آن پیام، زنده کردن فرهنگ، باورها، اسطوره ها و قهرمانان مردمی ایران است.
وی افزود: این هنر می تواند به عنوان کالای گردشگری، صنایع دستی و مردمی ایران معرفی و به نسل جوان مشتاق آموزش داده شود تا اسطوره ها و قهرمانان خود را بهتر بشناسند.

دیگر سخنران این مراسم آیدین آغداشلو با بررسی سیر تحول نقاشی قهوه خانه ای گفت: این هنر نقاشی مردمی است به دلیل اینکه بر اساس توافق عام و همگانی که بر مبنای سنت بود، شکل می گرفت و تفاهم و توافق میان هنرمند، سفارش دهنده و بیننده برقرار بوده است.
وی اظهار داشت: نقاشی قهوه خانه ای دنباله سنت معنا گذاری نقاش ایرانی است و تقابل دو جهان خیر و شر را نشان می دهد و با این تلمیح که شر ظاهراً و موقتاً پیروز است، اسباب دلگرمی را فراهم می کند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت