اصناف رسانه؛
میزان قاچاق پوشاک کاهش یافت
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با بیان اینکه میزان قاچاق در حوزه پوشاک کاهش یافته، گفت: به خاطر بازدیدهای میدانی که توسط بازرسان در اتحادیه داریم، میزان قاچاق کاهش پیدا کرده و تولید داخلی افزایش یافته است.
به گزارش تهران رسانه ؛ رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با بیان اینکه میزان قاچاق در حوزه پوشاک کاهش یافته، گفت: به خاطر بازدیدهای میدانی که توسط بازرسان در اتحادیه داریم، میزان قاچاق کاهش پیدا کرده و تولید داخلی افزایش یافته است.
ابوالقاسم شیرازی با اشاره به اینکه از شش ماهه دوم سال گذشته انگیزه برای تولید در بین تولید کنندگان ایجاد شده است، گفت: تا یک سال گذشته با قاچاق بی رویه و نبود زیرساخت های نوین صنعت پوشاک به ورطه نابودی کشیده شده بود ولی از شش ماهه دوم سال گذشته، با رویکردی جدید که ایجاد شد و مهمتر از آن نگاه خود مردم به مصرف پوشاک ایرانی و ارتقای سطح کیفی پوشاک در ایران موجب گردید این صنعت رشد فزاینده ای نسبت به سال های گذشته که تولید از بین رفته بود، داشته باشد و اوایل امسال هم به اوج خود رسید.
وی ضمن بیان اینکه موانع هنوز هم در سر راه تولید وجود دارد، مهم ترین این موانع را نداشتن نقدینگی مطرح کرد و اظهار داشت: نوسانات و افزایش قیمت ارز باعث شد که نقدینگی که در دست تولید کننده است به عنوان تنخواه برای تهیه مواد اولیه، خرج کار، پرداخت حقوق و هزینه های بیمه و مالیات، کاهش پیدا کرد. نیاز به تسهیلات بود و متاسفانه تسهیلات لازم در یک سال گذشته نبود. اخیرا شنیده شده می خواهند تسهیلاتی را با نرخ ۱۲ تا ۱۴ درصد بدهند.
رئیس اتحادیه صنف تولید و فروش پوشاک تهران در گفتگو با رادیو گفت و گو با بیان اینکه میزان قاچاق در حوزه پوشاک کاهش یافته است، گفت: به خاطر بازدیدهای میدانی که توسط بازرسان در اتحادیه داریم، باید بگویم که میزان قاچاق کاهش پیدا کرده است و تولید داخلی ما افزایش یافته است.
وی با اظهار به اینکه رکود در بازار وجود دارد و این موضوع به صنعت پوشاک، ضربه زننده است، تصریح کرد: وگرنه با افزایش قیمت ها میزان تسهیلاتی که تولید کنندگان گرفته اند مستهلک شده و با کم شدن قاچاق، تولید ما رونق گرفته ولی متاسفانه این رکودی که حاکم است، ضرر و وزیان دارد. اگر گردش کار وجود داشته باشد همه این مشکلات حتی موانع هم در آن حل می شود و قابل حل است.
شیرازی با اشاره به اینکه تقریبا بیش از ۵۰ درصد از واردکنندگان جز یا کل مثل برندها، تغییر روش داده اند و دارند در داخل تولید می کنند، گفت: حتی برندهای خارجی در داخل تولید می کنند ولی تحت لیسانس آن برند دارند عرضه می کنند و برندهایی که جزئی و وارد کننده فروشگاهی بودند، دارند تولید می کنند ولی تولید با کیفیت و در فروشگاه هایشان عرضه می کنند.
- پنج شنبه 1398/03/09 05:10
- گروه خبری : اقتصاد
- کد خبر : 2143
- چاپ
- منبع : تهران رسانه