توزیع شکر تظیم بازار در استان تهران

رشد ۳۱درصدی مشترکان آبفا در استان تهران

تشریح چگونگی اصلاح قیمت نان در استان تهران

دوره آموزشی دهیاران و پرسنل دهیاری های استان تهران

جمعه 1403/06/30

فرهنگسرای رسانه؛

چهل سال با رسانه ها در۴۰ سالگی انقلاب

رئیس فرهنگ سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌های این فرهنگسرا به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و سالگرد ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

چهل سال با رسانه ها در۴۰ سالگی انقلاب

به گزارش تهران رسانه ؛ علی محمدی اسماعیلی در مورد ویژه برنامه‌های فرهنگ سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی ، به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر و سالگرد ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اظهار داشت، فرهنگ سرای رسانه به مناسبت این ایام مبارک، برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است. یکی از مهمترین رویکردهای ما در این زمینه ، بحث تولید محتوا برای آشنایی نسل جوان است تا بدانند به چه علت ۴۰ سال پیش مردم دست به انقلاب زدند.

وی ادامه داد،این در حالیست که دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به ویژه در فضای مجازی به شدت در حال تبلیغات علیه انقلاب و ارزش‌های آن هستند و سعی می‌کنند با ترسیم فضایی نوستالوژیک به جوانانی که آن دوران را درک نکرده اند این تصور را القا کنند که دوران طاغوت، روزگاری گل و بلبل برای ایران و ایرانیان بود.

اسماعیلی افزود،برای مثال این روزها ، فضای مجازی پر شده از عکس‌های تطبیقی که در صدد مقایسه امروز با دوران قبل از انقلاب با رویکرد تخریب نظام است. گمان نکنید که این محتوا، به صورت تصادفی منتشر می‌شود بلکه کاملا حرفه‌ای و حساب شده است و مجموعه ای از اتاق‌های فکر ، پشت آن فعالیت می‌کند.

بررسی تحولات رسانه در چهل سالگی انقلاب

وی با اشاره به ساخت و تولید مجموعه برنامه‌های «چهل سال با رسانه» اظهار داشت، با توجه به نقش رسانه‌ها در زندگی امروز، فرهنگ سرای رسانه در صدد برآمد تا روند اقدامات، تغییر و تحولات رسانه‌ها در چهل سال اخیر را بررسی کند. این بررسی‌ها در حوزه‌های مختلف، نسبت رسانه با موضوعات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را مورد بررسی قرار داده است. این مجموعه ارزشمند ضمن بررسی این موضوعات، به ارائه راهکارهای اصلاح برای جبران خلاءهای موجود پرداخته است.

رئیس فرهنگ سرای رسانه خاطرنشان کرد، به همین منظور ما نیز در این مجموعه تلاش کردیم در حد بضاعت خودمان محتوای مرتبط با این ایام را تولید کنیم. «به وقت عشق» یکی از این برنامه هاست که از سوی کانون آفتاب زندگی به مناسبت گرامی داشت دهه فاطمیه (س) در این ایام اجرا می شود.

وی توضیح داد: نمایش فیلم مستند «آخرین پرواز» برنامه دیگری است که از سوی موسسه آیفیک برگزار خواهد شد. این فیلم با موضوع خلبان آزاده محمدرضا صلواتی و با حضور عوامل و دست اندرکاران این مستند به نمایش در خواهد آمد.

نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب اسلامی

اسماعیلی برگزاری نمایشگاه کتاب انقلاب با موضوع انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های فرهنگ سرای رسانه برشمرد که با همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در دهه مبارک فجر اجرا خواهد شد.

برگزاری کارگاه هنرهای انقلابی با محوریت بخش قصه‌گویی و نقاشی کودکان با موضوع انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌هایی است که به گفته رئیس فرهنگ سرای رسانه پیش بینی می‌شود برای کودکان جذاب باشد و مورد استقبال قرار گیرد.

یاد ایام با حضور فعالان سیاسی دوران انقلاب

وی با بیان اینکه مصاحبه با فعالان سیاسی دوران انقلاب نیز در دستور کار فرهنگ سرا در سالگرد ۴۰ سالگی انقلاب قرار دارد گفت، یکی از مهمترین این مصاحبه ها، گفت و گو با جناب آقای مهدیان رئیس بنیاد قرآن است که از دوستان رهبر معظم انقلاب هستند و در دوران پیروزی انقلاب، تلاش و مبارزات بسیاری داشتند. سعی ما براین است که این مصاحبه‌ها را مستندسازی کرده و در اختیار عموم قرار دهیم.

رئیس فرهنگ سرای رسانه و شبکه های اجتماعی با اشاره به «همایش مجریان و گویندگان نوجوان رسانه» به حضور چشمگیر کانون‌های این فرهنگ سرا در چهارمین جشنواره کانون‌ها و مراکز مشارکتی اظهار نمود: کانون‌های «ادبی مدارا»، «مربیان سواد رسانه»، «جهانمهر»، «سی نما سی»، «مجریان و گویندگان رسانه»، «طب سنتی» ،«زیست فناوران جوان » ، «عکاسی » ،«پلان سبز» از ۱۲ تا ۱۷ بهمن در فرهنگ سرای اشراق ، تولیدات و فعالیت‌های خود را در قالب نمایشگاهی، ایستگاهی و اجرای صحنه‌ای به نمایش می‌گذارند.

اسماعیلی همچنین از برگزاری برنامه «سینما انقلاب» در قالب برنامه نشست تخصصی فیلم و گپ و مسابقات ورزشی متعددی به مناسب دهه فجر در فرهنگ سرای رسانه خبر داد که برنامه برگزاری آن به‌زودی اعلام خواهد شد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

انهدام باند اخلال در نظم اقتصادی در تهران

تهران رسانه | با انجام اقدامات فنی و پليسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگيری موسس شرکت های صوری با مبالغ کلان مالياتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

ممنوعیت حمل يدک توسط موتورسواران در تهران

تهران رسانه | برخی موتورسواران در بازار تهران اقدام به حمل يدک با دست می کنند که اين اقدام خطرناک است و پليس در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

فعالیت کانکس های غذافروشی در خیابان سی تیر

تهران رسانه | اقدامات لازم برای ساخت کانکس‌های غذا فروشی در حال انجام است و در روزهای آینده در خیابان سی تیر نصب شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت