به مناسبت روز روابط عمومی؛
گردهمایی روابط عمومی های ورزش استان تهران
مراسم تقدیر از روابط عمومی های ادارات ورزش و جوانان حوزه ها، شهرستان ها و هیأت های ورزشی استان تهران به مناسبت روز «روابط عمومی و ارتباطات» برگزار شد.
به گزارش تهران رسانه ؛ این مراسم صبح امروز(شنبه) با حضور گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، خمارلو معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، بابایی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران، قربانی مشاور فرماندار و مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران، رهگذر مدیر روابط عمومی شرکت توسعه و نگهدری اماکن ورزشی و دکتر پیامی مدیریت دانشگاه علمی کاربردی پرسپولیس شهرستان قرچک در سالن آمفی تئاتر اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد.
در بخشی از این مراسم، خمارلو از برپایی مراسم روز "روابط عمومی و ارتباطات" در اداره کل قدردانی کرد و گفت: با وجود گل محمدی مدیرکل، هر مراسمی در تهران به شکل مطلوبی برگزار می شود و مراسم روز روابط عمومی و ارتباطات نیز از این قاعده مستثنی نیست.
معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، ضمن تقدیر از تلاش های پیام نظر رئیس روابط عمومی اداره کل، گفت: کار در روابط عمومی، فراتر از روز و ساعت است و در واقع 7 روز هفته باید 24 ساعته کار کرد.
وی تاکید کرد: زحمات شما همکاران در روابط عمومی ادارات ورزش و جوانان حوزه ها و شهرستان ها طبعاً باعث افتخار و پیشرفت آن سیستم و دستگاه خواهد شد.
در ادامه این مراسم از کلیه مسئولان روابط عمومی های ادارات ورزش و جوانان حوزه ها و شهرستان ها و از رضا فیض آبادی پیشکسوت عرصه روابط عمومی و رسانه توسط مدیرکل تقدیر شد.
همچنین از عملکرد مسئولان روابط عمومی های ادارات ورزش و جوانان حوزه ها و شهرستان ها در 4 منطقه استان تهران طی سال 97 به عنوان روابط عمومی های منتخب بدین ترتیب تجلیل شد:
منطقه یک: شمالشرق، جنوبشرق، جنوبغرب و شمیرانات، منطقه 2: پردیس، منطقه 3: اسلامشهر و منطقه 4: قرچک، پاکدشت و پیشوا
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، کار روابط عمومی ها را، کاری بزرگ دانست که یک کار وظیفه ای نیست و انگیزشی است.
گل محمدی روز 27 اردیبهشت را به عنوان نماد روز روابط عمومی به مسئولان روابط عمومی ادارات ورزش و جوانان حوزه ها و شهرستان های استان تهران تبریک گفت و افزود: روز روابط عمومی، یک روز نیست و باید به شما خسته نباشید گفت که کار سختی را دنبال می کنید. اگر رسالت مطبوعات را رکن چهارم توسعه کشور در نظر بگیریم، من تاثیرگذاری و وظیفه روابط عمومی ها را در راستای آن رسالت می بینم، چرا که اهمیت کار روابط عمومی ها خیلی زیاد است.
وی ادامه داد: بقا و دوام هر سیستمی به انعکاس فعالیت آن بر می گردد که از وظایف روابط عمومی هاست و اگر بخش هایی مثل روابط عمومی نتوانند پیام سازمان و سیستم خود را برسانند، شاهد خلاء و نواقص خواهیم بود و بی تردید اگر دستگاهی هم موفق عمل کرده، بدانید که روابط عمومی موفقی داشته و در یک سیستم موفق، روابط عمومی پیشانی آن است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، داشتن روابط عمومی خوب را گام اول در حل مسائل و مشکلات دانست و گفت: شرط این کار، آن است که روابط عمومی فقط به مسئولیت خودش عمل کند و بداند که روابط عمومی "مدیر" نیست و روابط عمومی"اداره" است. شک نکنید که تعریف از مدیر، به ضرر آن مدیر تمام می شود و جامعه از این نوع نگاه، بیزار است. روابط عمومی باید زبان عریان مسائل باشد واگر اینچنین عمل شود، فرهنگ چاپلوسی، فرصت بروز و ظهور پیدا نمی کند.
وی تاکید کرد: کارهای بزرگی در ورزش کشور بویژه ورزش استان تهران شده که از بیان آن عاجز مانده ایم و باید از بیان و گفت و گو درمانی به عمل برسیم و شما روابط عمومی ها باید عمل ها را خوب جلوه و نمایش بدهید. وقتی مسائل را عریان ببینیم، تصمیم گیری در نزد مدیران هم درست گرفته می شود و اگر اطلاعات صحیح به مدیران داده نشود، آنها نمی توانند درست تصمیم بگیرند، بنابراین وظیفه شما خیلی سنگین است.
گل محمدی خواستار تلاش روابط عمومی ها در راستای ارائه درست گزارش و انتقال مفاهیم و نیازهای جامعه شد و به آنان توصیه کرد عنصری صادق برای دستگاه ها و مسئولان خود باشید.
وی آغاز سال98 را برای ورزش استان تهران در عرصه قهرمانی خوش یمن توصیف کرد و به کسب4 مدال طلای آسیایی و جهانی طی 10 روز اشاره نمود که در مقایسه با روزهای آغازین سال97، قابل قیاس نبود.
مدیرکل همچنین افتتاح 40 پروژه در سال گذشته را با توجه به مشکلات مالی سال97، کاری بزرگ برای ورزش پایتخت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری نمود که با قدرت و قوت در سال جاری شاهد چنین کارهای بزرگی باشیم.
وی در پایان از ورزشکاران خواست تا با کسب مدال و موفقیت، روحیه شادابی، سرزندگی، نشاط و مقاومت را به جامعه ترزیق کنند تا در مقابل زیاده خواهی ها و فشار آمریکا، سربلند خارج شویم و این گذر سخت تاریخی را پشت سر بگذاریم که در این بین نقش روابط عمومی ها هم حساس و پررنگ خواهد بود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران تاکید کرد: نگاه تخصصی و مهندسی شده در کالبد سربازان خط مقدم حوزه اطلاع رسانی یعنی روابط عمومی ها، خوب دیده نشده است.
دکتر بابایی در مراسم روز "روابط عمومی و ارتباطات" اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ضمن ابراز خشنودی از برگزاری این مراسم و ساری و جاری بودن برنامه هایی در راستای تقدیر از جایگاه روابط عمومی ها در عرصه ورزش تهران، گفت: در پی آسیب شناسی هایی که طی 8 ماه گذشته صورت گرفته، به این واقعیت رسیده ایم که اگر روابط عمومی ها نتوانسته اند خود را با سطوح علمی بروز رسانی کنند، حاصل نگاه سنتی مدیران بوده و این نگاه سنتی با متد خاص، محدود و بسته خودش، تسری پیدا کرده، در حالی که از نگاه ما، روابط عمومی ها مهندسانی هستند در راستای تنویر افکار عمومی در مورد داده های دستگاه خودشان. مهندسانی که ویترین سازمان و قلب تپنده آن هستند و پس از دهه های شعارزدگی، حالا باید بدنبال تحقق نظریه عملگرایی باشند.
وی با اشاره به این مهم که در نقش رسانه ای نوین، اطلاع رسانی نوین رنگش متفاوت است، افزود: در گذشته، مدیران، روابط عمومی ها را حیاط خلوت خود می دانستند، اما امروز باید جایگاه واقعی روابط عمومی ها مشخص شود. کار باید با مطالعه وآسیب شناسی پیش برود و به همه مدیران، جایگاه واقعی روابط عمومی ها را القا کنیم. باید نیروهای فعال را به روابط عمومی ها گسیل بدارند و از نگاه نخ نما و پوسیده گذشته، گذر کنیم. بدیهی است که تثبیت این جایگاه، بر عهده شما در روابط عمومی هاست.
بابایی از اشراف خود به مشکلات روابط عمومی ها گفت و تاکیدکرد که خیلی از مصائب این عرصه را دیده و احساس کرده و ادامه داد: با تمام وجود به میدان بیائید و منسجم و همسو، این فریاد را به گوش آنهایی که بی خبرند، برسانید که روابط عمومی ها جایگاه رفیع و والایی دارند و می خواهیم به سوی موفقیتی پایدار و به صورت علمی حرکت کنیم، زیرا جایگاه روابط عمومی ها در نظام سازماندهی، بسیار بالاست.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران همچنین تاکیدکرد: در استان تهران، مطمئناً با همراهی مدیران، به سمت تخصصی کردن حوزه روابط عمومی ها پیش خواهیم رفت و به جامعه اداری و مدنی خود اعلام خواهیم کرد که نقش روابط عمومی ها، چه نقش کلیدی و مهمی است و افتخار ما این است که عاشقانه در عرصه روابط عمومی نقش داشته باشیم، حتی اگر مجبور شویم که نسل سوخته این اتفاق باشیم.
مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در مراسم تجلیل از برترین روابط عمومی های ادارات ورزش و جوانان حوزه ها و شهرستان های استان، تحقق شفافیت، صداقت و اخلاق در عملکرد رو ابط عمومی های ورزش و جوانان را مثبت ارزیابی کرد.
پیام نظر با اشاره به سابقه چندین ساله برگزاری مراسم روز روابط عمومی و ارتباطات به همت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، برپایی مراسم امروز را با توجه به شرایط خاص کشور، اقدامی برای زنده نگه داشتن روز 27 اردیبهشت(روز روابط عمومی و ارتباطات) و ارج نهادن به تلاش همکاران در روابط عمومی ادارات ورزش و جوانان حوزه ها و شهرستان ها دانست.
وی با نگاهی گذرا به تاریخچه شکل گیری روابط عمومی ها در ایران و فراز و نشیب هایی که طی سالیان متمادی با آن مو اجه شده، افزود: درایران، روابط عمومی یک شکلی از فعالیت های پرتلاطم و پر ترافیک در همه سازمان ها و نهادهاست که به عنوان پیشانی سازمان و اداره، الگو و پل ارتباطی از آن یاد می شود، اما در عرصه ورزش، فعالیت و عملکرد روابط عمومی ها شکلی دیگر دارد که در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و در راس هرم آن با نگرش مدیرکل همواره بر شفافیت، صداقت و اخلاق در این حوزه تاکید شده و خوشبختانه این انتظار، امروز محقق گردیده و همکاران ما با پرهیز از بزرگ نمایی و صف بندی، بدرستی به وظایف خود عمل کرده اند.
پیام نظر ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده برندینگ یا به ثمر رساندن نام اداره کل در بین دستگاه های متناظر است و با افتخار اعلام می کنم این موضوع طی سه یا چهار سال اخیر به بهترین شکل به ثمر نشسته، به گونه ای که در سال98-97، اداره کل ورزش و جوانان استان تهران به مفهوم واقعی در کل ورزش کشور اثرگذار بوده است.
وی گفت: اداره کل همواره در افتتاح پروژه ها، در تو سعه زیرساخت ها، در قهرمانی ها و در استعدادیابی ها، جایگاه خاصی دارد و این، حاصل فعالیت یک تیم کاری براساس شفافیت، صداقت و اخلاق بوده که امروز به نتیجه رسیده است.
مدیر روابط عمومی اداره کل به چالش های پیش رو اشاره کرد و گفت: شرایط کاری در روابط عمومی ورزش دیگر استان ها به مراتب راحت تر از استان تهران است و این استان به دلیل همجواری با وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون های ورزشی و کمیته ملی المپیک، با فضای رقابتی سخت و سنگینی مواجه است، اما علی رغم همه این سختی ها، عملکرد موفقی در سال97 داشته و آمارها نشانگر فعالیت های قابل قبولی در عرصه های مختلف از جمله آموزش، مشارکت در برنامه ها، جلسات هم اندیشی، افکارسنجی، گردهمایی، تولید کلیپ و اینفوگرافیک، حضور پر رنگ در رسانه ها، برگزاری نشست روابط عمومی ها، انعکاس اخبار در رسانه ها و پوشش اخبار مربوط به حضور وزیر ورزش و جوانان در برنامه های استان تهران داشته که جملگی با حمایت و همراهی شما همکاران در روابط عمومی حوزه ها و شهرستان ها میسر شده است.
وی در پایان از عملکرد جامعه ورزش و جوانان استان تهران در امر جمع آوری کمک به سیل زدگان و ارسال محموله ها طی 5 مرحله به استان های سیل زده، یاد کرد که از برنامه های شاخص اداره کل بود و با همراهی روابط عمومی ها موجب شد تا تهران در این بخش هم پیشرو باشد.
- شنبه 1398/02/28 10:46
- گروه خبری : ورزش
- کد خبر : 2041
- چاپ
- منبع : تهران رسانه