مصرف روزانه آب توسط شهروندان استان تهران

معرفی «محمدصادق معتمدیان» به عنوان استاندار تهران

قهرمانی پارا دوچرخه سواری بانوان در استان تهران

معرفی و تقدیر از زنان اثرگذار استان تهران

سه شنبه 1403/08/01

امام جمعه خیرآباد بیان کرد؛

استقلال سیاسی از برکات انقلاب اسلامی است

خطیب نمازجمعه خیرآباد گفت: یکی از برکات و ثمرات انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی کشور است بدین معنا که سیاست های نظامی در کشور توسط خودمان برنامه ریزی می شود.

استقلال سیاسی از برکات انقلاب اسلامی است

به گزارش تهران رسانه ؛ حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر طزری امام جمعه منطقه خیرآباد ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته خیرآباد گفت: حضرت امیرالمؤمنین (ع) در قسمت ششم حکمت ۲۸۹ نهج البلاغه میفرمایند این برادر دینی من هیچ کس را نسبت به کاری که انجام داده در آنجا که امکان داشت عذری داشته باشد ملامت نمی کرد تا عذر او را بشنود.

وی افزود: یکی از صفات انسان ها که در قرآن هم به آن اشاره شده است صفت عجله است این است که انسان فکر نکرده و تصمیم صحیح نگرفته و اصلاً کار نکرده، دست به اقدام می‌زند و کاری انجام میدهد که بعدها نسبت به آن پشیمان می‌شود و ابراز ندامت می‌کنند.

طزری اظهار داشت: در این فرمایش حضرت می‌فرماید این برادر دینی من اگر کسی کاری انجام می‌داد و او احتمال می‌داد در آن کاری که او انجام داده دلیلی داشته است تا دلیل و خود او را نمی شنید او را سرزنش نمی کرد بلکه صبر می کرد تا او عذر خود را بگوید اگر عذر شده بود می پذیرفت و الا بدن او را سرزنش می کرد.

وی خاطرنشان کرد: در روایت از امیرالمومنین(ع) آمده است کسی را بخاطر گناهی که انجام می داد زود سرزنش نکن شاید او طلب عفو نمود و خداوند او را بخشید.

امام جمعه خیرآباد در خطبه دوم نماز جمعه خیرآباد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان و محققان ستاد توسعه علوم شناختی به چند نکته مهم اشاره فرمودند، بیان داشت: امروز علاوه بر ابزار نظامی که یکی از مولفه‌های قدرت است علم فیزیکی از مولفه‌های قدرت است و هر کشوری که از قدرت علمی بهره باشد تحقیر و مورد غارت کشورهای استعماری قرار می‌گیرد و هر کشوری که از علم برخوردار باشد در جهان دارای جایگاه ویژه خواهد شد کما اینکه آنچه باعث قرار گرفتن پنج بعلاوه یک بر سر میز مذاکره با کشور اسلامی درگیر قدرت علمی ما بود.

وی گفت: با توجه به پیشرفت علمی فوق العاده ای که کشور ما از بعد از انقلاب اسلامی داشته است اما به خاطر عقب ماندگی چند صد ساله بخاطر عقب افتادگی کشور ما توسط کشورهای استعماری،تا نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم لذا مقوله علم باید با سرعت و شتاب تا بیست سال دیگر حفظ و تقویت شود.

طزری خاطرنشان کرد: تجربه چند دهه انقلاب اسلامی نشان داده است که کشورهای اروپایی و غربی جز به منافع خود فکر نمی‌کنند و وجود نظام اسلامی را مانع چپاول و غارت منافع آنان می‌دانند و و هیچ گاه روی خوش به ما نشان نداده اند.

وی ادامه داد: نمونه اخیر آن بحث برجام بود که آمریکا یک طرفه آن را لغو کرد و اروپا هم بیش از ۹ ماه است که تعلل می ورزد لذا حضرت آقا فرمودند به توصیه ها و برنامه های غربی ها اعتماد نکنید چرا که در ظاهر دوست هستند اما در باطن در واقع دشمنان انقلاب اسلامی هستند و به چیزی کمتر از تغییر نظام اسلامی فکر نمی کنند.

امام جمعه خیرآباد گفت: متأسفانه بدون اجازه آمریکا کاری انجام نمی دهند و این برنامه spv هم برنامه طراحی شده با آمریکا برای بقا جمهوری اسلامی در برجام است.

وی بیان کرد: طرحی از که بیش از یک دهه در دوره های مختلف مجلس شورای اسلامی طی شده از تحت عنوان انتخابات استانی بدین معنا که انتخابات استانی شود و هر کس در استان رأی آورد به مجلس راه یابد این طرح مشکلات فراوانی در پی دارد اولاً کاهش مشارکت مردمی را در پی دارد چرا که مناطق کوچک احتمال رأی آوردن نامزد خود را نمی دهند در انتخابات شرکت نمی کنند ثانیاً مردم امید دارند که مشکلات خود را از طریق نماینده خود پیگیری کنند و در صورت استانی شدن، مناطق محروم دیگر نماینده ای ندارد.

طزری گفت: اقلیت های مذهبی و قومی که از لحاظ افراد در اقلیت قرار دارند از حضور در مجلس باز می‌مانند و نکته دیگر اینکه در صورت استانی شدن کسانی که با جریان های سیاسی و حزبی مرتبط هستند با رانت و پول وارد مجلس می شوند لذا طرح استانی شدن انتخابات به مصلحت کشور و نظام نیست.

خطیب نمازجمعه خیرآباد گفت: یکی از برکات و ثمرات انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی کشور است بدین معنا که سیاست های نظامی در کشور توسط خودمان برنامه ریزی می شود و آنچه که خیر و صلاح نظام باشد صورت می گیرد اگر نظام اسلامی را هم اکنون با کشورهای دیگر چه منطقه ای و چه کشورهای دیگر اروپایی مقایسه کنیم متوجه این دستاورد مهم خواهیم شد.

وی تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که استکبار برای کشورهای منطقه برنامه‌ریزی می‌کند و آنچه را که می خواهد توسط آنان انجام می دهد و با کمال پررویی هم اعلام می‌کند کشورهای اروپایی که به ظاهر مستقل هستند و پیشرفت آنان هم به گونه ای مستعمره آمریکا هستند.

وی اضافه کرد: نمونه بارز آن که هدف ارتباط تجاری با هرکه را بخواهند ندارند بلکه باید اجازه بگیرند آنچه امروز باعث دشمنی استکبار با نظام اسلامی ما شده است یکی از علت آن استعمال سیاسی است.

امام جمعه خیرآباد بیان داشت: استکبار نمی تواند ببیند تحمل کند که کشوری در دنیا بدون وابستگی به شرق و غرب حکومت خود را اداره می کند و کاری به سیاست‌های آنان ندارد و حتی الگو برای کشورهای دیگر شده است در زمانی که امام(ره) شعار آزادی فلسطین را داد هیچ کشور مسلمانی به این امر فکر نمی کرد این شعار مخصوص ما و از اصول نظام ما و در سیاست ما جا داشت.

طزری تصریح کرد: این سیاست امروز به کشورهای دیگر نیز سرایت کرده است و شاهد آن هستیم که نخست وزیر کشورمان اعلام می کند از حضور ورزشکاران رژیم غاصب به کشورش جلوگیری می کند و این برای غرب و آمریکا قابل تحمل است.

اخبار ائمه جمعه استان تهران را در تهران رسانه دنبال کردید




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
عقد تفاهم نامه در ستاد گردشگری شهرداری تهران

عقد تفاهم نامه در ستاد گردشگری شهرداری تهران

تهران رسانه | تفاهم نامه ستاد گردشگری شهرداری تهران و شرکت سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم منعقد شد.

اعطای درجه سرتیپی به روسای پلیس تهران

اعطای درجه سرتیپی به روسای پلیس تهران

تهران رسانه | فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در احکامی جداگانه، حکم ارتقای درجه روسای پلیس پیشگیری، فتا و راهور تهران بزرگ به درجه سرتیپ دومی را صادر کرد.

ایجاد کتابخانه های مادر و کودک در تهران

ایجاد کتابخانه های مادر و کودک در تهران

تهران رسانه | کتابخانه‌های مادر و کودک در محله‌های مختلف پایتخت ایجاد می‌شود تا مادرانی که با فرزندان خود به مراکز فرهنگی می‌روند، بتوانند به بهترین شکل از خدمات آن بهره ببرند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت