توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

فرهنگ رسانه؛

آیین بزرگداشت عباس کیارستمی برگزار شد

آیین بزرگداشت عباس کیارستمی عصر پنجشنبه با حضور جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون و شخصیت های فرهنگی در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی پایتخت برگزار شد .

آیین بزرگداشت عباس کیارستمی برگزار شد

به گزارش تهران رسانه ؛ در این مراسم همچنین از کتاب «باد او را نخواهد برد» که در شش فصل گردآوری شده است و به مرور آثار این کارگردان سینما می پردازد نیز رونمایی شد.

عبّاس کیارستمی کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوین‌گر، عکاس، تهیه‌کننده، گرافیست و کارگردان هنری بین‌المللی، همچنین نویسنده و نقاش ایرانی بود که در اول تیر ۱۳۱۹ در تهران به دنیا آمد و در ۱۴ تیر ۱۳۹۵ در پاریس چشم از جهان فروبست.

او فیلم‌سازی تأثیرگذار در سینمای ایران و جهان به‌شمار می‌آید، و آثار وی با استقبال فراوان ناقدان، داوران، کارگردانان، فستیوال‌ها و بنیادهای فرهنگی و هنری جهان روبه‌رو شده ‌است.

کیارستمی برنده چندین جایزهٔ بزرگ سینمایی شد و پنج بار نامزد جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن شد و در سال ۱۹۹۷ در پنجاهمین دورهٔ جشنواره فیلم کن برای فیلم طعم گیلاس این جایزه را گرفت.

طعم گیلاس، زیر درختان زیتون، باد ما را خواهد برد و فرش ایرانی از جمله ده ها آثار این سینماگر است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در آیین بزرگداشت وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم هر ماه، از یک هنرمند تهرانی تجلیل کنیم، اظهار داشت: به عنوان برگزیده مردم در بزرگترین نهاد مردمی کشور وظیفه خود می دانم که از بزرگ سینمای کشور تجلیل کنم .
محمد جواد حق شناس با بیان اینکه کیارستمی سرزمینش را بلند آوازه کرد، گفت: او بخشی از میراث ماندگار تهران است .
وی با بیان اینکه بسیاری از افراد، یک شهر را به واسطه هنرمندان آن می شناسند ، گفت: امروز تردیدی وجود ندارد که ایران و تهران به واسطه کیارستمی به بسیاری از مخاطبان آثار او در جهان معرفی شدند .
عضو شورای شهر تهران گفت : این شهر به کیارستمی وامدار است و متاسفم چرا در حیات او تجلیلی درخور شأن برای او برگزار نشد .
وی گفت: کیارستمی با تمام توان پیچیدگی ها را ثبت و ضبط و آن را ساده سازی می کرد .
حق شناس با بیان اینکه تصاویر تجلیل از کیارستمی در آن سوی مرزها را داریم اما در شهری که او در آن زیست و ماندن را به رفتن ترجیح داد ، تجلیل نشد ، گفت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، قصد دارد در دوران حیات نام آوران این شهر به سراغشان برود و از آنان تجلیل کند .
وی تأکید کرد: شکل گیری کمیته مشاهیر در ذیل کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر به این علت است و تلاش می کنیم در آینده نزدیک ماهی یکبار از چهره های نامدار هنر و اندیشه تجلیل کنیم.

حق شناس با بیان اینکه تاکنون آیین تجلیل همایون شهنواز و اسناد مشایخی در تهران برگزار شد، گفت: ابتدا از درگذشتگان شروع کردیم تا غفلت چند سال اخیر را پوشش دهیم.

سالنهای سینمای شهرداری آثار کیارستمی را نمایش دهد
«صانعی مقدم» مدیر عامل موسسه هنر و تجربه نیز در این آیین پیشنهاد کرد که سالنهای نمایش شهرداری تهران در اختیار موسه هنر و تجربه برای نمایش آثار کیارستمی قرار گیرد .

کیارستمی تاریخ و فرهنگ کشور را به همراه دارد
«پوران درخشنده» کارگردان سینما نیز در این آیین گفت: بسیار متاسفم ، کاش زمانیکه کیارستمی بود می توانستیم این بزرگداشت را برگزار کنیم.
وی گفت: کاش در حیات او در کنارش بودیم و از وجود او که بخش مهمی از تاریخ فرهنگ و هنر این سرزمین را با خود دارد تجلیل کنیم.
نایب رییس کانون کارگردانان سینمای ایران با بیان اینکه کیارستمی ۱۰۱ جایزه برای مردم کشور به ارمغان آورد گفت: کیارستمی شخصیت بسیار بزرگی است.
وی یادآور شد : کیارستمی در سال ۹۰ زمانیکه فیلم سازان زن در بزرگداشتی از زنان سینماگر ایران جشنواره ای برگزار کردند، بدون هیچ تکبری به تماشای تک تک فیلم ها نشست .

کیارستمی کمال گرا بود
«جواد طوسی» منتقد سینما و تلویزیون، سخنان خود را با موضوع کمال گرایی عباس کیارستمی عنوان کرد و گفت: کیارستمی به حداقل ها بسنده نمی کرد و در خلق آثار به دنبال کمال بود .
وی با بیان اینکه کیارستمی در فیلمهای خود فضای اجتماعی را نشان داده است، گفت: هنوز کسی مانند کیارستمی بی پرده و عریان به موضوع طبقات اجتماعی جامعه نپرداخته است .
وی افزود: نمی توان منکر ساحت کیارستمی در فیلم سازی شد؛ او در دل روزمرگی و سینما حقیقت، اطلاعاتی درستی را به مخاطب می دهد .

کیارستمی، فیلم سازی متفاوت
«طهماسب صلح جو» منتقد ادبی نیز اظهار داشت : برخی مدعیان سینما کیارستمی گفته اند که فیلم های او سینما نیست.
وی افزود: اما کیارستمی فیلم ساز متفاوتی است و تنها فیلم ساز جهانی سینمای ایران است .
این منتقد سینما با اشاره به آثار کیارستمی گفت: به هیچ عنوان در فیلم های کیارستمی خودنمایی نمی بینم و این موضوع کاملا آگاهانه است .
وی تأکید کرد: کیارستمی سبک سینمایی خاص خودش را دارد و آن را به جهان عرضه کرده است.
صلح جو یادآور شد: کیارستمی در فیلم های خود با احساسات مخاطب بازی نمی کند .




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت