توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران؛

هیات ها پیشتاز مقابله با آسیب های اجتماعی باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان این که باید هیئات پیشتاز مقابله با آسیب های اجتماعی باشند، از این مراکز عزاداری خواست، مراقب نفوذی ها در هیئات باشند.

هیات ها پیشتاز مقابله با آسیب های اجتماعی باشند

به گزارش تهران رسانه ؛ حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده در سخنرانی پیش از خظبه های نماز جمعه ورامین طی سخنانی گفت: همواره اسلام و کفر در طول تاریخ با یکدیگر تقابل داشتند، امروز دشمن هم اسلام و هم انقلاب اسلامی را هدف قرار گرفته است.

وی با بیان این که دشمن سعی دارد، اسلام مرتجع و خشن را به دنیا معرفی کند، گفت: این دشمنان از سوی دیگر شیعه و انقلاب اسلامی ایران، که الگوی موفقی از حکومت اسلامی است، هدف قرار دادند و قصد ایجاد تزلزل در پایه های این نظام دارند، می خواهند بین امام و امت فاصله بیاندازند، اما قطعا موفق نمی شوند، چرا که ملتی که حسین(ع) دارد، همه چیز دارد و کسی که حسین(ع) ندارد، هیچ چیز ندارد و ملت ما در محرم با امام حسین(ع) و قرآن، عترت و همه خوبی ها و ارزش ها اخلاقی تجدید عهد می کنند.

دشمن مترصد جدایی امت و امام است

وی گفت: در آستانه محرم باید بدانیم، علی رغم مشکلاتی در حوزه های اجتماعی و اقتصادی انقلاب شکست نخورده است، پیروزی انقلاب اسلامی را باید در معدل انقلاب ببینیم، امروز ضریب نفوذ کشور ما در میان کشورهای منطقه و جهان بی بدیل است، امروز دشمن در منطقه ما ایجاد جنگ و درگیری کرده است، اما به دلیل همت والای شما ملت شریف و حرکت در مسیر ولایت و انقلاب اسلامی و داشتن رهبری فرزانه، ما امنیت داریم و در حال توسعه هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: اگر امت از امام خود تبعیت نکنند، حتی اگر آن امام، حسین(ع) باشد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و موفقیتی نخواهیم داشت، دشمن مترصد جدایی امت و امام است، تا به انقلاب ضربه بزند، ما امروز موظفیم بیش از همیشه در خط امام و شهدا باشیم، عزاداری امام حسین(ع) بهترین فرصت برای تجدید میثاق با امام و شهدا و حرکت در خط سیر سیدالشهدا(ع) است.

وی گفت: امروز بیش از هر زمان نیازمند فرهنگ عاشورا هستیم، بهترین فرهنگ سرا، فرهنگ سرای حسینی است، قدر فرصت محرم را بدانیم، هرکس، به اقتضا حال خود، در برپا کردن مجالس پرشور امام حسین(ع) بایستی تلاش کرده و زحمت بکشد، امروز در سراسر بیش از ۹۲ هزار هیات عزاداری مرتبط با سازمان تبلیغات اسلامی، بیش از ۸۰ هزار مداح و حدود ۵۰ هزار مبلغ داریم.

نوری زاده گفت: در استان تهران به صورت خاص یک ششم جمعیت کشور و یک سوم اثرگذاری کشور را با حدود ۵ هزار مبلغ، ۸ الی ۱۲ هزار مداح و ۱۸ هزار هیات دارد، که در حوزه های اخلاقی و فرهنگی فعالیت دارند، این فرصت مناسبی برای فعالیت فرهنگی است.

باید از ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی در هیئات پرهیز کنیم

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ورامین گفت: شبکه تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران سعی در ترویج و نشر فرهنگ عاشورا را دارند، باید قدر این فرصت و مسئولیت خطیر را بدانیم، انقلاب اسلامی پیوسته شاهد کینه توزی دشمنان و توطئه های آن ها بوده است، امروز دشمن هیئات مذهبی را هدف قرار داده و سعی در انحراف در سبک ها و محتوای هیئات دارد، باید با بصیرت و هوشیاری تمامف این کانون فرهنگی را حفظ کنیم.

وی افزود: در هیئات به برنامه های جذاب برای جوانان و نوجوانان دقت داشته باشیم، هر هیئت باید یک فرصت فرهنگی و اعتقادی و اجتماعی باشد، باید با آسیب های موجود اجتماعی مقابله کرد، اگر هر هیات جلوی یک طلاق، فساد و یا فحشا را بگیرد و در زمینه اقتصادی بتواند کمک به دولت و حمایت از کالای ایرانی کند، صرفه جویی منابع آبی و دوری از اسراف و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را رواج دهیم، قطعا موفق خواهیم شد، ما هیات سکولار و مبلغ ضد ارزش ها نداریم، باید مراقب نفوذ وهابیت، سلفیت، جریانات انحرافی مروج اسلام انگلیسی باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: هیات ها می توانند نقش بی بدیلی در تحکیم خانواده، در امر صلح و سازش در منطقه و کاهش طلاق، بزه های اجتماعی و ... باشد و از سخنرانان در محافل دینی بهره بریم، از مداحان انقلابی و بی حاشیه استفاده کنیم و با نیروهای انتظامی و سپاه و بسیج همکاری کنیم و در خصوص آسیب های موجود در عزاداری مانند قمه زنی، استفاده نامتعارف از ابزار موسیقی و شمایل منسوب به اهل بیت تذکر دهیم و به نماز اول وقت و نماز ظهر عاشورا توجه داشته باشیم.

نوری زاده گفت: باید در عزاداری از ایجاد اختلاف بین سنی و شیعه بپرهیزیم.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت