معرفی؛
آشنایی با انجمن سواد رسانه ای ایران
انجمن سواد رسانه ای و اطلاعاتی ایران، یک سازمان مردم نهاد ملی با عضویت فعالان بخش خصوصی، دولتی و دانشگاهی است که در حوزه سواد رسانه ای فعالیت میکند.
به گزارش تهران رسانه ؛ انجمن سواد رسانه ای و اطلاعاتی ایران، یک سازمان مردم نهاد ملی با عضویت فعالان بخش خصوصی، دولتی و دانشگاهی در حوزه سواد رسانه ای است که در حوزه آموزش، پژوهش، برنامه سازی رادیویی، تلویزیونی و سینمایی، تولید محتوای فرهنگی و اجتماعی با مضمون سواد رسانه ای و رتبه بندی مدارس، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی کشور ایران از نظر میزان توجه به موضوع سواد رسانه ای فعالیت میکند.
این انجمن هر ساله نسبت به اهدای نشان سواد رسانه ای به چهره های ماندگار این عرصه و اهدای نشان مسئولیت اجتماعی به اشخاص حقیقی و حقوقی که امکانات مادی و معنوی خود را در راه افزایش سواد رسانه ای جامعه به کار گرفته اند، اقدام میکند.
دکتر حسن خجسته، دکتر سید مرتضی موسویان، دکتر امید علی مسعودی، مهندس خسرو سلجوقی و دکتر حمید رضا کمالی از جمله مهمترین اعضای هیئت موسس این انجمن هستند.
همچنین ترکیب اعضای هیئت مدیره این انجمن بر اساس انتخابات انجام شده در خردادماه سال ۱۳۹۶ به شرح زیر است:
دکتر سید مرتضی موسویان (رئیس هیئت مدیره)
دکتر محمد ابویی (نایب رئیس هیئت مدیره)
دکتر امید علی مسعودی (عضو هیئت مدیره)
دکتر سمانه ناظریان (عضو هیئت مدیره و خزانه دار)
دکتر محمد صادق افراسیابی (عضو هیئت مدیره و مدیر عامل)
سید تقی کمالی (عضو علی البدل هیئت مدیره)
سجاد خسروانیان (عضو علی البدل هیئت مدیره)
دکتر حمید رضا کمالی (بازرس)
دکتر زهرا محمودی (بازرس علی البدل)
در حال حاضر دکتر معصومه نصیری با عنوان قائم مقام مدیر عامل، وظیفه ی نظارت بر حسن عملکرد ۱۰ کارگروه تخصصی این انجمن را با هدف ارتقای سواد رسانه ای در سطح کشور ایران عهده دار است.
اهداف انجمن :
کمک به ایجاد شفافیت اطلاعاتی، مدیریت دانش و افزایش مشارکت اجتماعی از طریق معرفی فرصت های فضای مجازی و رسانه های نوین.
معرفی فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی، جامعه ی شبکه ای و رسانه های نوین به عموم مردم.
افزایش سطح خودآگاهی و خودکنترلی عموم مردم جامعه ایران در استفاده از رسانه های جمعی و اجتماعی.
افزایش توانایی تفکر انتقادی و قدرت تجزیه و تحلیل پیام و انتخاب سره از ناسره برای مخاطب ایرانی.
کمک به تحقق رژیم مصرف رسانهای در سطح جامعه ایران.
ایجاد مهارت برای تشخیص اطلاعات مورد نیاز، بازیابی و بازنشر اطلاعات مفید، تولید و استفاده مؤثر از اطلاعات در زندگی روزمره.
ایجاد مهارت یادگیری مادام العمر برای استفاده از فرصت های نوظهور فضای مجازی و رسانه های نوین و مصونیت از تهدیدهای آن با هدف تحقق فضای مجازی سالم، مفید و ایمن در جامعه ی شبکه ای جهانی
- پنج شنبه 1397/11/11 16:56
- گروه خبری : جامعه
- کد خبر : 1389
- چاپ
- منبع : تهران رسانه