معرفی و تقدیر از زنان اثرگذار استان تهران

جمع آوری و انتقال فاضلاب در استان تهران

برگزاری جشن مهر سینمایی در استان تهران

فعالیت ۵۰ درصد دفاتر خدمات مسافرتی کشور در استان تهران

جمعه 1403/07/27

پورسیدآقایی اظهار نمود؛

گسترش مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در تهران

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: توسعه خطوط ویژه دوچرخه‌سواری و دوچرخه اشتراکی در سطح شهر تهران به‌عنوان یکی از برنامه‌های مدیریت ترافیک شهرداری در سال جاری است.

گسترش مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ محسن پورسیدآقایی تاکید کرد: می توان از سامانه‌های غیرموتوری به‌ ویژه دوچرخه برای سفرهای درون شهری با مسافت تا 5 کیلومتر بجای خودروها استفاده کرد.
وی با بیان اینکه بسیاری از معابر تهران دارای پتانسیل بسیار مناسبی برای توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری و برقراری ارتباط با ایستگاه‌های مترو و پارک‌های بزرگ است، تصریح کرد: به‌کارگیری سامانه‌های مدرن و روش‌های جدید حمل‌ونقل شهری، در شهرهایی که ترافیک و آلودگی شدیدی دارند، دارای جایگاهی ویژه و با اهمیت است.
پورسیدآقایی ادامه داد: تهران شهری است که با اولویت تردد خودروهای شخصی طراحی‌ شده و بزرگراه‌های متعدد، تقاطع‌های غیر هم‌سطح زیاد، پارکینگ ارزان و رایگان، اعمال جرایم نه‌ چندان زیاد و... باعث تشویق استفاده از خودروهای شخصی در سطح معابر شده است.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران می‌گوید اگر می‌خواهیم با مشکلاتی مثل ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و کم‌تحرکی شهروندان مبارزه کنیم باید شهروندان را تشویق کنیم که ضمن تغییر سبک زندگی از وسایل پرتحرک‌تری برای حمل‌ونقل استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد که با ترویج دوچرخه‌سواری می‌توان بر موضوعات کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کاهش آلودگی هوا و تضمین سلامت شهروندان اثرگذار بود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
ایجاد کتابخانه های مادر و کودک در تهران

ایجاد کتابخانه های مادر و کودک در تهران

تهران رسانه | کتابخانه‌های مادر و کودک در محله‌های مختلف پایتخت ایجاد می‌شود تا مادرانی که با فرزندان خود به مراکز فرهنگی می‌روند، بتوانند به بهترین شکل از خدمات آن بهره ببرند.

مرکز جامع اطلاع رسانی برخط پلیس راهور تهران

مرکز جامع اطلاع رسانی برخط پلیس راهور تهران

تهران رسانه | با حضور سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، مرکز جامع اطلاع‌رسانی برخط پلیس راهور تهران بزرگ افتتاح شد.

دوچرخه سواری پلیس راهور تهران در ماموریت ها

دوچرخه سواری پلیس راهور تهران در ماموریت ها

تهران رسانه | در بخش های مرکزی شهر تهران پلیس راهور می تواند از دوچرخه برای انجام ماموریت های خودش استفاده کند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت