توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

گزارش یک حادثه؛

اخبار نجفی را در صفحات حوادث دنبال کنید نه سیاسی!

محمدعلی نجفی که تاکنون در اخبار سیاسی منتظر حضورش در پست های کلیدی بودیم، دقایقی قبل با لباس آبی رنگ زندان وارد دادسرای جنایی تهران شد.

اخبار نجفی را در صفحات حوادث دنبال کنید نه سیاسی!

محمد علی نجفی میترا استاد همسر دوم خود را در حمام خانه با شلیک گلوله به قتل رساند.
این جنایت در برج آرمیتا واقع در منطقه سعادت آباد تهران رخ داد.
نجفی ساعاتی بعد از ارتکاب این قتل خود را به پلیس آگاهی معرفی کرد و در اولین اعترافات خود مدعی شد همسرش را به خاطر اختلافات خانوادگی کشته است.
وی مدعی است همسر دومش به وی خیانت کرده است و او هر چقدر سعی کرده او را طلاق دهد؛ میترا استاد حاضر به جدایی نبوده و در نهایت دعوا بالا گرفته و به این جنایت ختم شده است.

سرپرست دادسرای جنایی تهران- در این باره گفت: محمد علی نجفی– شهردار اسبق تهران- در تحقیقات اولیه گفته است که به دلیل اختلافات خانوادگی همسرش را با شلیک گلوله به قتل رسانده است. طبق اظهارات متهم، او چندین تیر شلیک کرده است که دو تیر به همسرش برخورد کرده و یک تیر نیز به کاشی حمام برخورد کرده و پس از کمانه کردن به پای خودش اصابت کرده و او را زخمی کرده است.

ساعت 9:10 صبح سه‌شنبه 7 خرداد صدای درگیری یک زن و مرد و به دنبال آن شلیک‌های پی در پی از خانه شماره 2701 در طبقه هفتم برج آرمیتا در سعادت آباد تهران خواب ساکنان را آشفته کرد. چند تن از همسایه‌ها که از شنیدن این صدای مهیب وحشت زده شده بودند به دنبال یافتن علت صدا جلوی پنجره آمدند اما خیلی زود سرو صداها پایان یافت و کسی دیگر پیگیر ماجرا نشد تا این‌که دو ساعت بعد به ناگاه صدای فریادهای زنی جوان بار دیگر فضای ساختمان را ملتهب کرد. زن 40 ساله با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک می‌خواست و از وقوع جنایتی هولناک خبر می‌داد.

دقایقی بعد تیم جنایی پایتخت به سرپرستی محمد شهریاری رئیس دادسرای جنایی تهران و بازپرس دشتبان کشیک ویژه قتل به همراه سرهنگ مسلمی رئیس اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد مقتول زنی 36 ساله به نام «میترا استاد» همسر دوم «محمدعلی نجفی» شهردار اسبق تهران بوده که بر اثر اصابت دو گلوله به قلب و دستش به قتل رسیده است.

تحقیقات اولیه گویای آن بود که پسر 13 ساله مقتول پس از مراجعه از مدرسه به خانه با جسد خونین مادرش در داخل حمام رو به رو شده است.

بدین ترتیب با حضور تیم ویژه جنایی بلافاصله بررسی‌ها برای یافتن سرنخ این معمای جنایی آغاز شد.

صحبت‌های مادر مقتول

مادر میترا نیز گفت: میترا لیسانس حسابداری داشت و قبل از ازدواج با نجفی به عنوان بازیگر فعالیت می‌کرد. حتی در فیلمی به نام «باران» هم بازی کرده بود و جایزه هم گرفته بود. 6 یا 7 ماه قبل بود که به عقد نجفی درآمد.

پسرش همیشه به ما می‌گفت که میترا با نجفی اختلاف دارند. دخترم حتی ساعت 4 و نیم بامداد سه‌شنبه 7 خرداد و درست ساعاتی قبل از این‌که به قتل برسد به برادرش پیام داد که تا الآن با نجفی درگیر بوده است.

او ادامه داد: او را دلداری دادیم و گفتیم که به خاطر مهیار- پسرش- حرفی نزند. مهیار امتحان ریاضی داشت و این درگیری‌ها در روحیه او تأثیر می‌گذاشت. همسر سابق میترا مهندس است و او به خاطر مشکلات شخصی که با همسر سابقش داشت از او جدا شد. دیروز صبح مهیار هراسان تماس گرفت و خبر مرگ میترا را داد.

این زن وقتی متوجه شد دامادش عامل قتل میترا بوده گفت: من از خون دخترم نمی‌گذرم و برای قاتلش قصاص می‌خواهم.

ساکنان برج چه گفتند؟

خانم جوانی که در طبقه اول برج ساکن است در مورد این حادثه گفت: حدود ساعت 9:30 صبح صدای درگیری و جر و بحث لفظی یک مرد و زن را شنیدم. بعد از آن صدای مهیبی مثل شلیک گلوله آمد، بلند شدم و پنجره پاسیو را بستم. صدا قطع شد و من هم دوباره خوابیدم. اما دو - سه ساعت بعد صدای جیغ و فریادهای یک زن را شنیدم و وقتی به راهرو رفتم متوجه زن جوانی شدم که با فریادهایش خبر از وقوع یک قتل می‌داد.

یکی دیگر از همسایه‌ها گفت: این خانه مدت‌ها خالی بود تا این‌که حدود 10 روز قبل میترا- مقتول- و پسرش در آن ساکن شدند. تا جایی که می‌دانم هنوز وسایلشان را هم باز نکرده بودند. حدود 9 صبح صدای شلیک چهار گلوله شنیدم و دیگر همه جا ساکت شد.

قاتل خودش را معرفی کرد

قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران با اعلام خبر بازداشت نجفی، شهردار اسبق تهران به اتهام قتل همسرش گفت: حدود ساعت 10:30 موضوع به پلیس اطلاع داده شد. جسد داخل حمام یکی از اتاق خواب‌ها کشف شده و با توجه به این‌که ساختمان مجهز به دوربین مداربسته است و ورود و خروج افراد ثبت شده و همین موضوع سرنخ شناسایی و دستگیری قاتل را به ما داد.

طبق آخرین بررسی‌های پلیسی با توجه به این‌که تصاویر دوربین‌های مداربسته ساختمان خروج محمدعلی نجفی از محل قتل را ثبت کرده بود و با توجه به مدارک معتبری که در این پرونده به دست آمد دستور بازداشت وی در این پرونده به عنوان اصلی‌ترین مظنون جنایت صادر شد و محل های اختفای وی تحت بررسی قرار گرفت.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری شوهر مقتول ادامه داشت سرانجام حدود 10 ساعت پس از این جنایت متهم با پای خود به اداره آگاهی رفت و به قتل اعتراف کرد.محمد شهریاری ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه گفته است که به دلایل اختلافات خانوادگی همسرش را با شلیک گلوله به قتل رسانده است. طبق اظهارات متهم، او چندین تیر شلیک کرده است که دو تیر به همسرش برخورد کرده و یک تیر نیز به کاشی حمام برخورد کرده و پس از کمانه کردن به پای خودش اصابت کرده و او را زخمی کرده است.بازپرس دشتبان از شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران نیز ضمن تأیید این خبر گفت: متهم بزودی به دادسرا منتقل خواهد شد تا اظهارات وی را درباره انگیزه و جزئیات این جنایت خانوادگی بررسی کنیم.

کشف دست نوشته

شهریاری درباره کشف یک دست نوشته در خانه دختر نجفی گفت: در این نامه وی به قتل اعتراف و ابراز پشیمانی کرده بود . با کشف این نامه برای ما ارتکاب قتل از سوی نجفی محرز شد اما با توجه به اینکه احتمال می رفت وی اقدام به خودکشی کند از افشای این موضوع خودداری کردیم.

سردار لطفی نیز با بیان اینکه اسلحه ای که قتل با آن رخ داده کشف شده گفت: متهم برای انجام آزمایش اعتیاد و الکل به پزشکی قانونی منتقل شده است.

تماس میترا با یک خبرنگار

خبرنگار یکی از سایت‌ها همزمان با قتل میترا مدعی شد که وی در تماس با این خبرنگار خواهان یک مصاحبه بوده و در این تماس مسائل خصوصی خود را مطرح کرد؛ این خبرنگار اظهار داشته که میترا گفته بود می‌خواهم مصاحبه‌ای کنم تا کمی از آبروی رفته‌ام بازگردد.

او همچنین از وعده‌های پیش از ازدواجش گفت که مدعی بود محقق نشده است.

گفت‌و‌گو با پسر مقتول

مهیار پسر 13 ساله مقتول از همسر اولش به خبرنگار «ایران» گفت: قرار بود وقتی من از مدرسه برگشتم با مادرم برای تفریح بیرون برویم. وقتی به طبقه بالا رفتم یک زن و مرد را دیدم که پشت در خانه ما ایستاده بودند و بشدت به در می کوبیدند پرسیدم شما چه کسی هستید که زن جوان گفت من دختر نجفی هستم و این آقا راننده پدرم است، با مادرت کار داریم.

پس از آن من هم با کلید در را باز کردم و وارد خانه شدم آنها هم دنبالم آمدند همه اتاق‌ها را گشتم اما مادرم نبود تا این‌که در حمام را باز کردم و با جسد مادرم در داخل وان و در حالی که غرق در خون بود، روبه‌رو شدم.

مهیار که از مرگ مادرش به شدت شوکه شده بود، گفت: چند روز قبل به این خانه آمدیم. این خانه متعلق به دوست نجفی بود که به مدت یک سال در اختیار ما گذاشته بود تا در آن زندگی کنیم. نجفی خیلی اخلاقش تند بود و دست بزن داشت. چندین بار قصد کتک زدن مادرم را داشت حتی یکبار خواستم مانعش شوم اما در این درگیری انگشت دستم شکست. مادرم حدود یک سال و دو ماه قبل با نجفی در حزب آشنا شد. مادرم می‌گفت من اشتباهی روی صندلی او نشسته بودم و همین موضوع باب آشنایی ما را فراهم کرده بود. من با ازدواج آنها مخالف بودم اما چند ماه بعد هم به عقد نجفی درآمد. از وقتی به این خانه آمدیم او همیشه با ما زندگی می‌کرد چون بیکار بود و بیشتر اوقات خانه بود.

مهیار گفت: او مجوز حمل سلاح و یک اسلحه داشت البته به ما گفته بود اسلحه را در این خانه نگه نمی‌دارد اما مطمئنم در همین خانه نگهداری می‌کرد. وی درباره اختلاف نجفی با مادرش گفت: مادرم به خاطر مال و اموال با نجفی اختلاف داشت تا جایی که می‌دانم او همه اموالش را به نام دخترش کرده بود و مادرم سر این موضوع با او درگیری داشت.

مادر میترا استاد گفت: میترا لیسانس حسابداری داشت و قبل از ازدواج با نجفی به عنوان بازیگر فعالیت می‌کرد. حتی در فیلمی به نام «باران» هم بازی کرده بود و جایزه هم گرفته بود. ۶ یا ۷ ماه قبل بود که به عقد نجفی درآمد.
او ادامه داد: پسرش همیشه به ما می‌گفت که میترا با نجفی اختلاف دارند. دخترم حتی ساعت ۴ و نیم بامداد سه‌شنبه ۷ خرداد و درست ساعاتی قبل از اینکه به قتل برسد به برادرش پیام داد که تا الآن با نجفی درگیر بوده است.
مادر میترا استاد افزود: او را دلداری دادیم و گفتیم که به خاطر مهیار - پسرش - حرفی نزند. مهیار امتحان ریاضی داشت و این درگیری‌ها در روحیه او تأثیر می‌گذاشت. همسر سابق میترا مهندس است و او به خاطر مشکلات شخصی که با همسر سابقش داشت از او جدا شد. دیروز صبح مهیار هراسان تماس گرفت و خبر مرگ میترا را داد.
این زن گفت: من از خون دخترم نمی‌گذرم و برای قاتلش قصاص می‌خواهم.

محمدعلی نجفی پس از جلسه تفهیم اتهام که از صبح امروز (چهارشنبه) در دادسرای امور جنایی شعبه دهم بازپرسی برگزاری شد، درباره ارسال برخی اظهاراتش از سوی یک نهاد امنیتی خاص برای میترا استاد گفت: اجازه بدهید این موضوع را خیلی باز نکنم، اما در چند مورد خودم در واتساپ صحبت‌هایی که برای ایشان فرستاده شده بود را شنیدم‌.

وی در پاسخ به این سوال که گفته بودید به دلیل اینکه در واتساپ این پیام‌ها ارسال شده بود، نتوانستید پیگیر ماجرا شوید، تصریح کرد: من نخواستم شکایت کنم، اما عملی هم نیست چرا که در واتساپ از طریق شماره‌ای ارسال می‌شود که اصلا مشخص نیست چه شماره‌ای است و نمی‌توان پیگیری کرد.

شهردار اسبق تهران در پاسخ به این سوال که به نظر شما اهداف این نهاد از ارسال فایل‌های صوتی شما برای همسرتان چه بوده است، گفت: نمی‌دانم هدف آنها چه بوده است، اما آنچه که من احساس کردم این است که قصد داشتند، رابطه من و این خانم را بیشتر متشنج کنند و من اینطور احساس می‌کردم. ممکن است این کار از سوی یک نهاد انجام نشده باشد و کار یک شخصی در یک نهاد بوده باشد که با ایشان ارتباط داشته و این اقدام را انجام داده است.

نجفی درباره متن نامه‌ای که روز گذشته برای خانواده‌اش ارسال کرده بود، توضیح داد: من خیلی مختصر سابقه آشنایی‌ام را با این خانم و مشکلاتی را که در طول یک سال گذشته با هم داشتیم در این نامه برای خانواده‌ام نوشته بودم که بدانند این حادثه چرا اتفاق افتاده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به قصد قتل میترا استاد وارد حمام شده بودید یا خیر؟ خاطرنشان کرد: من قصد قتل نداشتم، اما از روز گذشته ما با هم دعوا می‌کردیم. من شب قبل را در منزل میترا استاد گذرانده بودم.

نجفی در پاسخ به این سوال که مقتول تا ساعت ۴ صبح به برادرش پیغام می‌داده که با شما درگیر بوده، این مشاجره و درگیری بر سر چه موضوعاتی بوده است، تصریح کرد: من از ساعت ۱۱ شب به اتاقم رفتم تا بخوابم و استراحت کنم، اما ایشان مرتب بالای سر من می‌آمد و حرف‌های ناپسندی به من می‌زد و به خودم و پدر و مادرم که مرحوم شده بودند، فحش می‌داد و قصد داشت تا من را عصبانی کرده و درگیری ایجاد کند تا در نهایت این مشاجره به درگیری فیزیکی نیز منجر شود.

وی درباره اسلحه نیز تصریح کرد: اسلحه از سال ۶۰ که وزیر آموزش و پرورش بودم و آن زمان ترورهای خیابانی به شدت انجام می‌شد از سوی نهادهای رسمی در اختیار من گذاشته شده بود و من از آن موقع به طور مداوم کارت حمل سلاح را تمدید می‌کردم و فکر می‌کنم تا سال ۹۴ یا ۹۶ این اتفاق صورت می‌گرفت، اما از آنجایی که تقریبا ۱۵ سال است که اسلحه را نه به جایی برده بودم و نه حمل کرده بودم، کارت آن را نیز بعد از پایان مدت اعتبار آن تمدید نکرده بودم. دیروز متوجه شدم که زمان اعتبار کارت به پایان رسیده است.

نجفی درباره نحوه آشنایی‌اش با خانم میترا استاد گفت: ایشان در اردیبهشت ۹۶ به دفتر من آمده بودند. البته من در آن زمان هنوز شهردار تهران نشده بودم و خانم استاد قصد داشتند، کاندیدای شورای شهر در اسلامشهر شوند و تقاضایشان این بود که از آنجایی که دوستانی در اسلامشهر دارم به ایشان معرفی کرده تا به او کمک کنند و از اینجا آشنایی ما با خانم استاد آغاز شد. در همان جلسه قرار بود چند نفر دیگر نیز حضور داشته باشند که خانم استاد اشتباها روی صندلی من نشسته بودند.

نجفی درباره زمان وقوع حادثه گفت: ایشان در ساعت ۹ صبح پسرش را به مدرسه فرستاد و پس از خروج پسرش از منزل مجددا شروع به فحاشی و توهین کرد. در ساعت ۹:۳۰ قصد داشت تا به حمام برود و تلفن همراه من را نیز به حمام برد تا من نتوانم با کسی تماس بگیرم و گفت حمام می‌کند و پس از آن قصد دارد به خارج از منزل برود. من از ایشان پرسیدم که کجا می‌‌خواهی بروی که گفت؛ به خودم مربوط است.

وی ادامه داد: من با توجه به عصبانیتی که از بحث‌های روز گذشته با ایشان داشتم به سراغ کمد رفتم و از آنجایی که اسلحه‌ را در جای امنی قرار نداده بودم، سلاح را برداشته و به داخل حمام رفتم، ایشان هنوز وارد وان نشده بود و وقتی من را با اسلحه مشاهد کرد به سوی من آمده و شروع به التماس کرد و دستانش را دور گردن من انداخت. من نیز به قصد ارتکاب قتل وارد حمام نشده بودم و اسلحه را فقط برده بودم برای اینکه ایشان را بترسانم تا به یک راه‌حل از جمله طلاق راضی شود، چرا که یک سال بود ما با هم کلنجار می‌رفتیم و ایشان هیچ راه‌حلی حتی طلاق را نمی‌پذیرفت و من اسلحه را بردم تا با ترساندن ایشان وی را مجاب کنم تا به یک راه‌حل برسیم، اما ایشان وقتی اسلحه را دید ترسید و من دیگر نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد و آن حادثه رخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کسی در خصوص قتل همسر شما دخیل بوده است یا خیر، گفت: خیر، در این رابطه هیچ‌کس دخیل نبود.

شهردار اسبق تهران در پاسخ به این سوال که آیا شما طبق گفته‌های خانواده همسرتان، ایشان را کتک می‌زدید؟ گفت: ایشان بیشتر من را کتک می‌زدند و چند بار با کارد من را مجروح کرده بود و البته دعواهای فیزیکی‌مان دوطرفه بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه پس از ارتکاب به قتل کجا رفتید، گفت: من با اتوبوس به قم رفتم تا هم به زیارت حضرت معصومه (س) و هم بر سر مزار پدر و پدربزرگم بروم و پس از آن با سواری به تهران برگشتم.

در ادامه این جلسه قاضی شهریاری درباره خانواده مقتول گفت: در حال حاضر اظهارات پسر مقتول که در حدود ۱۰ الی ۱۲ سال دارد، ثبت شده و قرار است پدر و مادر مقتول از شهرستان به تهران بیایند و پس از حضور آنها در تهران شکایت از آقای نجفی انجام شود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت