مصرف روزانه آب توسط شهروندان استان تهران

معرفی «محمدصادق معتمدیان» به عنوان استاندار تهران

قهرمانی پارا دوچرخه سواری بانوان در استان تهران

معرفی و تقدیر از زنان اثرگذار استان تهران

سه شنبه 1403/08/01

ورامین رسانه؛

صادرات صنایع دستی ورامین به کشورهای عربی

رییس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورامین گفت: 25 کارگاه صنایع دستی در این شهرستان فعال هستند که عمده تولیدات آنان به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق صادر می شود.

صادرات صنایع دستی ورامین به کشورهای عربی

به گزارش تهران رسانه ؛ رییس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورامین گفت: 25 کارگاه صنایع دستی در این شهرستان فعال هستند که عمده تولیدات آنان به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق صادر می شود.

ژیلا خدادادی روز دوشنبه به مناسبت بیستم خرداد، روز جهانی صنایع دستی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت در عرصه تولید صنایع دستی، یکی از راه‌های توسعه اشتغال پایدار در جامعه و نیز رونق اقتصادی هر منطقه در سایه توسعه صنعت گردشگری است و شهرستان ورامین با داشتن هنرمندانی به نام، می‌توان در این عرصه جایگاه قابل قبول در استان تهران داشته باشد.
وی افزود: هر چند که به آثار و صنایعی که تمام مراحل ساخت آنها توسط دست و ابزارهای دستی انجام می‌شود و برگرفته از فرهنگ و هنر و بینش و ذوق مردم هر منطقه است، صنایع دستی می‌گویند ولی باید توجه داشت هر اثر یا صنعتی را به راحتی نمی‌توان در زمره صنایع دستی قرار داد و برای قرار گرفتن در این زمره می باید از ویژگی‌هایی برخوردار باشد.
این مسئول نقش فرهنگی و هویت بخشی به یک ملت، عدم نیاز به سرمایه گذاری کلان در مقایسه با سایر رشته‌های صنعتی، قابلیت ایجاد و توسعه در مناطق مختلف، سهولت در ایجاد مراکز تولید، دارا بودن ارزش افزوده زیاد در مقایسه با صنایع دیگر، خودکفا و متکی به مواد اولیه داخلی، کمک به رشد و توسعه اقتصادی و داشتن زمینه‌های مناسب جهت صادرات را از ویژگی‌های منحصر به فرد صنایع دستی یاد کرد.
خدادادی گفت: کارگاه‌های شیشه گری, سفالگری و مصنوعات سنگی ورامین از دیرباز به صورت فعال و پویا به تولید پرداخته و هم اکنون نیز از جمله فعالیت‌های چشمگیر شهرستان به حساب می آیند ضمن اینکه رشته‌های معرق، منبت، سفالگری، سبد بافی، قالی بافی، گلیم باقی و کار بر روی چرم از جمله رشته‌های رایج صنایع دستی در شهرستان ورامین می‌باشند.
وی با بیان اینکه یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به صورت انفرادی و کارگاهی نسبت به تولید و عرضه محصولات صنایع دستی اقدام می‌کنند اظهار داشت: هم اکنون ۲۵ کارگاه صنایع دستی در شهرستان ورامین به مشغول فعالیت هستند که محصولات چندین کارگاه در حوزه شیشه، بلور، معرق سنگ و چرم به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق صادر می‌شود.
خدادادی افزود: یکی از مهمترین مشکلات حوزه صنایع دستی، نبود بازارچه دائمی و مرکز فعالیت هنرمندان این عرصه است تا این افراد بتوانند ضمن تولید، محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه کنند.
وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و تخصیص اعتبارات مورد نیاز، عملیات احداث بازارچه و مرکز تولید صنایع دستی ورامین در مجاورت مسجد جامع تاریخی آغاز شد.
خدادادی اظهار داشت: فاز اول این مرکز پیش از این با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال آغاز شده بود ولی اجرای آن تکمیل نشده بود.
وی گفت: با تخصیص اعتبار ۳ میلیارد ریالی و احداث ۶ اتاق، احداث آلاچیق، محوطه سازی و دو چشمه سرویس بهداشتی، زمینه فعالیت هنرمندان صنایع دستی فراهم می شودو اتاق‌های این بازارچه با اولویت ایجاد حداقل دو فرصت شغلی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
عقد تفاهم نامه در ستاد گردشگری شهرداری تهران

عقد تفاهم نامه در ستاد گردشگری شهرداری تهران

تهران رسانه | تفاهم نامه ستاد گردشگری شهرداری تهران و شرکت سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم منعقد شد.

اعطای درجه سرتیپی به روسای پلیس تهران

اعطای درجه سرتیپی به روسای پلیس تهران

تهران رسانه | فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در احکامی جداگانه، حکم ارتقای درجه روسای پلیس پیشگیری، فتا و راهور تهران بزرگ به درجه سرتیپ دومی را صادر کرد.

ایجاد کتابخانه های مادر و کودک در تهران

ایجاد کتابخانه های مادر و کودک در تهران

تهران رسانه | کتابخانه‌های مادر و کودک در محله‌های مختلف پایتخت ایجاد می‌شود تا مادرانی که با فرزندان خود به مراکز فرهنگی می‌روند، بتوانند به بهترین شکل از خدمات آن بهره ببرند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت